Författare Ämne: Bob Dylan 2014  (läst 177591 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #465 skrivet: 10 oktober, 2014, 09:54:59 »
Tack Jörgen, för NY rapport anno -89.Konserterna var f.ö. säkert bra- din matlust och matsalsbeskrivningar gör mig hungrig. Värmer en pizza på stört och hämtar en flaska bubbel vid 10-tiden! /bobi -_- ( Det är mysigt när trådarna snurra OT..)

OT är livet när det är som bäst på rymmen ut i friheten :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #466 skrivet: 10 oktober, 2014, 10:25:31 »
Tack Jörgen, för NY rapport anno -89.Konserterna var f.ö. säkert bra- din matlust och matsalsbeskrivningar gör mig hungrig. Värmer en pizza på stört och hämtar en flaska bubbel vid 10-tiden! /bobi -_- ( Det är mysigt när trådarna snurra OT..)

OT är livet när det är som bäst på rymmen ut i friheten :-)

Behöver jag ens nämna min vurm för just OT?   :party:

Sittandes längst bak i klassen kastandes pappersplan som naturligtvis var 'Spitfire's'...



Tilläggas bör att jag växte upp under 60-talet då det mesta i film-bok-serietidningsvärlden var baserat på Andra Världskriget och Västern...
...så jag för allt i världen inte framstår som någon krigshetsare alltså....

Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #467 skrivet: 10 oktober, 2014, 10:43:53 »
Tack Jörgen, för NY rapport anno -89.Konserterna var f.ö. säkert bra- din matlust och matsalsbeskrivningar gör mig hungrig. Värmer en pizza på stört och hämtar en flaska bubbel vid 10-tiden! /bobi -_- ( Det är mysigt när trådarna snurra OT..)

OT är livet när det är som bäst på rymmen ut i friheten :-)

Behöver jag ens nämna min vurm för just OT?   :party:

Sittandes längst bak i klassen kastandes pappersplan som naturligtvis var 'Spitfire's'...



Tilläggas bör att jag växte upp under 60-talet då det mesta i film-bok-serietidningsvärlden var baserat på Andra Världskriget och Västern...
...så jag för allt i världen inte framstår som någon krigshetsare alltså....



"OT" betyder att röra sig inom-utom men med anknytning till ämnet på nått sätt behöver jag verkligen säga det igen ? "OT" lägger till en ny extra och ofta intressant dimension i ämnet när det fungerar som finast sedan finns det tydligen andra möjliheter... som kan uppfattas som störande stötande och invasiva... och då stöts bort på olika sätt...
« Senast ändrad: 10 oktober, 2014, 10:45:40 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #468 skrivet: 10 oktober, 2014, 12:15:28 »
I like On Topic-_-
Dvs OT:rolleyes:
Eller In Topic eller vad heter det? IT:huh:
Jäklar vad Off Topic det är här nu.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #469 skrivet: 10 oktober, 2014, 12:51:16 »
I like On Topic-_-
Dvs OT:rolleyes:
Eller In Topic eller vad heter det? IT:huh:
Jäklar vad Off Topic det är här nu.

±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #470 skrivet: 10 oktober, 2014, 13:21:53 »
I like On Topic-_-
Dvs OT:rolleyes:
Eller In Topic eller vad heter det? IT:huh:
Jäklar vad Off Topic det är här nu.

...eller som vi 'Eken-kisar' också uttrycker det: Det slirar lite på loftet tror jag...

 :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #471 skrivet: 10 oktober, 2014, 22:07:44 »

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #472 skrivet: 10 oktober, 2014, 22:20:23 »
Puh och pust, men nu är en bra plats till "5th & final show" i hamn :d6:
http://www.ebay.com/itm/2014-Bob-Dylan-and-his-band-In-Show-Concert-Beacon-Theatre-Dec-3-HUGE-Size-/161446592287?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2596f77f1f

Tack Bengt. Bob Dylan 2014 heter den här tråden, låt oss då snacka Bob 2014.

Här ovan är allt totalt kaos de senaste inläggen. OK, jag må vare en  tråkig jävel men "någon jävla ordning får det väl vara" - to quote a phrase. Vem som helst kan öppna vilken tråd som helst t ex i Övrigt och snacka vad som helst. Allt har sin tid och sin plats. Hur svårt kan det vara?

Så, nu fick jag ur mig det.  ^_^ :rolleyes: Allt är lugnt i övrigt. Så illa är det inte, jag vet...  :mellow:

Bob 2014. Great stuff. Kommer jag att kunna se något i USA frågar jag mig...svårt.

