Författare Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?  (läst 391942 gånger)

Utloggad mb650918

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1815
    • Visa profil
    • E-post
Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #30 skrivet: 28 november, 2004, 20:46:47 »
Citera
Citera
Lou Reed & John Cale - Songs for Drella.

Finns förställningen på officiell dvd eller video? Spelade in den när den gick på tv men har slarvat bort videobandet.
Håller med, fantastisk skiva. Vad jag vet har konserten aldrig släppts på köpvideo, gissningsvis kan väl Lou och John inte komma överens om hur de skulle dela på det...

Du ska inte på Lou till våren förresten?
Instämmer! Det senast spännande från Mr. Reed tycker jag.
Micke B.

Pelle

• Gäst
« Svar #31 skrivet: 28 november, 2004, 21:04:15 »
Citera
Citera
Lou Reed & John Cale - Songs for Drella.

Finns förställningen på officiell dvd eller video? Spelade in den när den gick på tv men har slarvat bort videobandet.
Håller med, fantastisk skiva. Vad jag vet har konserten aldrig släppts på köpvideo, gissningsvis kan väl Lou och John inte komma överens om hur de skulle dela på det...

Du ska inte på Lou till våren förresten?
Har inte köpt biljett ännu men jo - visst ska jag gå!

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #32 skrivet: 28 november, 2004, 22:01:28 »
Wembley-konserten från i fjol. Jag tänkte gå tillbaka för att verkligen bekräfta för mig själv att det verkligen var så mycket bättre än Stu-upplagan som jag minns det Och nog fan var det det, och då är ju ändå inte Wimbledon den bästa av 03-euro konserterna. Det enda äventyrliga nu är Bobs röst (å frågan är ska det här gå ner på den tråden, eller), tom hans gamla bryggarhästar sviker nu. Det är vekligen dags med ett helt nytt band, eller oxå räcker det med att ta tillbaka Koella, jag vet verkligen inte-
Men å andra sidan, om några år kanske jag omvärderar Stu-bandet oxå, Jag kanske till och med går och röstar och tycker att våra politiker är trovärdiga och att dom har ett demokratiskt sinnelag
Fan vet

Jonas
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad jonland

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #33 skrivet: 29 november, 2004, 10:25:39 »
Har under denna helg lyssnat intensivt på en relativt nyutkommen liveplatta; "Untouched Takeaway" med Nick Lowe. Det är mestadels material från de tre mästerliga plattorna "The impossible Bird", "Dig my Mood" och " The Convincer" men han smyger även in Brinsley Schwartz klassikern "What so funny about peace, love and understanding".
Ena hälften av plattan är från Cirkus -95 och det vore skoj att höra om det finns någon som har en inspelning av hela denna konsert.

Jonas L.

JANNE

• Gäst
« Svar #34 skrivet: 29 november, 2004, 16:09:26 »
Har lyssnat på några Van Morrison-konserter från slutet av oktober och november, överraskande närvaro och inlevelse. Han verkar vara inne i en bra period nu, kanske han fått tillbaka på skatten eller nåt.

Utloggad Fajersson

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #35 skrivet: 29 november, 2004, 17:14:25 »
Har i dagarna dammat av en gammal fin clash bootleg, som jag just fått på cd. Jag hade den på vinyl i tidernas begynnelse, men lyssnade inte så mycket på den då. Men efter att jag i en trejd kunde lägga vantarna på den, har den knappt lämnat min cd-spelare. Brände en kopia för att ha på jobbet. Detta för att minska abstinensen. Skivan heter Bondage at Bond's och är inspelad under maratonsejouren på Bond's i New York 1981. Bandet är ruskigt tajta och Joe Strummer är helt briljant som publikdomptör. Höjdpunkten är när någon, vet ej vem, kommer in i Washington Bullets och börjar prata om El Salvador. (Reagan wants to send you to El Salvador!) Tänk att gammal rock n' roll kan kännas så otroligt angelägen fortfarande.   :punk:  
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad mb650918

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1815
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #36 skrivet: 30 november, 2004, 18:54:11 »
Håller med om Clashplattan. Fick den i somras och gillar den skarpt. Fick också en fin spelning (radio?) från Frankrike. Tyvärr är ju dessa konserter sällan hela.

