Författare Ämne: Vad lyssnar ni på just nu?  (läst 414416 gånger)

Utloggad Björn

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 677
    • Visa profil
    • E-post
Vad lyssnar ni på just nu?
« Svar #15 skrivet: 17 juni, 2004, 21:29:24 »
Cowboy Junkies nya, One Soul Now. Tyvärr en besvikelse. Låtmaterialet verkar bli svagare för varje platta, plus att Michael Timmins har fått gitarrfnatt och överdubbar den ena guran efter den andra för att dölja hur platta låtarna är... ett par guldkorn ("Simon Keeper"!), men nog deras sämsta skiva hittills. Behållningen är bonusplattan; covers på Spr*ngsteen, Young, Van Zandt, The Cure och The Youngbloods. De kan ju fortfarande när de vill.  
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Jawbone

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • http://
« Svar #16 skrivet: 19 juni, 2004, 16:37:49 »
Kris Kristofferson - "Kristofferson"
Hans tidlösa debut med härligt remastrat ljud och bonusspår. Nästan så jag ångrar att jag inte åkte till den infekterade dyngpölen vid Hultsfred bara för hans skull.. tydligen var ju karln lysande..
"There are two types of people in this world, good and bad. The good sleep better, but the bad seem to enjoy the waking hours much more."

-Woody Allen

Utloggad mb650918

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1815
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #17 skrivet: 20 juni, 2004, 18:20:33 »
Olle Ljungdtröms extraplatta i Bäst-samlingen. Extraspår från singlar som är riktigt roliga. Olle regerar i det svenska riket!
Micke B.

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #18 skrivet: 21 juni, 2004, 21:58:21 »
Total jävla Deadperiod, just nu 700102- Och det är klart att det är skitbra, det är bara the other 1
Men det är klart har man inte åkt till england, och inte nån annanstans heller (tja Meredith Monk i Köpenhamn i mitten av juli, men det räknas väl inte antar jag...) så får man väl använda förnekelsen som metod och vända sig mot Dead under den period när de var som allra bäst, dvs 68-74

Jonas
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad MattiasH

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 587
    • ICQ Messenger - 137264719
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #19 skrivet: 26 november, 2004, 15:14:22 »
Här är en trevlig tråd som tappats bort nånstans på vägen. Dags att uppdatera vad som spelas i hushållen!

För mig har VanTheMan haft ett knappt övertag i högtalarna de senaste två veckorna. Främst är det "St Dominic´s Preview" och "Moondance" som snurrar (ska nu utöka samlingen med hjälp av fraktfri vecka på cdon). Två andra favoriter för tillfället är "Wrecking Ball" med Emmylou Harris och "Deserter´s Songs" med Mercury Rev. Sen måste jag förtås nämna Rochester-spelningen från 13/11 med Bob Dylan (amerikansk låtskrivare). :punk:  :geek:  
Friends will arrive, friends will disappear

Utloggad Motorpsycho

• Landlord
  • Antal inlägg: 260
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #20 skrivet: 27 november, 2004, 12:15:26 »
Citera
Här är en trevlig tråd som tappats bort nånstans på vägen. Dags att uppdatera vad som spelas i hushållen!

Förutom Den Store Guden: Daniel Lanois SHINE - märklig på något vis, jag vet egentligen inte riktigt vad jag tycker om den ännu. Sen Nick Caves senaste (extremt snyggt förpackade) dubbel är en höjdare!

OK - nu tar jag steget ut ur garderoben: nya Uggla rullar rätt ofta i spelaren :D  :D

Everybody is making love
Or else expecting rain

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #21 skrivet: 27 november, 2004, 16:45:33 »
Förstås kollar jag senaste turnén, ska strax plocka in 20/11 i spelaren och sen dl:ar jag mängder. Tokidiotiskt förstås, jag har ändå att lyssna på, men Wilcos konserter från hösten med Nels Cline är fantastiska och för ett tag sen så låg en favorit ute, en Joe Henry-konsert från Bristol där han kompas av en basist och trummis- Magiskt, finns nog ingen jag vill se live hellre just nu och av kommerisella utgåvor så går senaste Milesboxen var dag, lite Miles om dagen är bra för allmäntillståndet, och Complete Seven Steps är ju både vacker och fylld av enastående musik

Jonas

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6922
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #22 skrivet: 27 november, 2004, 22:55:13 »
Min Ane Brun-period, som varat VÄLDIGT länge, tar en paus nu och då blir det faktiskt en hel del officiell Bob. Tro det eller ej.
Senast New Morning, en iofs vanlig gäst i spelaren, och World gone wrong. Bättre kompis än WGW har jag svårt att tänka mig en sen kväll/natt med nåt gott i glaset.
Idag tog jag dessutom bort plasten på den där 64-historien ni vet. Nåt med Halloween eller vad den hette. Så fick jag återuppleva den.

