Författare Ämne: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace  (läst 5914 gånger)

Utloggad Julia

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 1
    • Visa profil
    • E-post
You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« skrivet: 24 november, 2015, 00:56:41 »
Hej alla!

Jag är helt ny här och är lite osäker på vad jag ska skriva. Jag har varit ett Bob-fan i en mycket stor del av mitt relativt korta tjugo-nåntingåriga liv. Jag har däremot aldrig riktigt vågat gå med i någon slags Dylan-gemenskap - även om jag velat - då jag känner en stor ödmjukhet inför att många av er har en betydligt större kunskap och längre beundrarkarriär än jag själv har. Hoppas att det är okej ändå!

Jag är uppvuxen och bosatt i Stockholm. Såg Bob live för femte gången häromdagen. Har sett honom i Stockholm fyra gånger, varav senast på Waterfront 6 okt, och nu i Bologna på Teatro Auditorium Manzoni i torsdags. Inte helt oväntat samma setlist båda gångerna (som jag var väldigt nöjd med), förutom att han bytte ut The Night We Called It A Day mot Melancholy Mood.

Hörde en del Dylan hemma när jag var liten, pappa älskade Hurricane och mamma hade ärvt lyssnandet av de tidiga 60-talslåtarna från min mormor som var ett stort fan. Alltid älskat honom. Men tror att det riktigt tunga kom när jag skulle skriva en uppsats till musiklektionerna i nionde klass; låtanalys av valfri låt. Eftersom jag lyssnade mycket på Bob då tänkte jag att jag skulle välja Hurricane. Jag började gräva i bakgrunden till musiken. Sedan dess tror jag att jag var helt, hjälplöst fast. (Borde se om jag kan hitta den där uppsatsen i någon gammal gömma någonstans!)

Om någon skulle sätta en pistol mot mitt huvud och tvinga mig att välja en favoritlåt skulle jag säga Lay, Lady, Lay. Jag tror att det eventuellt är den låt som betyder allra mest för mig, och framkallar starkast känslor.

Varje gång jag försöker välja ett favoritalbum slutar det med att jag listar minst tjugo stycken, men jag brukar ändå våga mig på att säga Blood on the tracks och Time out of mind är två av de som jag helhetsmässigt tycker är mest fantastiska. Om jag försöker lista vilket decennium jag gillar mest så räknar jag däremot upp samtliga.

Min bästa Dylan-anekdot är kanske inte så intressant för någon annan än mig själv, men det var när han och jag fick ögonkontakt i torsdags (det var nog på grund av mina extremt entusiastiska applåder efter konserten, jag satt på första raden) och han gjorde något slags halvt utfall med händerna - en typ av slängkyss. Ett av de största ögonblicken i mitt liv.

Nu blev det kanske inte så kort, men är i alla fall glad över att äntligen ha tagit lite mod till mig och skrivit. Och över att vara här, on this new morning - with you!

/Julia

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #1 skrivet: 24 november, 2015, 19:51:36 »
Hej Julia!

Du är hjärtligt välkommen hit till loveandtheft! Det är iofs alla, men nån som sticker av lite bland alla gråhårsmän (i den mån vi har så mycket hår alls ...) piggar alltid upp lite extra!
Kul att du såg honom i Bologna nyligen, och dessutom fick ögonkontakt. Grattis!

Hoppas du fortsätter skriva några rader här emellanåt framöver. Välkommen är du som sagt i vilket fall som helst   :d5:

Elston/Jörgen,
nyligen utflyttad ex-stockholmare
« Senast ändrad: 24 november, 2015, 19:54:07 av Elston »
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #2 skrivet: 24 november, 2015, 22:03:35 »
Hej! Välkommen.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #3 skrivet: 24 november, 2015, 22:33:53 »
Välkommen till L&T, Julia!

Trevligt med lite föryngring  :d2:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #4 skrivet: 25 november, 2015, 10:35:27 »
Hej Julia, Välkommen till en skön site!  ^_^

Tack för introduktionen, fin läsning. Keep´em coming!   :d5:

/Leif
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #5 skrivet: 27 november, 2015, 17:59:30 »
Lucifer?  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad molkom

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 277
    • Visa profil
    • E-post
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #6 skrivet: 30 november, 2015, 14:58:55 »
Ännu en gråhårsman välkomnar dig. Mycket att upptäcka, hoppas på bidrag från dig, alltid kul att höra från nya generationer som gillar Dylan. Med en "mormor som var ett stort fan". Då kan jag hoppas på att mitt äldsta barnbarn, 9 år, om några år kommer att prata om sin morfar som var ett stort fan.  -_-

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #7 skrivet: 30 november, 2015, 17:56:03 »
Lucifer?  :d4:

Nej nej, detta är the NEW pony member ... häng med i texten nu humlisen   :rolleyes:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #8 skrivet: 30 november, 2015, 20:17:24 »
Lucifer?  :d4:

Nej nej, detta är the NEW pony member ... häng med i texten nu humlisen   :rolleyes:

Aha den nya!? :-) Fin låt! Välkommen!  :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: You got a new member, she knows how to foxtrot, lope and pace
« Svar #9 skrivet: 17 december, 2015, 15:01:35 »
Just så. Undrade just vad Lucifer had to do with it....välkommen till sajten. Den är bra. Och gör som jag alltid gjort; fråga om du vill veta nått,  man får kloka svar. Bobi ( j-gt gråhårig, men på hugget!) :d5: