Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 183926 gånger)

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #345 skrivet: 09 oktober, 2013, 15:33:04 »
Perfekt! Ska vi köra någon efterträff också och var i så fall?  :d1: :d3:

Självklart, det borde vi bestämma, faktiskt viktigare än förställe. Vi har ju haft en del förslag på tapeten, ska någon bara säga något och så kör vi på det?  -_-

 I samma byggnad som Bishops Arms, Vasagatan 7, fast närmare centralstationen/Waterfront ligger baren The Laughing Duck. De har öppet till 03.00 alla dagar i veckan.
http://www.laughingduck.se/
Jag har faktiskt aldrig varit där så jag kan inte bedöma trevlighetskänslan, men spontant tycker jag att det låter som ett perfekt förslag! Bra läge och skönt att veta att vi inte blir utjagade för tidigt. Även fast jag kanske inte tror att jag kommer stanna till 03.00 så är det skönt att veta att alternativet finns.  :d5:

Faktum är att jag gick in på stället i samband med min tidigare research och tyckte att det verkade ganska trevligt och rymligt, men det var kl 16 en lördag, hur det är där kl 22 en lördag är förmodligen något helt annat. Men det kan absolut vara värt att prova. Ölen är ju inte så spännande men jag tror jag klarar mig. Så länge vännerna är där och dessutom vänliga så ordnar sig alltid den biten! :d1:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #346 skrivet: 09 oktober, 2013, 16:32:46 »
Perfekt! Ska vi köra någon efterträff också och var i så fall?  :d1: :d3:

Självklart, det borde vi bestämma, faktiskt viktigare än förställe. Vi har ju haft en del förslag på tapeten, ska någon bara säga något och så kör vi på det?  -_-

 I samma byggnad som Bishops Arms, Vasagatan 7, fast närmare centralstationen/Waterfront ligger baren The Laughing Duck. De har öppet till 03.00 alla dagar i veckan.
http://www.laughingduck.se/
Jag har faktiskt aldrig varit där så jag kan inte bedöma trevlighetskänslan, men spontant tycker jag att det låter som ett perfekt förslag! Bra läge och skönt att veta att vi inte blir utjagade för tidigt. Även fast jag kanske inte tror att jag kommer stanna till 03.00 så är det skönt att veta att alternativet finns.  :d5:

Faktum är att jag gick in på stället i samband med min tidigare research och tyckte att det verkade ganska trevligt och rymligt, men det var kl 16 en lördag, hur det är där kl 22 en lördag är förmodligen något helt annat. Men det kan absolut vara värt att prova. Ölen är ju inte så spännande men jag tror jag klarar mig. Så länge vännerna är där och dessutom vänliga så ordnar sig alltid den biten! :d1:

Ölen är viktig finns det ingen god öl blir vännerna inte glada...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #347 skrivet: 09 oktober, 2013, 17:51:02 »
Ölsortimentet är förstås oändligt mycket bättre på Biskopen. Vad är det som talar för det skrattande fjäderfät egentligen?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #348 skrivet: 09 oktober, 2013, 18:04:00 »
Ölsortimentet är förstås oändligt mycket bättre på Biskopen. Vad är det som talar för det skrattande fjäderfät egentligen?

Det behöver egentligen inte vara några nackdeler med Bishop även efter spelningarna, skulle vara för variationens skull och att det kanske är färre människor på det andra stället, men det vet jag egentligen inte. Det är dyrare på Bishop men det är väl ganska marginellt och då får man dessutom betydligt intressantare öl. Jag är med på allt.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #349 skrivet: 09 oktober, 2013, 20:26:44 »
Ölsortimentet är förstås oändligt mycket bättre på Biskopen. Vad är det som talar för det skrattande fjäderfät egentligen?

Det behöver egentligen inte vara några nackdeler med Bishop även efter spelningarna, skulle vara för variationens skull och att det kanske är färre människor på det andra stället, men det vet jag egentligen inte. Det är dyrare på Bishop men det är väl ganska marginellt och då får man dessutom betydligt intressantare öl. Jag är med på allt.

