Författare Ämne: Bob Dylan 2014  (läst 176917 gånger)

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #180 skrivet: 11 mars, 2014, 19:57:27 »
Här är ett hotelltips för Helsingborg, kostar 500 kr för enkelrum och 650 för dubbelrum:
https://www.nordicchoicehotels.se/comfort/comfort-hotel-nouveau/

Jag har bott där. Helt ok. Ingen lyx men centralt och prisvärt. Det ingick en kvällsbuffé i priset när jag bodde där.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #181 skrivet: 11 mars, 2014, 22:57:18 »
Biljetter klara till Helsingborg! Bara drygt 4a månader kvar  :d5:

Nån som har tips om bra och inte för dyrt boende i Helsingborg? Och då gärna beläget nära busstationen.

Hotell i Sverige blir ju sällan särskilt billigt, jag bokade på Elite Hotel Mollberg för 1100 kr (dubbelrum). Elite-kedjan tycker jag brukar sköta sig och ligger ofta bra.

Ja, jag kollar på booking.com, och det finns några hotell som ligger centralt, och som kostar c:a 1000-1100 för ett dubbelrum. Det är väl bara att ta ett av dem.
En kompis som jobbar på hotell brukar alltid tjata på mig om att bara leta, aldrig boka, hos booking.com. Han menar att det innebär en extra kostnad för både hotell och gäst. Istället tycker han att man kan leta upp hotell via booking.com och sen boka direkt via hotellet. Har hittills varit för lat för att testa detta, men ska nog se till att göra det framöver. Tänkte mest lyfta det som tips om hur det går att få ner hotellpriser något.

Gästen betalar inget extra för att boka genom booking.com såvitt jag kan se.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #182 skrivet: 12 mars, 2014, 14:22:44 »
Biljetter klara till Helsingborg! Bara drygt 4a månader kvar  :d5:

Nån som har tips om bra och inte för dyrt boende i Helsingborg? Och då gärna beläget nära busstationen.

Hotell i Sverige blir ju sällan särskilt billigt, jag bokade på Elite Hotel Mollberg för 1100 kr (dubbelrum). Elite-kedjan tycker jag brukar sköta sig och ligger ofta bra.

Ja, jag kollar på booking.com, och det finns några hotell som ligger centralt, och som kostar c:a 1000-1100 för ett dubbelrum. Det är väl bara att ta ett av dem.
En kompis som jobbar på hotell brukar alltid tjata på mig om att bara leta, aldrig boka, hos booking.com. Han menar att det innebär en extra kostnad för både hotell och gäst. Istället tycker han att man kan leta upp hotell via booking.com och sen boka direkt via hotellet. Har hittills varit för lat för att testa detta, men ska nog se till att göra det framöver. Tänkte mest lyfta det som tips om hur det går att få ner hotellpriser något.

Gästen betalar inget extra för att boka genom booking.com såvitt jag kan se.

Jag har använt booking.com flitigt och inte betalat några extra. En del hotell kan ibland ha lägre priser om man bokar på deras egen sajt men detta är inget som gäller generellt.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #183 skrivet: 12 mars, 2014, 17:01:34 »
Biljetter klara till Helsingborg! Bara drygt 4a månader kvar  :d5:

Nån som har tips om bra och inte för dyrt boende i Helsingborg? Och då gärna beläget nära busstationen.

Hotell i Sverige blir ju sällan särskilt billigt, jag bokade på Elite Hotel Mollberg för 1100 kr (dubbelrum). Elite-kedjan tycker jag brukar sköta sig och ligger ofta bra.

Ja, jag kollar på booking.com, och det finns några hotell som ligger centralt, och som kostar c:a 1000-1100 för ett dubbelrum. Det är väl bara att ta ett av dem.
En kompis som jobbar på hotell brukar alltid tjata på mig om att bara leta, aldrig boka, hos booking.com. Han menar att det innebär en extra kostnad för både hotell och gäst. Istället tycker han att man kan leta upp hotell via booking.com och sen boka direkt via hotellet. Har hittills varit för lat för att testa detta, men ska nog se till att göra det framöver. Tänkte mest lyfta det som tips om hur det går att få ner hotellpriser något.

Gästen betalar inget extra för att boka genom booking.com såvitt jag kan se.

Jag har använt booking.com flitigt och inte betalat några extra. En del hotell kan ibland ha lägre priser om man bokar på deras egen sajt men detta är inget som gäller generellt.

