Författare Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?  (läst 694970 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #960 skrivet: 25 oktober, 2010, 11:33:36 »
Har nu beställt Rains tre skivor.
Och kollade dessutom upp Eliza Gilkyson, som Rain nämner i No Depressionintervjun. En sångerska som föddes ett år före mig, faktiskt, och som jag aldrig hört talas om.
Det jag hörde lät väldigt fint, så jag beställde även hennes senaste skiva.

Jösses, så mycket fin musik man har ohörd   -_-

Orval!   :d5:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #961 skrivet: 25 oktober, 2010, 11:45:54 »
Och kollade dessutom upp Eliza Gilkyson, som Rain nämner i No Depressionintervjun. En sångerska som föddes ett år före mig, faktiskt, och som jag aldrig hört talas om.
Det jag hörde lät väldigt fint, så jag beställde även hennes senaste skiva.

Jösses, så mycket fin musik man har ohörd   -_-

Orval!   :d5:

Det lilla jag hört med Eliza är en fin cover på Love Minus Zero/No Limit  :d2:
Men det finns säkert annat av intresse, med tanke på hennes sköna röst  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #962 skrivet: 31 oktober, 2010, 20:31:02 »
Robert Wyatts nya, senaste eller vad ni villkalla den? For the Ghosts Within. Helt fantastisk, den israeliske rörblåsaren Gilead Atzmon och strängaspelaren Ros Stephen skapar fantastisk musik av ett gäng standards å den där Wyatt- Värdens bäste Robert?
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #963 skrivet: 03 november, 2010, 22:37:43 »
Nytt fynd: Brigitte DeMeyer.
Hemsida: http://www.brigittedemeyer.com/

Där kan man lyssna på hela hennes senaste "Red River Flower", vilken är den jag lyssnat på och den är suveränt bra.
Buddy Miller är med  :mellow:

Country, alt-country, folk, blues - you get it.

Har inte lyssnat på tidigare album ännu, men den här senaste är värd en investering, for sure.

Finns på Spotify.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #964 skrivet: 03 november, 2010, 23:53:43 »
John Cale ensam med ett piano i BFBS studios i Köln 1984.
Det är ju så att när John Cale är bra finns det inget som kan matcha honom och det här är en helt makalös konsert, utan publik i en radiostudio. Fy fan han sliter hjärtat ur kroppen på mig.
Dimen är dessvärre nere så jag kan inte ge en länk till denna helt makalösa spelning som klockar in på runt 36 minuter, dvs en ganska perfekt lp
Men leta reda på den- John Cale på toppen av sin förmåga och han vrider hjärtat ur kroppen inte bara på sig själv, utan på stackars mig oxå
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #965 skrivet: 04 november, 2010, 15:40:27 »
John Cale ensam med ett piano i BFBS studios i Köln 1984.
Det är ju så att när John Cale är bra finns det inget som kan matcha honom och det här är en helt makalös konsert, utan publik i en radiostudio. Fy fan han sliter hjärtat ur kroppen på mig.
Dimen är dessvärre nere så jag kan inte ge en länk till denna helt makalösa spelning som klockar in på runt 36 minuter, dvs en ganska perfekt lp
Men leta reda på den- John Cale på toppen av sin förmåga och han vrider hjärtat ur kroppen inte bara på sig själv, utan på stackars mig oxå

Här -> http://www.dimeadozen.org/torrents-details.php?id=329331

John Cale - 1984-02-05 Cologne BFBS Studios FM - (Version without interview parts) - Just Cale and a piano - Essential Show
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #966 skrivet: 07 november, 2010, 00:27:05 »
Någonting annorlunda: Olafur Arnalds, "Ljósið". Från Found Songs.
På You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=mYIfiQlfaas

Eller, finns på Spotify.

Så, så, så vackert. Så behövligt.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #967 skrivet: 07 november, 2010, 01:21:35 »
John Cale ensam med ett piano i BFBS studios i Köln 1984.
Det är ju så att när John Cale är bra finns det inget som kan matcha honom och det här är en helt makalös konsert, utan publik i en radiostudio. Fy fan han sliter hjärtat ur kroppen på mig.
Dimen är dessvärre nere så jag kan inte ge en länk till denna helt makalösa spelning som klockar in på runt 36 minuter, dvs en ganska perfekt lp
Men leta reda på den- John Cale på toppen av sin förmåga och han vrider hjärtat ur kroppen inte bara på sig själv, utan på stackars mig oxå