Joakim, Bengt - hats off to you. Och ni klarade er undan med bara dyra biljetter vad jag förstår. Inte de där world-gone-wrong-priserna på svarta (??) marknaden.


« Senast ändrad: 10 oktober, 2014, 22:23:14 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #473 skrivet: 10 oktober, 2014, 22:36:36 »
Puh och pust, men nu är en bra plats till "5th & final show" i hamn :d6:
http://www.ebay.com/itm/2014-Bob-Dylan-and-his-band-In-Show-Concert-Beacon-Theatre-Dec-3-HUGE-Size-/161446592287?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2596f77f1f

Tack Bengt. Bob Dylan 2014 heter den här tråden, låt oss då snacka Bob 2014.

Här ovan är allt totalt kaos de senaste inläggen. OK, jag må vare en  tråkig jävel men "någon jävla ordning får det väl vara" - to quote a phrase. Vem som helst kan öppna vilken tråd som helst t ex i Övrigt och snacka vad som helst. Allt har sin tid och sin plats. Hur svårt kan det vara?

Så, nu fick jag ur mig det.  ^_^ :rolleyes: Allt är lugnt i övrigt. Så illa är det inte, jag vet...  :mellow:

Bob 2014. Great stuff. Kommer jag att kunna se något i USA frågar jag mig...svårt.

Joakim, Bengt - hats off to you. Och ni klarade er undan med bara dyra biljetter vad jag förstår. Inte de där world-gone-wrong-priserna på svarta (??) marknaden.

Sant Leif.
Men när nu Joakim bad mig berätta om Beacon 89 just här. Som koppling till Beacon 14. Så gjorde jag det. Ja. Tyckte det blivit lite knepigt att be Joakim och andra att följa med till annan tråd för att berätta. Om det nu var det du inte tyckte var så bra   :huh:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #474 skrivet: 10 oktober, 2014, 22:37:49 »
Puh och pust, men nu är en bra plats till "5th & final show" i hamn :d6:
http://www.ebay.com/itm/2014-Bob-Dylan-and-his-band-In-Show-Concert-Beacon-Theatre-Dec-3-HUGE-Size-/161446592287?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2596f77f1f

Tack Bengt. Bob Dylan 2014 heter den här tråden, låt oss då snacka Bob 2014.

Här ovan är allt totalt kaos de senaste inläggen. OK, jag må vare en  tråkig jävel men "någon jävla ordning får det väl vara" - to quote a phrase. Vem som helst kan öppna vilken tråd som helst t ex i Övrigt och snacka vad som helst. Allt har sin tid och sin plats. Hur svårt kan det vara?

Så, nu fick jag ur mig det.  ^_^ :rolleyes: Allt är lugnt i övrigt. Så illa är det inte, jag vet...  :mellow:

Bob 2014. Great stuff. Kommer jag att kunna se något i USA frågar jag mig...svårt.

Joakim, Bengt - hats off to you. Och ni klarade er undan med bara dyra biljetter vad jag förstår. Inte de där world-gone-wrong-priserna på svarta (??) marknaden.

Jodå, så himla svårt är det inte att skaffa biljetter att man måste nöja sig med silly-priserna. Visserligen är de ordinarie priserna också dyra, men det går fortfarande att få tag i en plats till alla konserter till priser som ca motsvarar vad vi betalade för Waterfont om man nöjer säg med att sitta mitt i lokalen eller bakåt. De jobbiga med att köpa biljetter låg i att man får 90 sekunder på sig att bestämma sig för att gå vidare till betalning, eller släppa biljetterna och hamna i kö för att se om någon annan som har bättre biljetter chansat och gjort likadant. Nåja, det skall bli kul kul kul att bara vara där, och om Bob så släcker ned på scenen ännu mer och jag knappt ser honom så lutar jag väl mig bakåt i fåtöljen och njuter av det jag hör ?

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #475 skrivet: 10 oktober, 2014, 23:54:10 »
Bra inställning Bengt! Njuta av att man är där, och förhoppningsvis inte fundera över njutningen i förhållande till priset man betalar. Usch för det. Såg precis ett humorprogram om dricks i USA, det är vad många lever på där, så man kan inte jämföra med Sverige. Bob i New York, oavsett pris, det ska bli riktigt trevligt och vi lovar att rapportera!

Leif, det finns biljetter fortfarande. :-)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #476 skrivet: 11 oktober, 2014, 00:03:38 »
Puh och pust, men nu är en bra plats till "5th & final show" i hamn :d6:
http://www.ebay.com/itm/2014-Bob-Dylan-and-his-band-In-Show-Concert-Beacon-Theatre-Dec-3-HUGE-Size-/161446592287?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2596f77f1f

Tack Bengt. Bob Dylan 2014 heter den här tråden, låt oss då snacka Bob 2014.

Här ovan är allt totalt kaos de senaste inläggen. OK, jag må vare en  tråkig jävel men "någon jävla ordning får det väl vara" - to quote a phrase. Vem som helst kan öppna vilken tråd som helst t ex i Övrigt och snacka vad som helst. Allt har sin tid och sin plats. Hur svårt kan det vara?

Så, nu fick jag ur mig det.  ^_^ :rolleyes: Allt är lugnt i övrigt. Så illa är det inte, jag vet...  :mellow:

Bob 2014. Great stuff. Kommer jag att kunna se något i USA frågar jag mig...svårt.

Joakim, Bengt - hats off to you. Och ni klarade er undan med bara dyra biljetter vad jag förstår. Inte de där world-gone-wrong-priserna på svarta (??) marknaden.

Sant Leif.
Men när nu Joakim bad mig berätta om Beacon 89 just här. Som koppling till Beacon 14. Så gjorde jag det. Ja. Tyckte det blivit lite knepigt att be Joakim och andra att följa med till annan tråd för att berätta. Om det nu var det du inte tyckte var så bra   :huh:
Det var definitivt inte ditt inlägg jag tänkte på.  ^_^ ON Topic förstås, Beacon 1989  o Beacon 2014.

Glöm allt jag sagt ovan ang OT. Det är ju egentligen en omöjlig uppgift. Jag vill sannerligen inte förespråka censur.

Jag tar tillbaka alltihopa jag sagt, I rest my case. Jag hade fel, jag drar ner brallorna. Lovar att inte agera polis mer.

Go wild, be free!!

 
« Senast ändrad: 11 oktober, 2014, 00:05:26 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #477 skrivet: 11 oktober, 2014, 17:40:39 »
Bra Leif. Trodde väl det. Puss/bobi

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #478 skrivet: 11 oktober, 2014, 17:52:59 »
http://blogs.canoe.ca/parker/tag/bob-dylan/

"BOB DYLAN

Dylan’s another guy who swings both ways — in terms of cats and dogs, I mean. Both species have always been important parts of his life (he’s said on more than one occasion that he prefers the company of animals to that of humans). Although you’d probably describe Dylan’s personality as more cat-like than dog-like, I do find it a little surprising that he likes cats so much. I don’t know why that surprises me, but it does.
"

 :party:
« Senast ändrad: 11 oktober, 2014, 17:57:58 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #479 skrivet: 11 oktober, 2014, 21:55:02 »
Puh och pust, men nu är en bra plats till "5th & final show" i hamn :d6:
http://www.ebay.com/itm/2014-Bob-Dylan-and-his-band-In-Show-Concert-Beacon-Theatre-Dec-3-HUGE-Size-/161446592287?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2596f77f1f

Tack Bengt. Bob Dylan 2014 heter den här tråden, låt oss då snacka Bob 2014.

Här ovan är allt totalt kaos de senaste inläggen. OK, jag må vare en  tråkig jävel men "någon jävla ordning får det väl vara" - to quote a phrase. Vem som helst kan öppna vilken tråd som helst t ex i Övrigt och snacka vad som helst. Allt har sin tid och sin plats. Hur svårt kan det vara?

Så, nu fick jag ur mig det.  ^_^ :rolleyes: Allt är lugnt i övrigt. Så illa är det inte, jag vet...  :mellow:

Bob 2014. Great stuff. Kommer jag att kunna se något i USA frågar jag mig...svårt.

Joakim, Bengt - hats off to you. Och ni klarade er undan med bara dyra biljetter vad jag förstår. Inte de där world-gone-wrong-priserna på svarta (??) marknaden.

Sant Leif.
Men när nu Joakim bad mig berätta om Beacon 89 just här. Som koppling till Beacon 14. Så gjorde jag det. Ja. Tyckte det blivit lite knepigt att be Joakim och andra att följa med till annan tråd för att berätta. Om det nu var det du inte tyckte var så bra   :huh:
Det var definitivt inte ditt inlägg jag tänkte på.  ^_^ ON Topic förstås, Beacon 1989  o Beacon 2014.

Glöm allt jag sagt ovan ang OT. Det är ju egentligen en omöjlig uppgift. Jag vill sannerligen inte förespråka censur.

Jag tar tillbaka alltihopa jag sagt, I rest my case. Jag hade fel, jag drar ner brallorna. Lovar att inte agera polis mer.

Go wild, be free!!

Leif, du var helt rätt ute! Så behåll brallorna uppe, snälla  :party:

Ska försöka mota "OT-trollen" i dörren :d4: :d1: :d3:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!