Menar inte Gerbos att Booking tar betalt av hotellen för att få finnas med på Booking, och denna kostnad förs ju sedan över till gästen. Så om ingen skulle använda Booking så skulle priset för hotellnätter till slut bli billigare. Så kan man se på saken men det är nog inte helt rätt, för Booking gör så att gästerna hittar till hotellen, och på så sätt får hotellen fler gäster, vilken skulle kunna resultera i lägre pris för gästen. Men ägarna kanske roffar åt sig extrapengarna och låter hotellgästerna betala lika mycket eller till och med mer. Nu blev det invecklat kanske. Jag skulle själv inte gärna vilja äga ett hotell, det verkar vara en riskabel bransch. Några dåliga betyg och sen kan man hälsa hem. Till morsan och farsan.

Edit: Inser kanske att Gerbos menar det som ni tror, och jag kan även lägga till att när jag letar hotell brukar ofta gå till hotellets egen hemsida och se efter erbjudanden eller hotellpriser där. Det brukar sällan vara bättre än Booking, Agoda osv osv. Det bästa är att jämföra hotellsidor, Agoda kan ibland vara billigare än Booking. Men man får se upp med extra avgifter som kan tillkomma när man ska boka. Sådant har inte Booking, vilket är skönt att slippa.
« Senast ändrad: 12 mars, 2014, 17:04:55 av egoBen »

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #184 skrivet: 14 mars, 2014, 20:30:17 »
http://porijazz.fi/en/

Pori/Björneborg - nu jäklar börjar det bli intressant!! Och Patti spelar där två dagar senare, den 19/7.  ^_^ :d5:
Har aldrig varit på den jazz-festivalen men har länge velat dit. Å andra sidan blir det jäkligt stressigt att hinna dit,
eftersom jag nog tar bilen till Sverige-spelningarna.

Gasen i botten upp till Stockholm den 16:e så kan jag ju hinna med åtminstone kvällsbåten till Åbo samma dag. Jaja, to be continued...

...och Bettye LaVette är visst också med 17/7. Väl värd att se och höra, gissar jag.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #185 skrivet: 17 mars, 2014, 19:01:04 »
Längtar intensivt efter premiären och alla dessa nya upptagning :d1:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #186 skrivet: 17 mars, 2014, 20:20:19 »
Biljetter klara till Helsingborg! Bara drygt 4a månader kvar  :d5:

Nån som har tips om bra och inte för dyrt boende i Helsingborg? Och då gärna beläget nära busstationen.
Hotell i Sverige blir ju sällan särskilt billigt, jag bokade på Elite Hotel Mollberg för 1100 kr (dubbelrum). Elite-kedjan tycker jag brukar sköta sig och ligger ofta bra.

Ja, jag kollar på booking.com, och det finns några hotell som ligger centralt, och som kostar c:a 1000-1100 för ett dubbelrum. Det är väl bara att ta ett av dem.
En kompis som jobbar på hotell brukar alltid tjata på mig om att bara leta, aldrig boka, hos booking.com. Han menar att det innebär en extra kostnad för både hotell och gäst. Istället tycker han att man kan leta upp hotell via booking.com och sen boka direkt via hotellet. Har hittills varit för lat för att testa detta, men ska nog se till att göra det framöver. Tänkte mest lyfta det som tips om hur det går att få ner hotellpriser något.

Gästen betalar inget extra för att boka genom booking.com såvitt jag kan se.

Vad som är en extrakostnad eller inte kan helt klart diskuteras. Vad min vän menar är att det ordinarie priset genom booking.com, utan direkta pålägg, dras upp av bookings avgift till hotellet som nyttjar systemet. Vilket han ser som ett indirekt pålägg. För hotell är det oftast mer lönsamt om bokningen sker direkt via dem. Därför premieras ofta "direktbokare" som får ett lägre pris genom hotellets bokningssystem. Men som Janne säger så är det långt ifrån alltid så.

Biljetter klara till Helsingborg! Bara drygt 4a månader kvar  :d5:

Nån som har tips om bra och inte för dyrt boende i Helsingborg? Och då gärna beläget nära busstationen.

Hotell i Sverige blir ju sällan särskilt billigt, jag bokade på Elite Hotel Mollberg för 1100 kr (dubbelrum). Elite-kedjan tycker jag brukar sköta sig och ligger ofta bra.

