Författare Ämne: Experiment Ensam - Bob Dylan  (läst 66889 gånger)

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #45 skrivet: 19 november, 2014, 14:51:06 »
Okej, det där inlägget av mig var väldigt förvirrande. (Som vanligt). Jag läste ordet soundcheck och trodde att Elston svarade på mitt tidigare inlägg. Jag måste ta lite mer tid på mig och sluta läsa L&T i busskön. Nåväl, vi får se vad som händer. Kul ATT det händer något med Bob inblandad. Inte för att det inte händer mycket hela tiden när det gäller Bob. Var det någon här på forumet som var lycklig nog att vinna tävlingen om nordamerikakonserten? Kanske får vinnaren, Fredrik och hela TV-teamet sitta i en ring runt en lägereld medan Bob framför hela Basement Tapes Complete på Ukulele?  :party:
Super!
Men faller tyvärr på att Bob Dylan inte rört ett akustiskt stränginstrument på 43 legs...

Jag säger bara Obama http://www.rollingstone.com/music/videos/flashback-bob-dylan-plays-for-obama-at-the-white-house-20130910 :-)

Den du! Underbart framträdande. MED akustisk gitarr. Och vilken känsla. Så sparsmakat och delikat, inte en ton för mycket, inte en ton för lite. En modern klassiker.

Ja jag ligger länge och vrider mig oroligt och ofta gråter jag mig tillsömns med tummarna hårt inklämda i mina fast knutna händer så hoppas jag på att den nya plattan får låta sådär fint och mästerligt nästan i klass med Miles Davis...


« Senast ändrad: 19 november, 2014, 14:53:06 av Humlan »
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #46 skrivet: 19 november, 2014, 16:55:26 »
Liten fråga kan man jämföra Obama och Fredrik-

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #47 skrivet: 19 november, 2014, 17:02:41 »
Liten fråga kan man jämföra Obama och Fredrik-

Ännu mindre fråga varför frågar du-?
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Michael Staff

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #48 skrivet: 21 november, 2014, 13:28:54 »
Detta har väl säkert redan konstaterats här men det verkar ju nu helt klart att vad det handlar om är att han helt enkelt ska gå själv på en helt vanlig konsert. Wow. ;-) Står på "experimentets" hemsida: "Blir det roligare tillsammans? I Experiment Ensam reder spelbolaget Paf ut gemenskapens roll för att vi människor ska ha roligt och trivas. Efter fem experiment och över 700 000 tittare är vi nu framme vid Grand Final. Ett av Sveriges, kanske världens, största Bob Dylan-fans ska se sitt livs idol på en stor arenakonsert – helt ensam. Hur kommer Fredrik att uppleva experimentet? Blir det total eufori eller kommer en tomhet infinna sig när han inte får dela upplevelsen med någon? Snart vet vi."
It's now or never
More than ever

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #49 skrivet: 21 november, 2014, 13:44:49 »
Detta har väl säkert redan konstaterats här men det verkar ju nu helt klart att vad det handlar om är att han helt enkelt ska gå själv på en helt vanlig konsert. Wow. ;-) Står på "experimentets" hemsida: "Blir det roligare tillsammans? I Experiment Ensam reder spelbolaget Paf ut gemenskapens roll för att vi människor ska ha roligt och trivas. Efter fem experiment och över 700 000 tittare är vi nu framme vid Grand Final. Ett av Sveriges, kanske världens, största Bob Dylan-fans ska se sitt livs idol på en stor arenakonsert – helt ensam. Hur kommer Fredrik att uppleva experimentet? Blir det total eufori eller kommer en tomhet infinna sig när han inte får dela upplevelsen med någon? Snart vet vi."

Fan tro't, sa Relling.

Ja, Dylanfan alltså    -_-
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #50 skrivet: 21 november, 2014, 14:41:02 »
Kan det kanske vara så att Fredrik först får höra/se det vanliga setet tillsammans med övrig publik, och sen när alla gått hem så knallar en nyfräschad Bob in på scenen igen, med endast Fredrik kvar därute då ? ...och så river han och bandet av "Obviously 5 Believers" följt av "Hazel" och sen Gud vet vad ? :d5:

Utloggad Michael Staff

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 33
    • Visa profil
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #51 skrivet: 22 november, 2014, 15:44:36 »
Ja, alltså, jag menar att han inte går i sällskap med någon men att han befinner sig i publiken. Verkligen wow i såna fall. ;-)
It's now or never
More than ever

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #52 skrivet: 23 november, 2014, 02:18:25 »
Inget kommer att hända. I alla fall inget som involverar Bob och en ensam Fredrik Wikingsson. Finns det verkligen någon här som tror det?

