Författare Ämne: Bob Dylan 2014  (läst 177227 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #315 skrivet: 06 juli, 2014, 08:06:56 »
Ja och... "Half-ways down your his spine" Now "The battle is over now up in the hills" "And the mist is settlin' closing in"

I Zwickau
« Senast ändrad: 06 juli, 2014, 08:08:50 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #316 skrivet: 06 juli, 2014, 09:32:59 »
Det nämns på Boblinks att en USA-turné på västkusten kan bli aktuellt i höst. Och tre spelningar i Seattle nämnde någon på Expectingrain-forumet. Det känns väldigt lockande med en resa över. Eller hur?

http://www.boblinks.com/

Jag såg nu på boblinks att höstturnén i oktober-november börjar på västkusten sträcker sig tvärsöver hela USA. Det bör väl tyda på att det kommer en ny platta som det antyds på bobdylan.com.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #317 skrivet: 06 juli, 2014, 10:06:30 »
Det nämns på Boblinks att en USA-turné på västkusten kan bli aktuellt i höst. Och tre spelningar i Seattle nämnde någon på Expectingrain-forumet. Det känns väldigt lockande med en resa över. Eller hur?

http://www.boblinks.com/

Jag såg nu på boblinks att höstturnén i oktober-november börjar på västkusten sträcker sig tvärsöver hela USA. Det bör väl tyda på att det kommer en ny platta som det antyds på bobdylan.com.

Intressant! Det är mycket nu, Europa pågår, Australien härnäst sedan USA. Jag har planer på att åka någonstans i höst, vart vet jag inte än men om Bob är inblandad på något sätt så gör det verkligen inget.

Men idag går färjan till Rostock! Och solen skiner.

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #318 skrivet: 07 juli, 2014, 09:12:05 »
Det nämns på Boblinks att en USA-turné på västkusten kan bli aktuellt i höst. Och tre spelningar i Seattle nämnde någon på Expectingrain-forumet. Det känns väldigt lockande med en resa över. Eller hur?

http://www.boblinks.com/

Jag såg nu på boblinks att höstturnén i oktober-november börjar på västkusten sträcker sig tvärsöver hela USA. Det bör väl tyda på att det kommer en ny platta som det antyds på bobdylan.com.

Intressant! Det är mycket nu, Europa pågår, Australien härnäst sedan USA. Jag har planer på att åka någonstans i höst, vart vet jag inte än men om Bob är inblandad på något sätt så gör det verkligen inget.

Men idag går färjan till Rostock! Och solen skiner.

Underbart med en färjetur i solen till Bobland. Hoppas ni får en superb konsert!

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #319 skrivet: 09 juli, 2014, 09:23:44 »
Den nya skulpturen för USA touren...?
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #320 skrivet: 09 juli, 2014, 17:00:33 »
Nu har vi sett konserterna i Rostock och Flensburg och har tagit oss till Århus. Usel internetuppkoppling på tyska hotell, i Danmark funkar det bättre. Två identiska setlistor men för mig ganska olika konserter, Rostock var mer lugn och en-dag-på-jobbet, Flensburg hade mer bett, tryck, inlevelse. Båda konserterna inomhus i sporthallar. Det är väldigt kul att höra Workingman's blues #2 som funkar väldigt fint i detta delikata arrangemang. Tidigare idag satt vi på en uteservering här i Århus och Tony kom gåendes, gick in på restaurangen bredvid och efter en halvtimma hade han spisat klart och kom gåendes tillbaka. Soligt och fint här till skillnad mot regniga Tyskland. Ett Tyskland vi befann oss i när det blev 7-1 och matchen såg vi på en restaurang. Ska bli skoj att se Bob utomhus ikväll, förbandet ska börja klockan åtta så en timma senare ungefär bör vi ha huvudakten på scenen framför oss.

:party:

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #321 skrivet: 09 juli, 2014, 17:05:21 »
En hårt arbetande man. Svetten rinner på hela sidan av ansiktet, fokus, det är allvar, konsert i Tyskland 2014.

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #322 skrivet: 09 juli, 2014, 17:08:40 »
Det ser ut att behövas lite slybekämpning i mikrofonskogen. Märkligt med alla dessa mickar.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #323 skrivet: 09 juli, 2014, 18:06:13 »
Det ser ut att behövas lite slybekämpning i mikrofonskogen. Märkligt med alla dessa mickar.

Ja, det där känns verkligen dumt. Eftersom han inte har liknande mikrofoner vid pianot så finns det ju ingen anledning att tro att det har med någon inspelning att göra, han vill bara skydda sig helt enkelt. Och frågan är om inte förbanden på utomhuskonserterna finns där av samma anledning, han vill helt enkelt inte spela när det är för ljust ute. I kväll börjar förbandet klockan åtta och jag skulle tro han Bob går på scenen klockan nio eller lite tidigare.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #324 skrivet: 09 juli, 2014, 19:25:59 »
En hårt arbetande man. Svetten rinner på hela sidan av ansiktet, fokus, det är allvar, konsert i Tyskland 2014.

Tack fint att se honom arbeta så där hårt....... :-)


Mikrofoner som skydd det var nått nytt för mig är det så han tänker? Vet att det finns mikrofonskydd det vet jag men...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #325 skrivet: 09 juli, 2014, 21:16:48 »
Blev uppringd av en trevlig kille från TT idag. Han ville prata med nån som hade lite bobkonsertvana ...   :mellow:
Så vi snackade en stund.
Får se hur hans text blir, och hur den kan dyka upp i diverse media   -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #326 skrivet: 10 juli, 2014, 03:42:16 »
Tillbaka på rummet efter en kväll i Århus. Han gick på scen exakt på minuten två timmar efter utsatt tid. Solen gick precis ner bakom husen, mörkret inföll, förbandet kunde spela hur länge som helst, Bengt sa efter mikronhaveriet tangled up in microphones, kan man lugnt säga. Det smällde på ordentligt och sedan försökte han flytta omgivande mikrofoner men lyckades inte så bra. Märklig man det där. Men en kul kväll i Århus!

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #327 skrivet: 10 juli, 2014, 07:35:49 »
Blev uppringd av en trevlig kille från TT idag. Han ville prata med nån som hade lite bobkonsertvana ...   :mellow:
Så vi snackade en stund.
Får se hur hans text blir, och hur den kan dyka upp i diverse media   -_-

Jösses, ja då har man verkligen satt avtryck med sina Dylan-konsert-besök när man blir uppringd av TT....jag blev uppringd av Kalle Sändare när han körde på Gröna Lunds lilla Estrad någon gång på sjuttio-talet...det var polare som visste vilken svårartad Dylan-diggare jag var, så Sändare körde med 'Vi har sett att du går och inhandlar bootlegs-skivor av en viss Dylan'.....inte utan att jag blev lite svettig minns jag.... :party:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #328 skrivet: 10 juli, 2014, 07:38:50 »
Han brukar ju alltid vara punktlig. Men kanske inväntar han mörkrets inbrott också i Sverige. Var ska man stå för att få en skymt av honom bland denna uppsjö av mikrofoner och statyer?

Utloggad janne

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 828
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #329 skrivet: 10 juli, 2014, 08:18:06 »
I Helsingborg och Göteborg ska han enligt arrangerande Kulturbolaget gå på ca 20.45 (förbandet ca 19.40). Men följs mönstret från Århus kan det ju bli nån timme senare för Bob. Fick Bruce spela till bortåt midnatt på Ullevi får väl Bob göra det också i Trädgårdsföreningen.