Författare Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?  (läst 696194 gånger)

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #675 skrivet: 05 maj, 2009, 19:30:52 »
Hank Williams - Gospel Keepsakes, den andra utgåvan av outgivna radioinspelningar nu med varierande hymner. Dessa sånger kom som regel sist i varje Mother's Best Flour sponsrade program. Här är nu 15 sånger från tidigt 50-tal , 2 av Hank själv, resten av predikanter och andra inspiratörer till Williams.

Fåkunnig yngling undrar-

Vilken skivnasare för denna raring?

Köpte den från cdon för 229 pix, singel cd ja
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #676 skrivet: 05 maj, 2009, 19:35:45 »
Hank Williams - Gospel Keepsakes, den andra utgåvan av outgivna radioinspelningar nu med varierande hymner. Dessa sånger kom som regel sist i varje Mother's Best Flour sponsrade program. Här är nu 15 sånger från tidigt 50-tal , 2 av Hank själv, resten av predikanter och andra inspiratörer till Williams.

Fåkunnig yngling undrar-

Vilken skivnasare för denna raring?

Köpte den från cdon för 229 pix, singel cd ja

114:50 per "nytt" spår. Det förefaller vara ganska dyrt.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Garcia678

  • Gäst
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #677 skrivet: 15 maj, 2009, 23:55:58 »
Vet knappt om jag vågar yppa detta, men jag lyssnar på Laserdance... Vilka tider på det tidiga 90-talet när detta var bland det häftigaste man kunde lyssna på.  :d2:

Utloggad Hurricane

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #678 skrivet: 19 maj, 2009, 16:52:21 »
Grateful Dead - Fillmore West 1969 på Spotify

Riktigt trevlig samling med låtar från 27/2, 28/2, 1/3 och 2/3 1969. Enda minuset är väl just det, att materialet är samlat från flera olika konserter.

Hade ju varit lite häftigare med en hel fullständig konsert, fast de finns väl att hämta lite varstans.

Men en riktigt härlig "I'm A King Bee" från 28/2 gör att den här eftermiddagen gungar på rätt skönt.


EDIT: stavfel

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #679 skrivet: 19 maj, 2009, 23:59:50 »
Grateful Dead - Fillmore West 1969 på Spotify

Riktigt trevlig samling med låtar från 27/2, 28/2, 1/3 och 2/3 1969. Enda minuset är väl just det, att materialet är samlat från flera olika konserter.

Hade ju varit lite häftigare med en hel fullständig konsert, fast de finns väl att hämta lite varstans.

Men en riktigt härlig "I'm A King Bee" från 28/2 gör att den här eftermiddagen gungar på rätt skönt.


EDIT: stavfel
Jag grämer mig fortfarande för att jag inte köpte 10 cd boxen som kom med de kompletta konserterna. Jag snålade eftersom jag tankat ner alla 4 konserterna från archive.org medan det gick att ta ner sbd och fan vet om det inte är det bästa jag hört med mina gamla hjältar över huvud taget
Boxen är nu ett skitigt svindyrt ebayobjekt
Jävlar vad bra det är, måste leta efter mina gamla diskar och hoppas att dom fortfarande låter (sbd:en lät bra, men den officiella utgåvan låter bättre att döma av Rhino3cdutgåvan)
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #680 skrivet: 20 maj, 2009, 00:05:32 »
Mike Westbrooks The Cortege från 1982, hans vokala storband med Brian Gooding på gitarr och helt ljuvliga arrangemang och frugans och Phil Mintons sång är toppnåtsch och Lindsay Cooper är med- och det är en flicka som kunde blow. Nu är hon i totalt risigt skick, ms-sönderfall
Men oj vad Westbrooks musik går djupt i mig
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #681 skrivet: 21 maj, 2009, 00:27:11 »
Efter att förgäves ha tjatat om deras "debut" (det är egentligen deras tredje), gör jag ett nytt försök att slå ett slag för The Felice Brothers. Förra plattan lät verkligen som vore den inspelad en sen kväll i deras hemby i Catskill Mountains. På nya Yonder is the clock har de släppt fram lite mer av New York i sitt sound. De har tonat ner Bandinfluenserna till förmån för Lou Reed. De är fortfarande inte något originellt band, men de är trevlig lyssning. Efter att ha letat lite på youtube kan man också konstatera att de är ett sjujäkla liveband. Kolla här t. ex
http://www.youtube.com/watch?v=FcVku6bFe-U