Vi får väl se. Någonting lär i alla fall hända. Om det sedan involverar en "ensam Fredrik Wikingsson" eller inte lär visa sig.
Jag talade med en ivrig lyssnare på Filip & Fredriks podcast tidigare ikväll. Han sa att Fredrik W pratat ivrigt om detta i flera veckor. Enligt honom (min uppgiftslämnare som lyssnat på podcasten) skulle upplägget innebära att Dylan skulle framföra ett par eller några låtar för Wikingsson i ett särskilt rum i samband med morgondagens konsert i Philadelphia. Att Dylan gick med på något sådant kan ha berott på att Dylan vill pröva saker som är nya för honom, enligt vad som sagts i podcasten.
Vi får se ...
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #53 skrivet: 23 november, 2014, 12:37:32 »
Inget kommer att hända. I alla fall inget som involverar Bob och en ensam Fredrik Wikingsson. Finns det verkligen någon här som tror det?

Vi får väl se. Någonting lär i alla fall hända. Om det sedan involverar en "ensam Fredrik Wikingsson" eller inte lär visa sig.
Jag talade med en ivrig lyssnare på Filip & Fredriks podcast tidigare ikväll. Han sa att Fredrik W pratat ivrigt om detta i flera veckor. Enligt honom (min uppgiftslämnare som lyssnat på podcasten) skulle upplägget innebära att Dylan skulle framföra ett par eller några låtar för Wikingsson i ett särskilt rum i samband med morgondagens konsert i Philadelphia. Att Dylan gick med på något sådant kan ha berott på att Dylan vill pröva saker som är nya för honom, enligt vad som sagts i podcasten.
Vi får se ...

Men vad är "nytt" för Dylan med att spela låtar för någon? Det har han väl gjort massor av gånger. Varför skulle Bob få ut något särskilt (förutom en del pengar, antar jag) av att spela låtar för just Fredrik Wikingsson?
Det begriper jag fortfarande inte.

Men vi får se, som sagt.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #54 skrivet: 23 november, 2014, 15:37:58 »
Nu kan vi bara sluta spekulera och vänta. I dag/i natt får vi veta vad som egentligen händer/hände.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #55 skrivet: 23 november, 2014, 19:41:09 »
Nu kan vi bara sluta spekulera och vänta. I dag/i natt får vi veta vad som egentligen händer/hände.

Förvisso.
Men har noterat två saker nu när jag kollat lite på åländska pafs sidor. Dels att det enligt dem ska äga rum i den stora hallen, inte i något mindre rum, och dels att det ska filmas. Programmet ska sändas i december, säger paf.
Bara ville dela denna info med er.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #56 skrivet: 23 november, 2014, 20:18:17 »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #57 skrivet: 23 november, 2014, 22:11:51 »
Klockan 14:57, lokal tid, gick Fredrik W och TV-folk in i byggnaden. Bilder finns på Facebook. Och jag antar att vi är några här som får äta upp våra självsäkra ord ... :huh:  :rolleyes:  :d3:
Men herregud ... hur kunde man tro på allvar att detta skulle bli av? Nu återstår att se vad som kommer att hända därinne i auditoriet.
Helt galet detta ...   :d4:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #58 skrivet: 23 november, 2014, 22:20:03 »
Klockan 14:57, lokal tid, gick Fredrik W och TV-folk in i byggnaden. Bilder finns på Facebook. Och jag antar att vi är några här som får äta upp våra självsäkra ord ... :huh:  :rolleyes:  :d3:
Men herregud ... hur kunde man tro på allvar att detta skulle bli av? Nu återstår att se vad som kommer att hända därinne i auditoriet.
Helt galet detta ...   :d4:

Vart på Facebook finns dom bilderna Elston?

Och Bob vandrade in i lokalen klockan 14:45 lokal tid enligt Expecting Rain.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Experiment Ensam - Bob Dylan
« Svar #59 skrivet: 23 november, 2014, 22:31:52 »
Klockan 14:57, lokal tid, gick Fredrik W och TV-folk in i byggnaden. Bilder finns på Facebook. Och jag antar att vi är några här som får äta upp våra självsäkra ord ... :huh:  :rolleyes:  :d3:
Men herregud ... hur kunde man tro på allvar att detta skulle bli av? Nu återstår att se vad som kommer att hända därinne i auditoriet.
Helt galet detta ...   :d4:

Vart på Facebook finns dom bilderna Elston?

Och Bob vandrade in i lokalen klockan 14:45 lokal tid enligt Expecting Rain.

Sök på Experiment Ensam på FB. Men ... hur hittar jag ER-tråden? Tappade bort den.

Nej, det var inte där ... vänta så ska jag kolla ...

Sök på EDLIS Café, där finns bilderna.

« Senast ändrad: 23 november, 2014, 22:36:43 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you