Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 183925 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #360 skrivet: 11 oktober, 2013, 12:01:51 »
Bob kan ju besöka Slussen och göra några skisser det kan ju vara sista gången han ser den nu när den skall bort för gott Ga: Slussen dvs skönt att Ga: Stan fick vara kvar en stund till... :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #361 skrivet: 11 oktober, 2013, 13:08:43 »
Bobby fick underbart höstväder perfekt för en tur på cykel genom vår vackra stad  :party:

Verkligen, underbart höstväder, bästa tänkbara. En promenad längs Norr Mälastrand, från Stadshuset bort mot Rålambshovsparken. Den promenaden hade jag tagit om jag varit Bob. Sen lifta tillbaka till Waterfront. ^_^

http://46.22.123.170/xpo/bilder/20090127085701.jpg

(Hur får man länkat bilder utifrån som vissa här klarar att göra?)
« Senast ändrad: 11 oktober, 2013, 13:20:59 av egoBen »

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #362 skrivet: 11 oktober, 2013, 13:15:06 »
Bobby fick underbart höstväder perfekt för en tur på cykel genom vår vackra stad  :party:

Verkligen, underbart höstväder, bästa tankbara. En promenad längs Norr Mälastrand, från Stadshuset bort mot Rålambshovsparken. Den promenaden hade jag tagit om jag varit Bob. Sen lifta tillbaka till Waterfront. ^_^

 :d2: Glöm nu inte att Bob gillar tåg och räls broar perfekt för honom att vandra över bron till riddarholmen och fundera över den sänkta tunneln på sin fortsatta bro vandring mot slussen och sedan lifta tillbaka till Waterfront  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #363 skrivet: 11 oktober, 2013, 13:26:57 »
La in en bild på Expectingrain. Waterfront i höstsolen. Beat The Street-bussarna i höstsolen. Bob har anlänt. (Bilden var för stor att få upp här).

http://www.expectingrain.com/discussions/viewtopic.php?f=2&t=77639&p=1408534#p1408534


Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #364 skrivet: 11 oktober, 2013, 13:30:04 »
La in en bild på Expectingrain. Waterfront i höstsolen. Beat The Street-bussarna i höstsolen. Bob har anlänt. (Bilden var för stor att få upp här).

http://www.expectingrain.com/discussions/viewtopic.php?f=2&t=77639&p=1408534#p1408534

Tack  :d2: men... "You do not have the required permissions to view the files attached to this post."
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #365 skrivet: 11 oktober, 2013, 13:43:12 »
Aj då, sorry.

Utloggad Swamprat

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 541
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #366 skrivet: 11 oktober, 2013, 13:47:18 »
Är man inloggad på Expecting Rain så kommer de fina bussarna fram :d6:
Cocaine improves your tennis

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #367 skrivet: 11 oktober, 2013, 13:53:52 »
La in en bild på Expectingrain. Waterfront i höstsolen. Beat The Street-bussarna i höstsolen. Bob har anlänt. (Bilden var för stor att få upp här).

http://www.expectingrain.com/discussions/viewtopic.php?f=2&t=77639&p=1408534#p1408534

Fint! Jag lade upp några också. Bussarna kanske jag få se när jag cyklar hem efter jobbet.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #368 skrivet: 11 oktober, 2013, 15:13:06 »
Jag är nervös.  -_-

Men jag också gå och se fotboll ikväll, Sverige-Österrike, dom måste vinna för att fortfarande ha en chans att nå VM i Brasilien nästa år. Ughhh... Jag är nervös för två konserter och en fotbollsmatch. Inte bra för den snart 34-åriga gamla kroppen.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #369 skrivet: 11 oktober, 2013, 15:28:04 »
Det är inte Bobs bussar !
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #370 skrivet: 11 oktober, 2013, 16:05:23 »
Det är fyra riktigt starka låtar som försvann från den förra setlistan: Love sick, High water, Blind Willie McTell och Ballad of a thin man. Vågat och spännande! Vi får se om någon dyker upp i Stockholm.

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #371 skrivet: 11 oktober, 2013, 16:06:24 »
Det är inte Bobs bussar !
Just det, det låter rimligt, insåg jag nu när du sa det. Borde väl vara Joe Bonamassas bussar, han spelar väl där ikväll?

Utloggad Swamprat

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 541
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #372 skrivet: 11 oktober, 2013, 16:16:02 »
Plötsligt framstår bussarna som hur fula som helst
Cocaine improves your tennis

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #373 skrivet: 11 oktober, 2013, 16:16:40 »
Det är fyra riktigt starka låtar som försvann från den förra setlistan: Love sick, High water, Blind Willie McTell och Ballad of a thin man. Vågat och spännande! Vi får se om någon dyker upp i Stockholm.
Å ena sidan håller jag med å andra sidan inte. Love Sick ger mig alltid gåshud, så den hade han gärna fått behålla. High Water har jag å ena sidan hört hur många gånger som helst, men å andra sidan blir jag alltid på bra humör av den. Så den hade han också fått behålla om han velat, men det gör mig inte så mycket att han har slopat den. Blind Willie McTell var länge en av mina livefavoriter. Men efter att den spelades så ofta 2011 så började magin försvinna för mig när jag hörde den live. Låtversionerna var ofta bra men jag började ta låten för givet. Jag tillät mig själv inte riktigt att uppleva låtens storhet efter ett tag, då jag hade redan hört den live så ofta. Så även om detta är helt och hållet mitt, och inte Bobs problem, känns det lite skönt om han låter låten vila ett tag. Lite samma sak upplever jag med Ballad of a Thin Man. Dessutom så placerades den alltid mot slutet de senaste åren, så varje gång han kom till den låten väcktes en känsla hos mig som sa -nu är det över, nu återstår bara "standardlåtarna". Jag vet att detta är en begränsning hos mig, men jag har verkligen svårt att undvika att känna den känslan, hur mycket jag än försöker. Därför är jag ändå väldigt nöjd med att framförallt de två sistnämnda låtarna har försvunnit ur setet.

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #374 skrivet: 11 oktober, 2013, 16:26:08 »
Det är inte Bobs bussar !
Just det, det låter rimligt, insåg jag nu när du sa det. Borde väl vara Joe Bonamassas bussar, han spelar väl där ikväll?
Det stämmer, han spelar där i kväll så det är säkert hans bussar.