Instämmer fullständigt! Som vanligt när det gäller Fajerssons tips. Utforska Felice Brothers (de försvann lite där mitt i Fleet Foxes-yran. God bless Fleet Foxes!). Väl värt att ta den trippen!
Lyssnar just nu på deras senaste, nice stuff indeed!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #682 skrivet: 21 maj, 2009, 09:44:09 »
Leif, like peas and pod, som alltid. Tänkte nog att du om någon borde uppskatta Felicebrorsorna. Nu lyssnar jag på en jättefin countryfierad version av New Orders gamla Love Vigilantes med Laura Cantrell från hennes Trains and Boats and Planes som kom förra året.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #683 skrivet: 21 maj, 2009, 12:18:25 »
Peas in a pod ska det förstås vara. Och jag ska vara engelskalärare. Hmmm....
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #684 skrivet: 23 maj, 2009, 23:08:23 »
Hank Williams - Gospel Keepsakes, den andra utgåvan av outgivna radioinspelningar nu med varierande hymner. Dessa sånger kom som regel sist i varje Mother's Best Flour sponsrade program. Här är nu 15 sånger från tidigt 50-tal , 2 av Hank själv, resten av predikanter och andra inspiratörer till Williams.

Fåkunnig yngling undrar-

Vilken skivnasare för denna raring?

Köpte den från cdon för 229 pix, singel cd ja

114:50 per "nytt" spår. Det förefaller vara ganska dyrt.

Fel av mig. Tre spår är outgivna, så det blir drygt 76:- per nytt spår. Med tanke på att jag upprepade gånger betalat fullpris för skivor där bara några enstaka spår intresserat mig, framstår det som ett högt men inte alldeles orimligt pris.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #685 skrivet: 30 maj, 2009, 00:09:02 »
Just nu en paus från Deportees senaste (jaja, TTL rullar ständigt, eller så ofta det går men det är ju en helt annan historia); lyssnar på JJ Cale´s nya Roll on på Spotify.
En mycket trevlig upplevelse! Jag lyssnade mycket på JJ Cale förr i tiden (när det nu var?) men har inte följt honom så noga de senaste 10-20 åren, bara lite förstrött.
Den här rullar på i hederlig Cale-stil, inget ground-breaking men definitivt njutbart.

Och titellåten är en riktig rövsvängare! Finns på Spotify, glömde jag säga.
« Senast ändrad: 30 maj, 2009, 00:19:17 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #686 skrivet: 30 maj, 2009, 11:51:48 »
en riktig rövsvängare!

Visst, indeed ! ...och "Oh Mary" nere på "Cherry street" svänger osså fullständigt oemotståndligt.

Down on Cherry Street, all the girls are lookin' fine
Down on Cherry Street, all the girls are lookin' fine
When they put their hands in your pocket
They ain't feelin' for no dime

Down on Cherry avenue, it's a paradise
Down on Cherry avenue, things are lookin' nice
If you need some kind of lovin' boy
Don't think twice

 :d4: :party: :d1: :d2:

Tack för tipset. Även mitt slumrande JJ Cale-intresse fick sig en revival med denna nya release.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #687 skrivet: 31 maj, 2009, 15:19:53 »
Butch Hancock, jag sprang på hans Diamond Hill på en loppis för ett tag sen, och hittade sen West Texas Waltzes and Dust Blown Tractor Tunes som snurrat på akryltårtan ett tag. En texansk singer-songwriter som för tankarna till den unge Bob och John Prine med underfundiga texter  och ett tex-mexigt förhållande till melodier inom ett alt-country, alt-folk eller americanaideom. Det är säkert nån här som vet mer om denne djupt sympatiske låtsmed, men springer ni på Diamond Hill, med tight band eller West Texas Waltzes solo med munspel och gitarr så ta å lyssna ett tag. Det är det verkligen värt
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #688 skrivet: 31 maj, 2009, 15:38:20 »
Bruce Springsteen - Incident On 57th Street (live från Nassau Colliseum 1978)
Synd att Bruce inte brinner så här längre. Har noll förhoppningar fö helgens konsert. Blev i och för sig positivt överraskad förra gången, men nu känns det väldigt avslaget.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Hurricane

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #689 skrivet: 01 juni, 2009, 21:13:29 »
När datorer håller på att krångla såhär två dagar innan betygen skall sättas under mitt sista gymnasieår så känns det bra att Eldkvarn finns för att stötta en...

Kungarna Från Broadway är ett mästerverk och Word är ett underligt program.  :huh:


Edit: tog bort ett överflödigt ord.