Jag röstar på Bishops Arms, även för efterköret. I alla fall före The Laughing Duck som ju verkar vara mer åt typen sportbar med en massa tv-skärmar och så.
Eller...? Det brukar inte vara några roliga ställen. Men, no big deal, jag hänger med vart vi än går!  :d6:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #350 skrivet: 09 oktober, 2013, 20:44:11 »
Bishops blir utmärkt som efterställe på lördag då de stänger 03. Men inte på söndag, då stänger de 23.
« Senast ändrad: 09 oktober, 2013, 20:50:04 av janne »

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #351 skrivet: 09 oktober, 2013, 21:19:43 »
It's settled then, skriver jag på engelska. -_-

Utloggad KLK

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 21
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #352 skrivet: 10 oktober, 2013, 12:44:59 »
Laughing Duck precis bredvid Bishop Arms stänger kl. 03 varje dag om ni söker efter ett alternativ för söndag.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #353 skrivet: 10 oktober, 2013, 13:44:30 »
Laughing Duck precis bredvid Bishop Arms stänger kl. 03 varje dag om ni söker efter ett alternativ för söndag.

Låter lovande. Där kan man nästan misstänka att Bob med band sitter och skrockar frampå småtimmarna.... :d6:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #354 skrivet: 10 oktober, 2013, 17:08:00 »
Ankan på Söndag,åtminstone, låter logiskt. Likväl som f-k the setlist kan vi f-k the beerlist nån enstaka gång, eller? Men, som Leif,I follow the crowd. Men nått som liknar 1. Bishop-bishop och 2. bishop - ankan är väl rätt ok? just det, leif, du har pm./ bobi, skakad, men inte rörd...yet. :d2: :d5: ^_^

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #355 skrivet: 11 oktober, 2013, 01:21:42 »
Så. Det mesta vet vi nu om vad som hände i Oslo.

Nä, det gör vi kanske inte. Men vi vet (troligen) vilka låtar som spelades. Vi vet vem som spelade gitarr. Vi vet inte säkert varför en paus lades in mitt i konserten.

Nu är klockan ett på natten, drygt. Vilket innebär att jag/vi kommer att se Bob på scen imorgon. Och i övermorgon.
Och jag känner igen känslan. Nåt ligger och bråkar med mig nånstans i mitt sinne. Och jag kan känna ungefär som inför en resa.
Ja, det här blir förstås också en resa, men jag menar när jag ska åka "utomlands". Då jag alltid känner att ... vad ska det här vara bra för? Varför inte stanna kvar hemma, det är ju lugnare så?

Men samtidigt, detta pirr, denna nyfikenhet. Och denna vetskap att det här kommer att bli ett så skönt äventyr   :party:

Jag menar, de flesta av oss har ju varit med förr. För mig blir det konserter nummer 151 och 152. Men ... nä ... jag vänjer mig aldrig. Det blir aldrig ... rutin. Tack och lov!

Och precis nu börjar pirret göra sig påmint på allvar. För mig. Som handlar om de konserter jag ska se, givetvis. Men, som ni väl vet, egentligen lika mycket, om än på annat sätt, om att få träffa er alla igen. På förträffar och efterträffar. Och på mittunderkonsertträffar. Ögonkast som utbyts. I värsta fall kramar som jag ger nån som råkar sitta bredvid. (Ska försöka låta bli sånt, men kan inte lova något ...).

Att vi nu dessutom har ett engelskt filmteam som äntligen ska spela in filmen om dylanfansen, det ger ännu en krydda åt anrättningen.

Och never-ending är det förstås. På ett sätt. Men samtidigt inte. Fast det är klart att jag/vi hoppas att detta inte är den sista gången vi reser tillsammans, på Bob Tour. Bobs äventyrsresor .........

Men låt oss njuta av den som vore det den sista.
Och så gör vi det nästa gång också, eller hur?   :d2:

One more weekend, eh???

 :party:  :party:  :party:  :party:  :party:
« Senast ändrad: 11 oktober, 2013, 01:30:07 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #356 skrivet: 11 oktober, 2013, 01:32:14 »
Så. Det mesta vet vi nu om vad som hände i Oslo.

