Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 184509 gånger)

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #270 skrivet: 15 september, 2013, 13:18:30 »
Nu börjar det kännas att Bob är på väg hit. Jag har lyssnat en hel del på inspelningar från i våras och somras. Det finns en hel del fint därute. Mina favoriter är Lewiston från april och Irvine från i augusti. Bra ljud, bra framförande. Ingen autopilot här, inte.

Sällan har väl så mycket känts så osäkert inför en Bob-turné. Vem spelar gitarr? Kommer de statiska setlistorna fortsätta? Om så kommer det att vara samma låtar som i somras? Med tanke på upplägget med flera spelningar i rad på samma ställe kanske det öppnar för lite variation? Eller inte? I vilket skick är egentligen Bobs röst?

Hursomhelst är jag sjukt taggad redan. Jag hoppas att Scarlet Town får hänga med till Europa och att han hittar någon gammal pärla att stoppa in i setlisten. Kanske något från BS10? Varför inte damma av If Not For You eller When I Paint My Masterpiece?

Drömscenariot för mig är nog att Buddy Miller får axla gitarrsysslorna och att en eller två nya (eller nygamla) låtar hittar in i repertoaren. Sedan får han gärna byta ut några låtar varje kväll, men det lär väl knappast hända.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #271 skrivet: 17 september, 2013, 15:29:25 »
Någon som har börjat tumma på en trolig set-list till Waterfront-konserterna? Han har inlett med 'Things have changed' hela året hittils. Kommer saker och ting att förändras med Europa-turneén så till den milda grad att vi kan emotse exempelvis 'Pretty Saro'? Knappast troligt. Jag tror och gissar att han kommer att inleda med:

1/ Duquesne Whistle.

Han skrider in under det att bandet spelar detta glada intro... :party: Här ska blåsas i biljetten av pur förtjusning....
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #272 skrivet: 17 september, 2013, 16:03:26 »
Någon som har börjat tumma på en trolig set-list till Waterfront-konserterna? Han har inlett med 'Things have changed' hela året hittils. Kommer saker och ting att förändras med Europa-turneén så till den milda grad att vi kan emotse exempelvis 'Pretty Saro'? Knappast troligt. Jag tror och gissar att han kommer att inleda med:

1/ Duquesne Whistle.

Han skrider in under det att bandet spelar detta glada intro... :party: Här ska blåsas i biljetten av pur förtjusning....

Kollade igenom en fantastisk DVD från 1999 häromdagen, så då vill jag ha...

1 / Duquesne Whistle
2 / Everything Is Broken

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #273 skrivet: 17 september, 2013, 16:26:03 »
För mig får han väldigt gärna öppna med Things have changed som vanligt, jag tycker den är underbar som öppningslåt. Däremot behöver han aldrig mer spela Early roman kings, den är dödligt tråkig måste jag säga. Kanske om han spelar den utan pianot men så blir det nog inte. Vidare så har jag inget alls emot om Colin Linden spelar gitarr precis som i slutet av sommarturnén, han är fantastiskt duktig och passar Bob perfekt. Jag tror inte att setlistan kommer att vara exakt likadan som i somras men stommen kommer säkert att vara densamma, och variationer i setlistan från kväll till kväll? Nja, tror inte det, kanske någon enstaka som byts ut. Ju fler nummer framme vid scenkanten desto bättre.

Hur som helst hoppas jag på att han och bandet är på ett fint humör och att musiken svänger! Då lovar jag att svinga det jag kan. :d2:


Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #274 skrivet: 17 september, 2013, 19:59:11 »
Någon som har börjat tumma på en trolig set-list till Waterfront-konserterna? Han har inlett med 'Things have changed' hela året hittils. Kommer saker och ting att förändras med Europa-turneén så till den milda grad att vi kan emotse exempelvis 'Pretty Saro'? Knappast troligt. Jag tror och gissar att han kommer att inleda med:

1/ Duquesne Whistle.

Han skrider in under det att bandet spelar detta glada intro... :party: Här ska blåsas i biljetten av pur förtjusning....

Blåser du i biljetten lär du få stryk ......    :wacko:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #275 skrivet: 17 september, 2013, 20:19:24 »
Är det någon som kommit på något perfekt ställe att träffas på inför konserterna? Det mest logiska borde vara Bishops Vasagatan. Fördelen är mycket stort ölutbud, nära arenan, gott om platser längst in och även barhäng. Generösa öppettider på lördagen men inte på söndagen då dom stänger kl 23. Nackdelen är att det blir svårt att få stället för oss själva, många turister vistas i området. Här är några alternativ:

Bishops Arms Vasagatan. Stänger kl 03 på lördagar, stänger kl 23 på söndagar.
Duvél cafe på Vasagatan har en loungedel precis vid ingången, och en bardel, detta ställe skulle kunna vara ett hyfsat alternativ också. Stäng på söndagar.
Belgobaren Vasagatan är okej. Stänger "senast 01", även söndagar.
Wirströms i Gamla stan är inte så långt från Waterfront, kan också vara lämpligt. Gott om plats där nere. Stänger kl 24 på söndagar.
Monks Porterhouse i Gamla stan har en stor källare där vi lätt skulle kunna få ett helt rum för oss själva om vi bokade. Stängt söndagar.
Scandic, nya hotellet, korsningen Kungsgatan/Vasagatan har en stor loungedel längre in, skulle kunna vara perfekt. Även hyfsad öl.
Nordic Light hotel på Vasagatan har en mycket stor loungedel och hyfsad bar.
Waterfronts egen bar, mycket blandade människor, svårt att hitta varandra kanske, men stort fokus på Dylan!

