Författare Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?  (läst 696198 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #555 skrivet: 07 december, 2008, 01:26:11 »
December 2008, väntans tider på mer än ett sätt....

Har lyssnat mycket på Ray LaMontagne nu i höst. Alla tre albumen rekommenderas varmt!

Yes sir! Jag har hans 2 första och de är mycket, mycket bra. Den tredje har jag inte hört ännu.
Instämmer i rekommendationen.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #556 skrivet: 08 december, 2008, 09:58:20 »
Ray LaMontagnes tredje är lite poppigare än de tidigare, men klart hörvärda.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

RidingIntoOmaha

  • Gäst
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #557 skrivet: 12 december, 2008, 22:48:45 »
Har ni hört Hanks nya "unreleased recordings"?

Mestadels radioinspelningar, man hör lite reklam och introduktioner. Jag ser att "searching for a soldiers grave" och "wait for the light to shine" finns med här också. Glömde jag säga att det här är det bästa jag hört i år? Jo, det gjorde jag.

 :d6:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #558 skrivet: 12 december, 2008, 22:55:44 »
Har ni hört Hanks nya "unreleased recordings"?

Mestadels radioinspelningar, man hör lite reklam och introduktioner. Jag ser att "searching for a soldiers grave" och "wait for the light to shine" finns med här också. Glömde jag säga att det här är det bästa jag hört i år? Jo, det gjorde jag.

 :d6:

Jag kan bara hålla med. Det är lite synd att de styckat sönder de ursprungliga radioshowerna och ljudbilden har en liten smula för mycket diskant för min smak, men det här är fenomenala inspelningar, varmt rekommenderade för alla som gillar traditionell country i allmänhet och Hank i synnerhet.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #559 skrivet: 12 december, 2008, 23:51:14 »
Har ni hört Hanks nya "unreleased recordings"?

Mestadels radioinspelningar, man hör lite reklam och introduktioner. Jag ser att "searching for a soldiers grave" och "wait for the light to shine" finns med här också. Glömde jag säga att det här är det bästa jag hört i år? Jo, det gjorde jag.

 :d6:

Jag kan bara hålla med. Det är lite synd att de styckat sönder de ursprungliga radioshowerna och ljudbilden har en liten smula för mycket diskant för min smak, men det här är fenomenala inspelningar, varmt rekommenderade för alla som gillar traditionell country i allmänhet och Hank i synnerhet.

Coming up! Tack för den påminnelsen!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #560 skrivet: 12 december, 2008, 23:55:31 »
Titiyo. Av alla.

Jag har aldrig lånat henne mitt öra på något direkt aktivt sätt. Men nu när hennes "Hidden" fått så många lovord, kände jag mig manad.
Hon kräver nog en del inlyssning men helt klart finns där ett par riktigt starka, suggestiva och vackra saker som trion "Stumble to Fall" , "Longing for Lullabies" och "Drunken Gnome".
Märkliga grejer. Modern stuff...hehe.

Inte dumt alls.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #561 skrivet: 13 december, 2008, 20:21:20 »
Titiyo. Av alla.

Jag har aldrig lånat henne mitt öra på något direkt aktivt sätt. Men nu när hennes "Hidden" fått så många lovord, kände jag mig manad.
Hon kräver nog en del inlyssning men helt klart finns där ett par riktigt starka, suggestiva och vackra saker som trion "Stumble to Fall" , "Longing for Lullabies" och "Drunken Gnome".
Märkliga grejer. Modern stuff...hehe.

Inte dumt alls.


