Författare Ämne: "Shadows In The Night"  (läst 92813 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #15 skrivet: 14 maj, 2014, 07:51:05 »
Omslaget påminner nästan... om någon "bootleg" som ginza släpper :-)
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #16 skrivet: 14 maj, 2014, 08:29:58 »
Jösses han är bra knepig vår Bob jag lär somna gott om alla spåren låter så här då klarar jag möjligen en singel  :d4:

Jag startade en gång en tråd där den här typen av omdömen rörande Bobs musikaliska tillkortakommanden passar precis...törs du/någon skriva i den  :rolleyes:

Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #17 skrivet: 14 maj, 2014, 08:40:45 »
Får nog hålla med mb650918 denna gång. Funkar inte för mig. Och framför allt beror detta på mer än lovligt falsk sång på allt för många ställen. Jättesnyggt musikaliskt, men Bob når inte fram till mig alls.

Det som jag tror du tycker är falsksång tycker jag ger nerv till låten. Den är ju väldigt lugn och relativt händelsefattig, så när han balanserar på gränsen (och enligt mig inte trillar över på fel sätt, som han hanterar så bra nästan alltid) tycker jag att låten tänder till, det blir kanske till och med låtens hook. Det är vad jag gillar mest med låten, utöver att soundet är väldigt fint, själva låten är bra, han sjunger på ett lite annorlunda sätt och att bara få höra honom är som alltid en intressant upplevelse. Ska verkligen bli spännande att följa detta projekt, som kom helt ur ingenstans för mig, vilket är extra roligt! Heja Bob.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #18 skrivet: 14 maj, 2014, 08:46:23 »
Igår på dagen lyssnade jag förresten på den sanslösa Restless Farewell-tributen till Mr Frank (för femtieelfte gången) och så kom den här nya låten på kvällen, vilket sammanträffande!

http://www.youtube.com/watch?v=FosOvLUVCAE

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #19 skrivet: 14 maj, 2014, 09:04:26 »
På mej liknar detta väldigt mkt när Bob sjöng George Gershwin Soon 1988.Jag måste säga att jag gillar vad jag hör lugnt och skönt.Men som sagt detta hörs som Soon -88.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #20 skrivet: 14 maj, 2014, 09:09:07 »
På mej liknar detta väldigt mkt när Bob sjöng George Gershwin Soon 1988.Jag måste säga att jag gillar vad jag hör lugnt och skönt.Men som sagt detta hörs som Soon -88.

Ja eller som 'When the deal goes down' från 'Modern Times'...de låter ju nästan identiska...vad skulle det kunna finnas att klaga på? Lysande Bob!

 :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #21 skrivet: 14 maj, 2014, 09:26:11 »
Får nog hålla med mb650918 denna gång. Funkar inte för mig. Och framför allt beror detta på mer än lovligt falsk sång på allt för många ställen. Jättesnyggt musikaliskt, men Bob når inte fram till mig alls.

Det som jag tror du tycker är falsksång tycker jag ger nerv till låten. Den är ju väldigt lugn och relativt händelsefattig, så när han balanserar på gränsen (och enligt mig inte trillar över på fel sätt, som han hanterar så bra nästan alltid) tycker jag att låten tänder till, det blir kanske till och med låtens hook. Det är vad jag gillar mest med låten, utöver att soundet är väldigt fint, själva låten är bra, han sjunger på ett lite annorlunda sätt och att bara få höra honom är som alltid en intressant upplevelse. Ska verkligen bli spännande att följa detta projekt, som kom helt ur ingenstans för mig, vilket är extra roligt! Heja Bob.

Word!!!  :d5: ^_^. Just så!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #22 skrivet: 14 maj, 2014, 10:30:38 »
Trots några mycket tveksamma glidningar tycker jag att det efterhand låter rätt njutbart. De ställen där Dylan har problem låter lite skumma även i Sinatras tolkning. Det här är en låt med många knepiga ackord. I väntan på Eyolfs analys av just den här versionen skickar jag med en länk. OBS att de har skrivit ut låten i C. Dylan (och Sinatra) sjunger den i A. Och för Elston, ett D-munspel i crossharp funkar hyfsat, A-munspelet saknar den viktiga G-tonen.  -_-  Och kolla fotnoten, melodin har man knyckt från Rachmaninov, rena Love and Theft!  :rolleyes:
http://www.theguitarguy.com/fullmoon.htm

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #23 skrivet: 14 maj, 2014, 11:22:31 »
Jösses han är bra knepig vår Bob jag lär somna gott om alla spåren låter så här då klarar jag möjligen en singel  :d4:

Jag startade en gång en tråd där den här typen av omdömen rörande Bobs musikaliska tillkortakommanden passar precis...törs du/någon skriva i den  :rolleyes:

Det lär bli svårt för så tänker inte jag och det är omöjligt att bedöma den nya plattan efter ett endaste spår jag litar på Bob för ännu har han inte skapat något jag bedömer som "musikaliska tillkortakommanden" :d4:
« Senast ändrad: 14 maj, 2014, 11:30:37 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #24 skrivet: 14 maj, 2014, 12:54:41 »
Idag var den bättre på nåt vis. OK++ kanske?
Omslaget? Ja, vad är detta för gymnasie-Mac-projekt? Räckte det inte med Good As I Been To You?
Micke B.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #25 skrivet: 14 maj, 2014, 13:17:17 »
Idag var den bättre på nåt vis. OK++ kanske?
Omslaget? Ja, vad är detta för gymnasie-Mac-projekt? Räckte det inte med Good As I Been To You?

Jag som tycker att det här är ett ballt omslag till en otrolig platta (musikaliskt)

emedan detta är lite tvärtom:

det tangerar ett lågvattenmärke i bägge fallen... :d2:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #26 skrivet: 14 maj, 2014, 13:52:45 »
Tycker du att Good As I Been To You var dålig,så tycker jag helt tvärtom.Helt underbar helt enkelt.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #27 skrivet: 14 maj, 2014, 13:57:06 »
Tycker du att Good As I Been To You var dålig,så tycker jag helt tvärtom.Helt underbar helt enkelt.

Jag tycker som du ja...sen var ju 'Dark eyes' inte att förakta på Empire....
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Hjorten

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 174
    • Visa profil
    • www.orjanhjorth.blogspot.se
    • E-post
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #28 skrivet: 14 maj, 2014, 14:09:28 »
De ställen där Dylan har problem låter lite skumma även i Sinatras tolkning. Det här är en låt med många knepiga ackord.

Precis min uppfattning. Lurig låt.


Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: "Shadows In The Night"
« Svar #29 skrivet: 14 maj, 2014, 14:10:17 »
Här är mer Blue Note och kanske det omslag som designbyrån på Columbia tittat mest på. Fast detta tycker inte jag är "äkta" Blue Note eftersom det är en sen layout och inte alls på samma nivå som tidigare alster. Detta är mer "gymnasiedesign".