Lägger till:
El amir bar på Brogatan är inte jättekul men skulle funka för oss, stänger kl 03 lördagar, 01 söndagar.

När det gäller efterställen så har vi också O´Connells i Gamla Stan, de stänger 01 både lördag och söndag. Även de har källarlokal vill jag minnas. Även The Liffey stänger 01 båda dagarna. Märkligt förresten, det finns tre irländska pubar på Stora Nygatan inom högst 100 meters avstånd.  :d5: :d6:

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #276 skrivet: 18 september, 2013, 14:52:46 »


Kollade igenom en fantastisk DVD från 1999 häromdagen, så då vill jag ha...

1 / Duquesne Whistle
2 / Everything Is Broken

Utmärkt! Eftersom jag gick igenom 'shot of Love' igår så vill jag ha...

1/ Duquesne Whistle
2/ Everything is broken
3/ Trouble

(Obs! Jag har hört att Bob läser såna här önskelistor...)
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #277 skrivet: 18 september, 2013, 21:14:58 »
Efter 3 veckor on the road låg mitt nya mobilskal och väntade på dörrmattan ikväll  :d6:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #278 skrivet: 18 september, 2013, 21:21:08 »
Efter 3 veckor on the road låg mitt nya mobilskal och väntade på dörrmattan ikväll  :d6:

 :d2: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #279 skrivet: 18 september, 2013, 22:28:10 »
Efter 3 veckor on the road låg mitt nya mobilskal och väntade på dörrmattan ikväll  :d6:

Yeah!  :d5:

Hur får man tag på ett sådant?
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #280 skrivet: 18 september, 2013, 23:32:04 »
Efter 3 veckor on the road låg mitt nya mobilskal och väntade på dörrmattan ikväll  :d6:

Yeah!  :d5:

Hur får man tag på ett sådant?

Jag vill också ha!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #281 skrivet: 19 september, 2013, 09:18:43 »
Efter 3 veckor on the road låg mitt nya mobilskal och väntade på dörrmattan ikväll  :d6:

Yeah!  :d5:

Hur får man tag på ett sådant?

Jag vill också ha!

Jag googlade på "Designa eget mobilskal" och hittade lite olika tillverkare/leverantörer.
Väl inne på bolagets hemsida (har glömt vilket, gjordes för över 1 månad sedan) var det bara att välja mobiltyp, ladda upp min valda bild, trycka på beställknappen, betala onödigt mycket (195 kr) och vänta.

Ett varningens ord: Bob-skalet till min Samsung Galaxy III passar min telefon, men det är INTE samma typ av "fina skal" (alltså, som sitter lika smäckert runt telefonen som originalet) utan ett något större schablonskal där kanterna sluter om framsidan av skärmen lite. Kanske inget att hänga upp sig mycket på, men lite dåligt är det allt, tycker jag. Jag är helt säker på att jag valde rätt skal vid beställningen. Well well, detta är ju inget everyday-skal utan bara för fina tillfällen.

 :d6:

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #282 skrivet: 19 september, 2013, 13:30:22 »
Det är skönt att se att ni har ungdomen kvar i er.... :party: :party: :party: Mobilskal..ja ja ja.... :rolleyes:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #283 skrivet: 19 september, 2013, 15:29:01 »
Just så. Och sen är det semester på måndagen,åtminstone för Elston o Bobi ( :d5:). Och sen tycker jag att många trevliga förslag finns här ovan om för-och efter.....Egobens lista är en utmärkt utgångspunkt. Nära ska det vara-några minuters gångväg. Intro kanske på platsen?? Vi löser detta. Värre är det förstås med Hannover,Hamburg och Berlin...another story.. :wacko:/bobi
ps. den där låten ni nämner jag inte kan stava till-och än mindre uttala-hoppas jag vi får höra. Men gärna litet inne i konserten. Och det som Egoben INTE önskar, är jag nog böjd att hålla med om...För övrigt ska aldrig VOJ saknas..../ds

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #284 skrivet: 19 september, 2013, 17:39:29 »
Är det förresten någon som vet hur man tar sig in på haket? Stod häromdan utanför Centralstationen och kliade mig i hvvet och undrade var ingången var ... info tack!
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you