Nä, det gör vi kanske inte. Men vi vet (troligen) vilka låtar som spelades. Vi vet vem som spelade gitarr. Vi vet inte säkert varför en paus lades in mitt i konserten.

Nu är klockan ett på natten, drygt. Vilket innebär att jag/vi kommer att se Bob på scen imorgon. Och i övermorgon.
Och jag känner igen känslan. Nåt ligger och bråkar med mig nånstans i mitt sinne. Och jag kan känna ungefär som inför en resa.
Ja, det här blir förstås också en resa, men jag menar när jag ska åka "utomlands". Då jag alltid känner att ... vad ska det här vara bra för? Varför inte stanna kvar hemma, det är ju lugnare så?

Men samtidigt, detta pirr, denna nyfikenhet. Och denna vetskap att det här kommer att bli ett så skönt äventyr   :party:

Jag menar, de flesta av oss har ju varit med förr. För mig blir det konserter nummer 151 och 152. Men ... nä ... jag vänjer mig aldrig. Det blir aldrig ... rutin. Tack och lov!

Och precis nu börjar pirret göra sig påmint på allvar. För mig. Som handlar om de konserter jag ska se, givetvis. Men, som ni väl vet, egentligen lika mycket, om än på annat sätt, om att få träffa er alla igen. På förträffar och efterträffar. Och på mittunderkonsertträffar. Ögonkast som utbyts. I värsta fall kramar som jag ger nån som råkar sitta bredvid. (Ska försöka låta bli sånt, men kan inte lova något ...).

Att vi nu dessutom har ett engelskt filmteam som äntligen ska spela in filmen om dylanfansen, det ger ännu en krydda åt anrättningen.

Men, never-ending är det förstås. På ett sätt. Men samtidigt inte. Klart jag/vi hoppas att detta inte är den sista gången vi reser tillsammans, på Bob Tour. Men låt oss njuta av den som vore det den sista.
Och så gör vi det nästa gång också ...   :d2:

One more weekend, eh???

 :party:  :party:  :party:  :party:  :party:
Formuleringar som skapar en poetisk skidring av min upplevelse för dagen. Jag hade nog inte kunnat formulera det själv. Framförallt inte just nu då jag är för fylld av förväntningar, tankar och nervositet för det. Men jag känner igen mig i allt du säger. Eller nästan allt. Jag kommer inte upp till nummer 151 i helgen. Men annars sammanfattade du precis mina känslor!

Vi ses imorgon!  :d2: :d5: :party:

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #357 skrivet: 11 oktober, 2013, 01:47:29 »
Så. Det mesta vet vi nu om vad som hände i Oslo.

Nä, det gör vi kanske inte. Men vi vet (troligen) vilka låtar som spelades. Vi vet vem som spelade gitarr. Vi vet inte säkert varför en paus lades in mitt i konserten.

Nu är klockan ett på natten, drygt. Vilket innebär att jag/vi kommer att se Bob på scen imorgon. Och i övermorgon.
Och jag känner igen känslan. Nåt ligger och bråkar med mig nånstans i mitt sinne. Och jag kan känna ungefär som inför en resa.
Ja, det här blir förstås också en resa, men jag menar när jag ska åka "utomlands". Då jag alltid känner att ... vad ska det här vara bra för? Varför inte stanna kvar hemma, det är ju lugnare så?

Men samtidigt, detta pirr, denna nyfikenhet. Och denna vetskap att det här kommer att bli ett så skönt äventyr   :party:

Jag menar, de flesta av oss har ju varit med förr. För mig blir det konserter nummer 151 och 152. Men ... nä ... jag vänjer mig aldrig. Det blir aldrig ... rutin. Tack och lov!

Och precis nu börjar pirret göra sig påmint på allvar. För mig. Som handlar om de konserter jag ska se, givetvis. Men, som ni väl vet, egentligen lika mycket, om än på annat sätt, om att få träffa er alla igen. På förträffar och efterträffar. Och på mittunderkonsertträffar. Ögonkast som utbyts. I värsta fall kramar som jag ger nån som råkar sitta bredvid. (Ska försöka låta bli sånt, men kan inte lova något ...).

