Författare Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?  (läst 694993 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #885 skrivet: 18 juni, 2010, 23:32:43 »
Big Joe Turner: "The definitive blues collection" från Rhino.

Visste inte mycket om Big Joe förut, men det här är helt suveränt. Underbart. Jazz/rock/blues med en sjujäkla känsla och auktoritet. Man blir ju bara lycklig   :d2:  :d5:  :mellow:  -_-  :d2:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #886 skrivet: 19 juni, 2010, 22:43:25 »
The Abyssinian Baptist Choir "Shakin the Rafters". Förstås!! Tips via Mojo, hur har jag kunnat missa denna under alla dessa år!?
Här snackar vi sväng, ass-shakin, call-and-response, orgasm, extas,  ända djupt ner ifrån och högt ovan från alla de där regionerna ni inte trodde fanns.

GOSPEL!!!!

PLAY IT LOUD!!!!!!!

(Finns på Spotify)
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #887 skrivet: 19 juni, 2010, 23:57:19 »
The Abyssinian Baptist Choir "Shakin the Rafters". Förstås!! Tips via Mojo, hur har jag kunnat missa denna under alla dessa år!?
Här snackar vi sväng, ass-shakin, call-and-response, orgasm, extas,  ända djupt ner ifrån och högt ovan från alla de där regionerna ni inte trodde fanns.

GOSPEL!!!!

PLAY IT LOUD!!!!!!!

(Finns på Spotify)
Jag tycker det är svårt att hitta bra tips in i gospelmusiken, vad att lyssna på, vilka lablar, vilka artister. Elände gud tar inte hand om de sina...,
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #888 skrivet: 20 juni, 2010, 00:23:54 »
The Abyssinian Baptist Choir "Shakin the Rafters". Förstås!! Tips via Mojo, hur har jag kunnat missa denna under alla dessa år!?
Här snackar vi sväng, ass-shakin, call-and-response, orgasm, extas,  ända djupt ner ifrån och högt ovan från alla de där regionerna ni inte trodde fanns.

GOSPEL!!!!

PLAY IT LOUD!!!!!!!

(Finns på Spotify)
Jag tycker det är svårt att hitta bra tips in i gospelmusiken, vad att lyssna på, vilka lablar, vilka artister. Elände gud tar inte hand om de sina...,
Nu vet du...
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #889 skrivet: 20 juni, 2010, 00:46:34 »
The Abyssinian Baptist Choir "Shakin the Rafters". Förstås!! Tips via Mojo, hur har jag kunnat missa denna under alla dessa år!?
Här snackar vi sväng, ass-shakin, call-and-response, orgasm, extas,  ända djupt ner ifrån och högt ovan från alla de där regionerna ni inte trodde fanns.

GOSPEL!!!!

PLAY IT LOUD!!!!!!!

(Finns på Spotify)
Jag tycker det är svårt att hitta bra tips in i gospelmusiken, vad att lyssna på, vilka lablar, vilka artister. Elände gud tar inte hand om de sina...,
Nu vet du...
Tja, bekräftelse på att gud skiter i sina små...
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #890 skrivet: 20 juni, 2010, 00:54:32 »
The Abyssinian Baptist Choir "Shakin the Rafters". Förstås!! Tips via Mojo, hur har jag kunnat missa denna under alla dessa år!?
Här snackar vi sväng, ass-shakin, call-and-response, orgasm, extas,  ända djupt ner ifrån och högt ovan från alla de där regionerna ni inte trodde fanns.

GOSPEL!!!!

PLAY IT LOUD!!!!!!!

(Finns på Spotify)
Jag tycker det är svårt att hitta bra tips in i gospelmusiken, vad att lyssna på, vilka lablar, vilka artister. Elände gud tar inte hand om de sina...,
Nu vet du...
Tja, bekräftelse på att gud skiter i sina små...

?
Jag förstår inte. Jag var inte alls inne på det där...
Kan du förklara vad du menar?
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #891 skrivet: 20 juni, 2010, 00:56:27 »
The Abyssinian Baptist Choir "Shakin the Rafters". Förstås!! Tips via Mojo, hur har jag kunnat missa denna under alla dessa år!?
Här snackar vi sväng, ass-shakin, call-and-response, orgasm, extas,  ända djupt ner ifrån och högt ovan från alla de där regionerna ni inte trodde fanns.

GOSPEL!!!!

PLAY IT LOUD!!!!!!!

(Finns på Spotify)
Jag tycker det är svårt att hitta bra tips in i gospelmusiken, vad att lyssna på, vilka lablar, vilka artister. Elände gud tar inte hand om de sina...,
Nu vet du...
Tja, bekräftelse på att gud skiter i sina små...

?
Jag förstår inte. Jag var inte alls inne på det där...
Kan du förklara vad du menar?

Nej, förresten, glöm det, då blir det här OT utav bara den! Och vi vill inte förstöra den här tråden. Inte den här tråden.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #892 skrivet: 20 juni, 2010, 01:21:09 »
Nej, förresten, glöm det, då blir det här OT utav bara den! Och vi vill inte förstöra den här tråden. Inte den här tråden.