Min favvissida på nätet är:
http://www.gpjones.free-online.co.uk/
som är en alldeles stålande fin livesajt. Lite som Olof fast på ett annat sätt.

Sett Clash då? Jag såg dem i Scandinavium 1980 och på Hovet 1981. Fantastiskt röj!
Micke B.

Utloggad Leif

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 4132
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #37 skrivet: 01 december, 2004, 23:04:22 »
Citera
Har lyssnat på några Van Morrison-konserter från slutet av oktober och november, överraskande närvaro och inlevelse. Han verkar vara inne i en bra period nu, kanske han fått tillbaka på skatten eller nåt.
Jag ska inte kidnappa den här tråden men jag blev nyfiken på vad du skrev , Janne.
Vilka konserter tänker du på? Maila off-list så stör vi inte tråden.

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Fajersson

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #38 skrivet: 02 december, 2004, 09:58:14 »
Citera

Sett Clash då? Jag såg dem i Scandinavium 1980 och på Hovet 1981. Fantastiskt röj!
Citera

Såg dem past their prime 1984. Utan Mick Jones var det inte riktigt samma sak, men för en sextonåring var det hur coolt som helst i alla fall. Har du hört konserten från Jamaica? Inte dum den heller.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

JANNE

• Gäst
« Svar #39 skrivet: 02 december, 2004, 14:22:46 »
U2:s nya. Möcke bra som Svennis skulle ha sagt.  :D  

Utloggad Motorpsycho

• Landlord
  • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #40 skrivet: 02 december, 2004, 22:32:53 »
Ursäkta ett litet avsteg från tråden: Så här i jultider :santa2: kan man ju ÖNSKA att att man satt framför öppna spisen med lite glögg och lyssnade på nyss releasade Miles Davis, Seven Steps: Columbia Recordings 1963 - 1964 - 7 cd box.  Stod idag och dreglade över den läckert designade lådan hos Mega nere på plattan. Pris 1299. Kostar bara 999 på Ginza...

Drömmar är gratis :cheer:
« Senast ändrad: 02 december, 2004, 22:44:19 av Motorpsycho »
Everybody is making love
Or else expecting rain

Utloggad Krille

• A Friend To The Poor
  • Antal inlägg: 172
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #41 skrivet: 03 december, 2004, 18:47:07 »
Just nu rullar Eskobar (A thousand last chanches) i min spelare. Mycket bra.

/Krille

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #42 skrivet: 04 december, 2004, 18:53:05 »
Björks senaste, Medullah, som med sin vokala extravaganza sveper in i mitt stökiga rum med sina apokalyptiska körer. Skrämmande och vackert, den har helt klart hamnat i oförtjänt skivskugga

Jonas
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad MattiasH

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 584
    • ICQ Messenger - 137264719
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
« Svar #43 skrivet: 05 december, 2004, 15:57:53 »
Fick The Streets "A grand don´t come for free" i brevinkastet i veckan. Det var lite mer hip hop än jag räknat med, men efter ett par lyssningar har jag kommit fram till att detta måste vara något stort. Här finns låtar som man helt enkelt inte kan undvika att höra hur jäkla begåvade de är. Perfekt lyssning en småregnig söndag när mörkret lägger sig och disken är diskad.
Friends will arrive, friends will disappear

Utloggad Björn

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 677
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #44 skrivet: 06 december, 2004, 09:32:44 »
Björks platta är verkligen... udda. Men bra. Tycker nästan det är lite synd att hon inte tog chansen att driva den grejen ännu hårdare, tänk en hel platta med låtar som "Ancestors"... som det är nu känns det ibland som om låtarna i grund och botten är såna som hon gjort förut. Men produktionen är ju helgalen. Måste respektera såna människor.

Här snurrar Silverbullits nya minst en gång om dagen. Just nu känns det som en av de bästa svenska rockplattorna på MYCKET länge.  
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)