Sveriges främsta sångerska när hon får det att stämma i min bok
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #562 skrivet: 16 december, 2008, 00:08:27 »
Jimi Hendrix har fått en snurr på skivspelaren igen, Winterland-dubbeln inspelad -68 utgiven nästan 20 år senare, och inköpt ytterligare 20 år senare. (inte Ryko-utgåvan på klar vinyl från -90 utan Polydorpressningen från -87. Lite synd- det är barnsligt kul med genomskinliga skivor på en genomskinlig skivspelare) En alldeles utmärkt Sunshine of Your Love, Red House som måste knäckt publiken följt av en Killing Floor med Jack Casady på bas- så en jazzig Tax Free med credits till Bo I.G. Bosse, Hansson, John Carlsson. Så blev det inte så jäkla blodigt allvar utan lite General B Bussig av det hele
Och avslutningssidan med Hey Joe, Purple Haze innan Wild Thing feedbacken  wow...




Dom där få åren han fick, -66-70 är ju faktiskt helt outtömliga
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad babyface

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 89
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #563 skrivet: 16 december, 2008, 01:22:40 »
Jimi Hendrix har fått en snurr på skivspelaren igen, Winterland-dubbeln inspelad -68 utgiven nästan 20 år senare, och inköpt ytterligare 20 år senare. (inte Ryko-utgåvan på klar vinyl från -90 utan Polydorpressningen från -87. Lite synd- det är barnsligt kul med genomskinliga skivor på en genomskinlig skivspelare) En alldeles utmärkt Sunshine of Your Love, Red House som måste knäckt publiken följt av en Killing Floor med Jack Casady på bas- så en jazzig Tax Free med credits till Bo I.G. Bosse, Hansson, John Carlsson. Så blev det inte så jäkla blodigt allvar utan lite General B Bussig av det hele
Och avslutningssidan med Hey Joe, Purple Haze innan Wild Thing feedbacken  wow...




Dom där få åren han fick, -66-70 är ju faktiskt helt outtömliga



Janne "Loffe" Karlsson, han är väl för härlig... :d2:

Såg Hansson & Karlsson på Mosebacke för en oherrans massa år sedan, fantastisk konsert.
De spelade med Hendrix på några europaspelningar tror jag bestämt. De har även spelat med Jeferson Airplane några gånger.


Utloggad ratso

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #564 skrivet: 18 december, 2008, 21:08:59 »
Njuter av blandande låtar på Spotify - nu med inbyggt last.fm-stöd. Helt underbart. :d5:

Måste också passa på att tacka alla skribenter i tråden för så många fina musiktips.
Det har varit ett sant nöje att avlyssna era rekommendationer i Spotify. :party:

Just nu spelas Odetta - Odetta Sings Dylan...


Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #565 skrivet: 20 december, 2008, 13:57:55 »
Julstädar till en egenhändigt komponerad blandskiva. Just nu No More Heroes med The Stranglers. They don't make 'em like they used to...
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #566 skrivet: 20 december, 2008, 14:13:01 »
..och nu Hoyt Axtons Never Been To Spain Inte dum den heller.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #567 skrivet: 20 december, 2008, 15:20:01 »
Julstädar till en egenhändigt komponerad blandskiva. Just nu No More Heroes med The Stranglers. They don't make 'em like they used to...


Aha! Men du skulle inte på konserten, eller?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad dignity

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 668
    • Visa profil
    • http://web.comhem.se/bsob/
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #568 skrivet: 20 december, 2008, 16:34:07 »
Såg Hansson & Karlsson på Mosebacke för en oherrans massa år sedan, fantastisk konsert.
De spelade med Hendrix på några europaspelningar tror jag bestämt. De har även spelat med Jeferson Airplane några gånger.

Hansson & Karlsson spelade ofta på Philips på Regeringsgatan (där ligger Gallerian nu). Det var där Hendrix spontant satte sig ner och jammade med pojkarna.
Att stjäla en noshörning hör inte till det lättaste!

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #569 skrivet: 21 december, 2008, 14:01:47 »
Julstädar till en egenhändigt komponerad blandskiva. Just nu No More Heroes med The Stranglers. They don't make 'em like they used to...


Aha! Men du skulle inte på konserten, eller?
Jo eventuellt. Ska se efter jul hur mycket dollares som finns kvar. Ska du gå?
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.