Var inte så rädd att förstöra tråden. Efter nästan 900 inlägg kanske det ändå börjar bli dags att starta en ny tråd?
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #893 skrivet: 20 juni, 2010, 01:24:52 »
"Something New" med Traffic från deras "sista" studioplatta "When the eagle flies". Fin låt.
Ännu mycket finare är den som kommer därefter "Dream Gerrard".
Och sen, senare kommer "Walking in the wind", oh me, oh my, vilken låt.

Traffic ja. Traffic. Det var ett tag sedan. Inte ett band som man bara smaskar in så där utan vidare. Tror jag?

De gjorde mycket bra grejer på sin tid och Stevie Winwood har ju en inte oäven röst.
« Senast ändrad: 20 juni, 2010, 01:39:22 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #894 skrivet: 20 juni, 2010, 01:28:04 »
Nej, förresten, glöm det, då blir det här OT utav bara den! Och vi vill inte förstöra den här tråden. Inte den här tråden.

Var inte så rädd att förstöra tråden. Efter nästan 900 inlägg kanske det ändå börjar bli dags att starta en ny tråd?
900 and counting, endlessly. Nej, nej, nej. Inte starta ny tråd! Varför då???
Här vill vi ha tips, tips, tips hela tiden. Utforska ska man annars dör man.

Tobias, om du vill starta en ny tråd då ska den handla om EXAKT samma sak, hajar du? Vill du bara byta namn på tråden eller  :rolleyes: vad är det... :mellow:
I´m all ears.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #895 skrivet: 20 juni, 2010, 01:39:54 »
Tobias, om du vill starta en ny tråd då ska den handla om EXAKT samma sak, hajar du? Vill du bara byta namn på tråden eller  :rolleyes: vad är det... :mellow:
I´m all ears.

Det finns åtskilliga forum där man gärna startar nya trådar om en viss tråd pågått länge. Främst handlar det om att trådar blir omöjliga att överskåda och hopplösa att moderera efter ett antal hundra inlägg.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #896 skrivet: 20 juni, 2010, 01:44:21 »
Tobias, om du vill starta en ny tråd då ska den handla om EXAKT samma sak, hajar du? Vill du bara byta namn på tråden eller  :rolleyes: vad är det... :mellow:
I´m all ears.

Det finns åtskilliga forum där man gärna startar nya trådar om en viss tråd pågått länge. Främst handlar det om att trådar blir omöjliga att överskåda och hopplösa att moderera efter ett antal hundra inlägg.
OK, I´m game. Vad föreslår du?
« Senast ändrad: 20 juni, 2010, 01:55:10 av Leif »
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #897 skrivet: 20 juni, 2010, 12:29:11 »
Tobias, om du vill starta en ny tråd då ska den handla om EXAKT samma sak, hajar du? Vill du bara byta namn på tråden eller  :rolleyes: vad är det... :mellow:
I´m all ears.

Det finns åtskilliga forum där man gärna startar nya trådar om en viss tråd pågått länge. Främst handlar det om att trådar blir omöjliga att överskåda och hopplösa att moderera efter ett antal hundra inlägg.
OK, I´m game. Vad föreslår du?
Jag föreslår att intensiv och koncentrerad tid ägnas åt Dick's Picks no 8,  Harpur College, Binghampton NY 5/2/70 sedan startar någon en ny tråd där tungt svängig gospel med viss bluesflavor presenteras så min kunskapstörst släcks, min alltså
Men ffa Dick's Picks no 8 som av nån anledning suttit i cdspelaren ett tag, det har bara blivit vinyl och nu slog jag på cdn och ut kom denna sagolika konsert med Jerry i toppslag.
Av modereringshänsyn översiktlighet etc splittas långa trådar upp som Tobias säger. Det är väl praktiskt, men samtidigt har det sin charm med en lång och oöverskådlig tråd. Allt ska va så jävla praktiskt, effektivt. nåbart  etc i dag
Och för att fritt citera Wired _The worst for any organization is efficiency
(sen kan man ju gå luddite eller inte, det är upp till var och en...)
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #898 skrivet: 21 juni, 2010, 22:32:10 »
Just det här ämnet tycker jag passar för en never ending tråd. Brig 'em on!
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #899 skrivet: 21 juni, 2010, 23:07:59 »
Eftersom den här tråden är en av mina absoluta favorittrådar kommer jag med ett tips till. Lucero var ett band jag snubblade över för någon vecka sedan. De var för mig helt obekanta, men de har gjort fyra plattor breddfyllda med rock-soul-country-punk som är så naturligt obehindrad att man inte kan annat än att älska det. Senaste plattan 1372 Overton Park kom i höstas och blandar Steve Earle ca El Corazon med Exile on Main Street-blås toppat med lite southern rock. Rockjournalistmusik beskrev en bekant lite lätt nedsättande det som. Gott så. Me like a lot.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.