Att vi nu dessutom har ett engelskt filmteam som äntligen ska spela in filmen om dylanfansen, det ger ännu en krydda åt anrättningen.

Men, never-ending är det förstås. På ett sätt. Men samtidigt inte. Klart jag/vi hoppas att detta inte är den sista gången vi reser tillsammans, på Bob Tour. Men låt oss njuta av den som vore det den sista.
Och så gör vi det nästa gång också ...   :d2:

One more weekend, eh???

 :party:  :party:  :party:  :party:  :party:
Formuleringar som skapar en poetisk skidring av min upplevelse för dagen. Jag hade nog inte kunnat formulera det själv. Framförallt inte just nu då jag är för fylld av förväntningar, tankar och nervositet för det. Men jag känner igen mig i allt du säger. Eller nästan allt. Jag kommer inte upp till nummer 151 i helgen. Men annars sammanfattade du precis mina känslor!

Vi ses imorgon!  :d2: :d5: :party:

Tack Viktor! Fint att känna att det jag försökte formulera gick fram.
Och o ja ... vi ses imorgon   :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #358 skrivet: 11 oktober, 2013, 01:52:28 »
Så. Det mesta vet vi nu om vad som hände i Oslo.

Nä, det gör vi kanske inte. Men vi vet (troligen) vilka låtar som spelades. Vi vet vem som spelade gitarr. Vi vet inte säkert varför en paus lades in mitt i konserten.

Nu är klockan ett på natten, drygt. Vilket innebär att jag/vi kommer att se Bob på scen imorgon. Och i övermorgon.
Och jag känner igen känslan. Nåt ligger och bråkar med mig nånstans i mitt sinne. Och jag kan känna ungefär som inför en resa.
Ja, det här blir förstås också en resa, men jag menar när jag ska åka "utomlands". Då jag alltid känner att ... vad ska det här vara bra för? Varför inte stanna kvar hemma, det är ju lugnare så?

Men samtidigt, detta pirr, denna nyfikenhet. Och denna vetskap att det här kommer att bli ett så skönt äventyr   :party:

Jag menar, de flesta av oss har ju varit med förr. För mig blir det konserter nummer 151 och 152. Men ... nä ... jag vänjer mig aldrig. Det blir aldrig ... rutin. Tack och lov!

Och precis nu börjar pirret göra sig påmint på allvar. För mig. Som handlar om de konserter jag ska se, givetvis. Men, som ni väl vet, egentligen lika mycket, om än på annat sätt, om att få träffa er alla igen. På förträffar och efterträffar. Och på mittunderkonsertträffar. Ögonkast som utbyts. I värsta fall kramar som jag ger nån som råkar sitta bredvid. (Ska försöka låta bli sånt, men kan inte lova något ...).

Att vi nu dessutom har ett engelskt filmteam som äntligen ska spela in filmen om dylanfansen, det ger ännu en krydda åt anrättningen.

Men, never-ending är det förstås. På ett sätt. Men samtidigt inte. Klart jag/vi hoppas att detta inte är den sista gången vi reser tillsammans, på Bob Tour. Men låt oss njuta av den som vore det den sista.
Och så gör vi det nästa gång också ...   :d2:

One more weekend, eh???

 :party:  :party:  :party:  :party:  :party:
Formuleringar som skapar en poetisk skidring av min upplevelse för dagen. Jag hade nog inte kunnat formulera det själv. Framförallt inte just nu då jag är för fylld av förväntningar, tankar och nervositet för det. Men jag känner igen mig i allt du säger. Eller nästan allt. Jag kommer inte upp till nummer 151 i helgen. Men annars sammanfattade du precis mina känslor!

Vi ses imorgon!  :d2: :d5: :party:

Tack Viktor! Fint att känna att det jag försökte formulera gick fram.
Och o ja ... vi ses imorgon   :d2:
Det gör vi och denna spelning blir något extra, det känner jag på mig.  :d5:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #359 skrivet: 11 oktober, 2013, 11:21:04 »
Bobby fick underbart höstväder perfekt för en tur på cykel genom vår vackra stad  :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"