Ja, jag kollar på booking.com, och det finns några hotell som ligger centralt, och som kostar c:a 1000-1100 för ett dubbelrum. Det är väl bara att ta ett av dem.
En kompis som jobbar på hotell brukar alltid tjata på mig om att bara leta, aldrig boka, hos booking.com. Han menar att det innebär en extra kostnad för både hotell och gäst. Istället tycker han att man kan leta upp hotell via booking.com och sen boka direkt via hotellet. Har hittills varit för lat för att testa detta, men ska nog se till att göra det framöver. Tänkte mest lyfta det som tips om hur det går att få ner hotellpriser något.

Gästen betalar inget extra för att boka genom booking.com såvitt jag kan se.

Jag har använt booking.com flitigt och inte betalat några extra. En del hotell kan ibland ha lägre priser om man bokar på deras egen sajt men detta är inget som gäller generellt.

Menar inte Gerbos att Booking tar betalt av hotellen för att få finnas med på Booking, och denna kostnad förs ju sedan över till gästen. Så om ingen skulle använda Booking så skulle priset för hotellnätter till slut bli billigare. Så kan man se på saken men det är nog inte helt rätt, för Booking gör så att gästerna hittar till hotellen, och på så sätt får hotellen fler gäster, vilken skulle kunna resultera i lägre pris för gästen. Men ägarna kanske roffar åt sig extrapengarna och låter hotellgästerna betala lika mycket eller till och med mer. Nu blev det invecklat kanske. Jag skulle själv inte gärna vilja äga ett hotell, det verkar vara en riskabel bransch. Några dåliga betyg och sen kan man hälsa hem. Till morsan och farsan.

Edit: Inser kanske att Gerbos menar det som ni tror, och jag kan även lägga till att när jag letar hotell brukar ofta gå till hotellets egen hemsida och se efter erbjudanden eller hotellpriser där. Det brukar sällan vara bättre än Booking, Agoda osv osv. Det bästa är att jämföra hotellsidor, Agoda kan ibland vara billigare än Booking. Men man får se upp med extra avgifter som kan tillkomma när man ska boka. Sådant har inte Booking, vilket är skönt att slippa.
Vad jag förstått så är det allt fler hotellkedjor i skandinaven som väljer bort Booking för att det blir för dyrt. Det blir även vanligare att satsa på lägre priser i det egna bokningssystemet i förhållande till priserna hos Booking. Men å andra sidan lär det bli svårt att helt kunna frigöra sig från en gigant som Booking.



Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #187 skrivet: 20 mars, 2014, 09:32:24 »
ISTANBUL !!! Oj. /bobi :d1:

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #188 skrivet: 30 mars, 2014, 17:19:53 »
Ca svensk lunchtid imorrn drar årets turné igång då, där borta i Tokyo  :d6:
Några timmar senare vet vi om Bob Dylan & his band består av samma goa gäng som senast, eller inte :d1:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #189 skrivet: 30 mars, 2014, 18:09:30 »
Nervöst som bara den är det som vanligt inför starten  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #190 skrivet: 30 mars, 2014, 18:27:42 »
VA??? Humlan nervös?? Över konsert i Japan?? No way./bobi :d5:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #191 skrivet: 30 mars, 2014, 18:36:06 »
VA??? Humlan nervös?? Över konsert i Japan?? No way./bobi :d5:

:-) Nja du har rätt Bobi jag är mest nyfiken som vanligt  :d2: :d5: :d6:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #192 skrivet: 30 mars, 2014, 18:41:22 »
Har just tragglat mig igenom dina obegripliga citat på Engelska. Sojabönor?? Du menar väl brass!!??/bobi :d5:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #193 skrivet: 30 mars, 2014, 18:48:26 »
Har just tragglat mig igenom dina obegripliga citat på Engelska. Sojabönor?? Du menar väl brass!!??/bobi :d5:

:-) Är det nått fel på mina sojabönor så får du skylla på Monsanto  :d3:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #194 skrivet: 30 mars, 2014, 22:08:03 »
Ca svensk lunchtid imorrn drar årets turné igång då, där borta i Tokyo  :d6:
Några timmar senare vet vi om Bob Dylan & his band består av samma goa gäng som senast, eller inte :d1:

Och här kommer man att kunna hitta BT-länkar (med LB-nummer) till de olika inspelningarna som cirkulerar  :d2:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!