Författare Ämne: Foto?  (läst 3657 gånger)

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
Foto?
« skrivet: 01 januari, 2004, 18:07:45 »
Jag har en fråga. Hur får man ett sådant trevligt litet foto. Jag har varit inne på min profil, men när jag klickar mig vidare till add photo eller vad det heter, står där bara att jag inte har tillåtelse att utföra denna handling. Varför inte? Gör jag fel? Jag vill också ha ett foto. Tacksam för svar... :wacko:  
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Foto?
« Svar #1 skrivet: 01 januari, 2004, 20:32:19 »
Citera
Jag har en fråga. Hur får man ett sådant trevligt litet foto. Jag har varit inne på min profil, men när jag klickar mig vidare till add photo eller vad det heter, står där bara att jag inte har tillåtelse att utföra denna handling. Varför inte? Gör jag fel? Jag vill också ha ett foto. Tacksam för svar... :wacko:
Om du menar en bild som visas i vänsterfältet när man postat inlägg, så kallas dessa avatarer och du kan fixa en sådan genom att klicka på "ändra avatarinställningar" i kontrollpanelen.
Om du vill lägga upp ett personligt foto i din profil, så verkar det inte gå. Du kan alltid länka till ett foto på dig själv, om du så gärna vill visa upp dig.  ;)
Apropå det, här är ett föga smickrande foto på yours truly, taget i Borgholm, strax innan Dylans konsert där 2001:
http://f1.pg.photos.yahoo.com/ph/tobiaslev...as_Levander.jpg
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Hynekism

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 317
    • Visa profil
    • E-post
Foto?
« Svar #2 skrivet: 01 januari, 2004, 21:16:10 »
jag får detta meddelande när jag försöker ladda upu en jpeg från min dator:

Du kan inte ladda upp filer av den typen som avatar  

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
Foto?
« Svar #3 skrivet: 01 januari, 2004, 23:56:14 »
Att det inte gick att ladda upp foton berodde på att den funktionen är frånkopplad som default. Jag har nu slagit på den så go ahead. Max storlek: 50k

Att det inte gick att ladda upp avatarer berodde på felaktiga rättigheter på servern. Åtgärdat nu. Max size: 20k, 64x64 pixlar.

/Fredrik
« Senast ändrad: 02 januari, 2004, 00:22:39 av Fredrik »
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Hynekism

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 317
    • Visa profil
    • E-post
Foto?
« Svar #4 skrivet: 02 januari, 2004, 01:04:13 »
tack. som du ser så fungerar det nu.