Författare Ämne: Bob Dylan 2014  (läst 177246 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #480 skrivet: 11 oktober, 2014, 22:04:46 »
Puh och pust, men nu är en bra plats till "5th & final show" i hamn :d6:
http://www.ebay.com/itm/2014-Bob-Dylan-and-his-band-In-Show-Concert-Beacon-Theatre-Dec-3-HUGE-Size-/161446592287?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2596f77f1f

Tack Bengt. Bob Dylan 2014 heter den här tråden, låt oss då snacka Bob 2014.

Här ovan är allt totalt kaos de senaste inläggen. OK, jag må vare en  tråkig jävel men "någon jävla ordning får det väl vara" - to quote a phrase. Vem som helst kan öppna vilken tråd som helst t ex i Övrigt och snacka vad som helst. Allt har sin tid och sin plats. Hur svårt kan det vara?

Så, nu fick jag ur mig det.  ^_^ :rolleyes: Allt är lugnt i övrigt. Så illa är det inte, jag vet...  :mellow:

Bob 2014. Great stuff. Kommer jag att kunna se något i USA frågar jag mig...svårt.

Joakim, Bengt - hats off to you. Och ni klarade er undan med bara dyra biljetter vad jag förstår. Inte de där world-gone-wrong-priserna på svarta (??) marknaden.

Sant Leif.
Men när nu Joakim bad mig berätta om Beacon 89 just här. Som koppling till Beacon 14. Så gjorde jag det. Ja. Tyckte det blivit lite knepigt att be Joakim och andra att följa med till annan tråd för att berätta. Om det nu var det du inte tyckte var så bra   :huh:
Det var definitivt inte ditt inlägg jag tänkte på.  ^_^ ON Topic förstås, Beacon 1989  o Beacon 2014.

Glöm allt jag sagt ovan ang OT. Det är ju egentligen en omöjlig uppgift. Jag vill sannerligen inte förespråka censur.

Jag tar tillbaka alltihopa jag sagt, I rest my case. Jag hade fel, jag drar ner brallorna. Lovar att inte agera polis mer.

Go wild, be free!!

Leif, du var helt rätt ute! Så behåll brallorna uppe, snälla  :party:

Ska försöka mota "OT-trollen" i dörren :d4: :d1: :d3:

Anders, ya´da´man!  ^_^
Våra ystra vänner fattar inte alla gånger det där med skönheten i att låta en tråd, inte minst om det är en Bob-tråd, vara stringent och tydlig,
on the mark, så att säga. Well, well, that´s life.

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #481 skrivet: 11 oktober, 2014, 22:34:47 »
Puh och pust, men nu är en bra plats till "5th & final show" i hamn :d6:
http://www.ebay.com/itm/2014-Bob-Dylan-and-his-band-In-Show-Concert-Beacon-Theatre-Dec-3-HUGE-Size-/161446592287?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2596f77f1f

Tack Bengt. Bob Dylan 2014 heter den här tråden, låt oss då snacka Bob 2014.

Här ovan är allt totalt kaos de senaste inläggen. OK, jag må vare en  tråkig jävel men "någon jävla ordning får det väl vara" - to quote a phrase. Vem som helst kan öppna vilken tråd som helst t ex i Övrigt och snacka vad som helst. Allt har sin tid och sin plats. Hur svårt kan det vara?

Så, nu fick jag ur mig det.  ^_^ :rolleyes: Allt är lugnt i övrigt. Så illa är det inte, jag vet...  :mellow:

Bob 2014. Great stuff. Kommer jag att kunna se något i USA frågar jag mig...svårt.

Joakim, Bengt - hats off to you. Och ni klarade er undan med bara dyra biljetter vad jag förstår. Inte de där world-gone-wrong-priserna på svarta (??) marknaden.

Sant Leif.
Men när nu Joakim bad mig berätta om Beacon 89 just här. Som koppling till Beacon 14. Så gjorde jag det. Ja. Tyckte det blivit lite knepigt att be Joakim och andra att följa med till annan tråd för att berätta. Om det nu var det du inte tyckte var så bra   :huh:
Det var definitivt inte ditt inlägg jag tänkte på.  ^_^ ON Topic förstås, Beacon 1989  o Beacon 2014.

Glöm allt jag sagt ovan ang OT. Det är ju egentligen en omöjlig uppgift. Jag vill sannerligen inte förespråka censur.

Jag tar tillbaka alltihopa jag sagt, I rest my case. Jag hade fel, jag drar ner brallorna. Lovar att inte agera polis mer.

Go wild, be free!!

Leif, du var helt rätt ute! Så behåll brallorna uppe, snälla  :party:

Ska försöka mota "OT-trollen" i dörren :d4: :d1: :d3:

Anders, ya´da´man!  ^_^
Våra ystra vänner fattar inte alla gånger det där med skönheten i att låta en tråd, inte minst om det är en Bob-tråd, vara stringent och tydlig,
on the mark, så att säga. Well, well, that´s life.

 :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #482 skrivet: 17 oktober, 2014, 14:30:18 »
Då var det dags för sista "benet" detta år. Ikväll spelar Dylan & Co i Seattle, den första av tre kvällar där. Blir det några förändringar eller "business as usual"? Jag tror på det senare. Men inte mig emot:)

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #483 skrivet: 17 oktober, 2014, 17:05:19 »
Då var det dags för sista "benet" detta år. Ikväll spelar Dylan & Co i Seattle, den första av tre kvällar där. Blir det några förändringar eller "business as usual"? Jag tror på det senare. Men inte mig emot:)

I kväll redan. Skoj att det drar igång igen! Lär inte bli några stora förändringar, om några. Lite synd men kul för amerikanarna som inte sett detta tidigare.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #484 skrivet: 18 oktober, 2014, 07:11:46 »
Enligt BobLinks:

Seattle, Washington
Paramount Theatre
October 17, 2014

1.    Things Have Changed
2.    She Belongs To Me
3.    Beyond Here Lies Nothin'
4.    Workingman's Blues #2
5.    Waiting For You
6.    Duquesne Whistle
7.    Pay In Blood
8.    Tangled Up In Blue
9.    Love Sick
   (Intermission)
10.    High Water (For Charley Patton)
11.    Simple Twist Of Fate
12.    Early Roman Kings
13.    Forgetful Heart
14.    Spirit On The Water
15.    Scarlet Town
16.    Soon After Midnight
17.    Long And Wasted Years
     
     (encore)
18.    All Along The Watchtower
19.    Blowin' In The Wind

 :d6:

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #485 skrivet: 18 oktober, 2014, 07:44:31 »
Hittar inga videos från turnestarten. Undrar så om Bob gömmer sig bakom 1, 3, 4 eller fler mickar denna vända  :d1:

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #486 skrivet: 18 oktober, 2014, 11:52:10 »
Hittar inga videos från turnestarten. Undrar så om Bob gömmer sig bakom 1, 3, 4 eller fler mickar denna vända  :d1:

Han gömmer sig inte han är en talesperson för generationer ett språkrör då behövs det många olika mickar för vi är ju så splittrade giriga att få höra och se allt men ändå...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad city kitty

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #487 skrivet: 18 oktober, 2014, 15:01:41 »
Hittar inga videos från turnestarten. Undrar så om Bob gömmer sig bakom 1, 3, 4 eller fler mickar denna vända  :d1:

Hittade 15 sekunder på instagram:
http://instagram.com/p/uSJfV5jlPn/

Ser inte ut att vara fler mikrofoner tycker jag.  -_-
« Senast ändrad: 18 oktober, 2014, 15:03:48 av city kitty »

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #488 skrivet: 18 oktober, 2014, 15:04:41 »
Hittar inga videos från turnestarten. Undrar så om Bob gömmer sig bakom 1, 3, 4 eller fler mickar denna vända  :d1:

Hittade 15 sekunder på instagram:
http://instagram.com/p/uSJfV5jlPn/

Ser inte ut att vara fler mikrofoner tycker jag.

 :party: Tack Jo det står två vid sidan om Bob tycker ju jag mig se... (på hannses högra sida till...)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #489 skrivet: 18 oktober, 2014, 18:10:38 »
Hittar inga videos från turnestarten. Undrar så om Bob gömmer sig bakom 1, 3, 4 eller fler mickar denna vända  :d1:

Hittade 15 sekunder på instagram:
http://instagram.com/p/uSJfV5jlPn/

Ser inte ut att vara fler mikrofoner tycker jag.

 :party: Tack Jo det står två vid sidan om Bob tycker ju jag mig se... (på Bobs högra sida till...)

En stillbild som enl mig kan tydas till att Bob står vid det tredje och vänstra mikstativet... :-)

±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #490 skrivet: 19 oktober, 2014, 11:43:47 »
Lite statistik. Under de senaste två åren (29013-14) har Dylan & Co framfört knappt 60 olika sånger (flera förvisso bara vid något enstaka tillfälle), trots allt tal om statiska setlister. Och vilka framföranden det varit!

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #491 skrivet: 19 oktober, 2014, 12:08:28 »
Lite statistik. Under de senaste två åren (29013-14) har Dylan & Co framfört knappt 60 olika sånger (flera förvisso bara vid något enstaka tillfälle), trots allt tal om statiska setlister. Och vilka framföranden det varit!

Han är allt annat än statisk vår vän, roligt med statistik nått vår vän fullkomligt ställer sig något förvånad över om den presenterades honom :-)

Själv när jag drömmar, drömmar om att vår vän jobbar bort ännu mer än nu omställningen mellan låtarna och väver samman dem ännu mer än han nu gör och ju på nått sätt ofta gjort genom åren genom olika sköna krokbensmetoder spontant sköna vackra som livet som vår vän lever så gott det går utom räckvidd för alla han ser ut att trivas det gör mig gott Kram Bob <3
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #492 skrivet: 19 oktober, 2014, 20:40:53 »
Och samma setlista igen...hm...
Micke B.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #493 skrivet: 20 oktober, 2014, 16:29:40 »
Men så förunderligt olika konserter hum... :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2014
« Svar #494 skrivet: 20 oktober, 2014, 19:16:55 »
http://www.youtube.com/watch?v=-J2zNJ5yAJU#t=55

Tangled Up In Blue...

Seattle Paramount Theater October 17th, 2014
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"