Förutom Bob så är mina senast lyssnade skivor "A hard day's night" med nåt gammalt engelskt mossigt gäng, samt "Unreal world" med det, enligt mig, i särklass mest underskattade bandet i rockhistorien, The Godfathers.

Sen är det klart (?) att det måste bli lite GD emellanåt. Även om det senaste jag lyssnade på i den vägen var Jerrys soloskiva "Run for the roses".
"Midnight getaway" från den plattan måste vara något av det mest hjärtskärande som spelats in på skiva.....
« Senast ändrad: 27 november, 2004, 22:57:24 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Jesper

• Landlord
  • Antal inlägg: 491
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #23 skrivet: 27 november, 2004, 23:28:27 »
For tiden befinder jeg mig vel i den art down-period. Hvilket jo skal forståes relativt, idet jeg jo nok lytter til mere Dylan end den kasulae fan.

Fredag aften kiggede jeg på den lyd opgraderede Irving Plaza 1997 DVD, som jeg stadig kun kan rekommendere til enhver som holder af video-publikumsoptagelser.

I aften havde jeg planlagt at lytte til Rochester, men istedet er valget lagt på Roskilde 1998, som var min første live koncert, og som jeg kun har kunnet lyttet partielt på Crystal Cat bootlegget fra 'Globe Arena'. Takket være en venlig tysk fan har jeg nu hele koncerten komplet.

Har netop konstateret at Gotta Serve Somebody ikke er på højde med Horsens 2000 (som er et art omdrejningspunkt for mig) og er nu sprunget frem til TUIB som virker til at indeholde flere kvaliteter end jeg husker for 6 år siden.

Utloggad Björn

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #24 skrivet: 27 november, 2004, 23:54:05 »
Jackie McLean - Right Now!

SaaaaAAaatan vilket sväng. Jackie och tre kompisar åstadkommer en jazzkittel som kommer så nära det där fantastiska jag ibland hör i jazzen och aldrig kan sätta ett ord på som det är möjligt att göra. Inte riktigt fritt, inte riktigt modalt, absolut inte coolt, bara rock'n'roll fast utan gitarrer då.

Gud välsigne Blue Note för alla dessa fantastiska återutgivningar. Spring, gå inte, SPRING till närmaste jazzsorterade affär och köp alla dessa underbara 89-kronorsskivor. Party in my ears and everyone's invited.
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Jesper

• Landlord
  • Antal inlägg: 491
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #25 skrivet: 28 november, 2004, 00:10:43 »
Som den ultimative kulmination på en god aften slutter jeg af med Serve Somebody fra Göteborg 2001 og herefter Horsens 2000. Blot for at konsolidere min besættelse for mig selv. Det slår at arrangementet for 2001 versionen er meget ulig 2000 versionen. Og det selv om det gælder en sang som følger blues traditionen på en ganske traditionel vis.

Utloggad 2gruv

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #26 skrivet: 28 november, 2004, 01:52:14 »
Björn- Lyssna på Jackie Mac's Action, Destination Out och One Step Beyond

Det riskerar att bli kroniskt

Far Out kan man kanske säga. Jag betalade för mycket, och måste dessutom vända på eländet. Att man aldrig lär sig

Jonas

Pelle

• Gäst
« Svar #27 skrivet: 28 november, 2004, 11:07:47 »
Lou Reed & John Cale - Songs for Drella.

Så vacker!
"Open House" och den där sista drömlåten är favoriter.

Dessutom är "Trouble With Classicists" en underbar låttitel.

Plattan står på egna ben men har man läst en del om Warhol:biografier och inte minst hans dagbok, så tror jag att man uppskattar den ännu mer.

Finns förställningen på officiell dvd eller video? Spelade in den när den gick på tv men har slarvat bort videobandet.

Utloggad Björn

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #28 skrivet: 28 november, 2004, 17:41:45 »
Citera
Björn- Lyssna på Jackie Mac's Action, Destination Out och One Step Beyond
Jo, de står på inköpslistan. Fan, karln kan blåsa.

Utloggad Björn

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #29 skrivet: 28 november, 2004, 17:44:39 »
Citera
Lou Reed & John Cale - Songs for Drella.

Finns förställningen på officiell dvd eller video? Spelade in den när den gick på tv men har slarvat bort videobandet.
Håller med, fantastisk skiva. Vad jag vet har konserten aldrig släppts på köpvideo, gissningsvis kan väl Lou och John inte komma överens om hur de skulle dela på det...

Du ska inte på Lou till våren förresten?