Här -> http://www.dimeadozen.org/torrents-details.php?id=329331

John Cale - 1984-02-05 Cologne BFBS Studios FM - (Version without interview parts) - Just Cale and a piano - Essential Show
Tack för hjälpen!
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #968 skrivet: 07 november, 2010, 01:27:33 »
John Cale ensam med ett piano i BFBS studios i Köln 1984.
Det är ju så att när John Cale är bra finns det inget som kan matcha honom och det här är en helt makalös konsert, utan publik i en radiostudio. Fy fan han sliter hjärtat ur kroppen på mig.
Dimen är dessvärre nere så jag kan inte ge en länk till denna helt makalösa spelning som klockar in på runt 36 minuter, dvs en ganska perfekt lp
Men leta reda på den- John Cale på toppen av sin förmåga och han vrider hjärtat ur kroppen inte bara på sig själv, utan på stackars mig oxå

Här -> http://www.dimeadozen.org/torrents-details.php?id=329331

John Cale - 1984-02-05 Cologne BFBS Studios FM - (Version without interview parts) - Just Cale and a piano - Essential Show
Tack för hjälpen!
Japp, det är lugnt, lite hiss finns det, men väl värd att lyssnas på, är den...
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #969 skrivet: 07 november, 2010, 01:39:14 »
John Cale i Köln. Håller på att ladda ner just nu. Tack för det 2gruv och Humlan.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #970 skrivet: 10 november, 2010, 08:27:39 »
Soundtracket till A Mighty Wind. Just nu Blood on the Coal med The Folksmen. Bra film, bra musik. Jag gillar scenen när Eugene Levy, som den Jerry Garcia-liknande Mitch sitter på sängen i sitt sunkiga hotellrum och sjunger med sprucken stämma, medan grannrummets gäster har högljutt sex. Jag blir alltid lite rörd av just den scenen.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #971 skrivet: 11 november, 2010, 00:39:20 »
Soundtracket till A Mighty Wind. Just nu Blood on the Coal med The Folksmen. Bra film, bra musik. Jag gillar scenen när Eugene Levy, som den Jerry Garcia-liknande Mitch sitter på sängen i sitt sunkiga hotellrum och sjunger med sprucken stämma, medan grannrummets gäster har högljutt sex. Jag blir alltid lite rörd av just den scenen.

Jag blir alltid lite rörd av Eugene Levys insats i den filmen överhuvudtaget. Hans rollfigur Mitch Cohen, som på så många sätt hamnat på snedspår, är det bästa i filmen, som också innehåller mycket annat värt att se (och höra).
Se filmen, om ni inte gjort det.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #972 skrivet: 11 november, 2010, 08:05:36 »
Soundtracket till A Mighty Wind. Just nu Blood on the Coal med The Folksmen. Bra film, bra musik. Jag gillar scenen när Eugene Levy, som den Jerry Garcia-liknande Mitch sitter på sängen i sitt sunkiga hotellrum och sjunger med sprucken stämma, medan grannrummets gäster har högljutt sex. Jag blir alltid lite rörd av just den scenen.

Jag blir alltid lite rörd av Eugene Levys insats i den filmen överhuvudtaget. Hans rollfigur Mitch Cohen, som på så många sätt hamnat på snedspår, är det bästa i filmen, som också innehåller mycket annat värt att se (och höra).
Se filmen, om ni inte gjort det.
Hela soundtracket finns på Spotify. Stilsäkert, kul och, i vissa fall, bra på riktigt.
...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #973 skrivet: 12 november, 2010, 20:29:44 »
Ray Lamontagne - God Willin & The Creek Don't Rise

Enkelt på ytan men har många fler bottnar än vad jag först trodde, Cocker/CSN&Y/Allman Brothers/The Band influerat så det räcker och blir över men ändå en helt egen stil,, mycket bra. Den raspiga rösten och en del textrader ger ibland intryck av att han levt i många fler årtionden än vad han i själva verket gjort men bra är det verkligen. Bra band också, The Pariah Dogs

 
 
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #974 skrivet: 12 november, 2010, 20:41:00 »
Ray Lamontagne - God Willin & The Creek Don't Rise

Enkelt på ytan men har många fler bottnar än vad jag först trodde, Cocker/CSN&Y/Allman Brothers/The Band influerat så det räcker och blir över men ändå en helt egen stil,, mycket bra. Den raspiga rösten och en del textrader ger ibland intryck av att han levt i många fler årtionden än vad han i själva verket gjort men bra är det verkligen. Bra band också, The Pariah Dogs

 
 
Toppenplatta!
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today