Författare Ämne: Chris Robinson Brotherhood  (läst 11089 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #15 skrivet: 29 november, 2017, 22:57:09 »
Jag har huggit. Bokade en biljett nyss, bara ett fåtal kvar stod det. Passa på!
Nyprintad och kopiatorljummen här nu.  ^_^

Samma här!

Nice igen!  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #16 skrivet: 02 mars, 2018, 16:19:30 »
Nu är Nalen sold out. Jag skall dit. Kommer in från landet :party: Om någon är sugen på en pre-öl eller nåt så hojta gärna till här så ansluter jag gärna.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4237
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #17 skrivet: 02 mars, 2018, 17:01:13 »
Nu är Nalen sold out. Jag skall dit. Kommer in från landet :party: Om någon är sugen på en pre-öl eller nåt så hojta gärna till här så ansluter jag gärna.

Inget bestämt ännu men någon form av pre-ölande lär det ju bli. Vi får höras av då det drar ihop sig.  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #18 skrivet: 02 mars, 2018, 19:30:23 »
Nu är Nalen sold out. Jag skall dit. Kommer in från landet :party: Om någon är sugen på en pre-öl eller nåt så hojta gärna till här så ansluter jag gärna.

Inget bestämt ännu men någon form av pre-ölande lär det ju bli. Vi får höras av då det drar ihop sig.  :d5:
:d2:

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #19 skrivet: 10 mars, 2018, 16:57:44 »
Dags!
Kikar på dem på Nalen.

"Inte hört så mycket men det jag hört var Dead fast med mer sydstatsrock/r&b/Black Oak Arkansas/Lynyrd Skynyrd och raspigare röst än Jerry Garcias mjuka och blekare texter än Robert Hunters, men visst Deadish enough", slängde jag ur mig i höstas.

Mm sist på bollen här.  :rolleyes:
Så jag köpte första och senaste skivan för att lyssna in mig lite.
Nja låtarna fäster inte riktigt lika lätt som en Dylan-, Dead- eller Feat-låt, lite tunna texter.
Och hesrösten ligger nästan åt nowadays-AC/DC till. Nej men Neal Casal kunde gärna få sjunga för mig om man säger så.
Och den tuffa "rebelliska" knarkimagen känns fånig, kolla merchsidan.

Tulsa Yesterday på första skivan har intro och mellanspel plockade från Deads Birdsong och Star or Stone på senaste skivan är lite Youngs Old Laughing Lady men det är bra låtar.  :d2:
Senaste Barefoot in the Head har tydligt kortare låtar och en läcker rymdklang på piano och annat, ett stänk gott funky stuff får krydda sig in också.
Den där debutskivan var mer traditionell southern rock och lät en del halvgoda låtidéer rulla på väl länge. Alla låtar, bra som dåliga,  kanske inte måste dra mot 10-minutersstrecket.

Men detta blir kul!
Även om alla låtar och skivor inte är super, så säger alla att de är suveräna live och det tror jag också.
Bra musiker, jamattityd, setlistetombola och americanatänk blir liksom inte fel.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #20 skrivet: 11 mars, 2018, 00:23:38 »
Vi fick Positively 4th Street som extranummer ikväll på Pustervik. ...fast inledande Byrds-covern Lazy Days var bästast ändå :d6:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #21 skrivet: 11 mars, 2018, 10:29:23 »
Vi fick Positively 4th Street som extranummer ikväll på Pustervik. ...fast inledande Byrds-covern Lazy Days var bästast ändå :d6:

Ursäkta väldigt prosaiska frågor från en som måste ta en tåg och har saker att göra måndag morgon.
1. När började det?
2. När slutade det?
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #22 skrivet: 11 mars, 2018, 11:35:05 »
Vi fick Positively 4th Street som extranummer ikväll på Pustervik. ...fast inledande Byrds-covern Lazy Days var bästast ändå :d6:

Ursäkta väldigt prosaiska frågor från en som måste ta en tåg och har saker att göra måndag morgon.
1. När började det?
2. När slutade det?
Kikar på Nalensidan.
De anger "insläpp 19.00, på scen 20.00, tre timmar konsert med paus på mitten" men det kan vara klokt att få tips hur verkligheten stämde överens med förhandsinfo i Gbg ja...
Fantastiskt föresten med 325:- som biljettpris för ett helt band från andra sidan Atlanten, i dessa tider när man lätt kan få för sig att Amerikaartister måste ta 975:- och uppåt för att gå med vinst på turnerandet.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #23 skrivet: 11 mars, 2018, 11:47:16 »
Vi fick Positively 4th Street som extranummer ikväll på Pustervik. ...fast inledande Byrds-covern Lazy Days var bästast ändå :d6:

Ursäkta väldigt prosaiska frågor från en som måste ta en tåg och har saker att göra måndag morgon.
1. När började det?
2. När slutade det?
Konserten i Göteborg startade 20.30 (30 min efter utsatt tid) och slutade nästan på pricken 3h senare. Det var ca 30 minuter paus med start 21.45. Konserten startade senare pga "tekniska problem" vilket nog kan stämma. De soundcheckade fram till att vi släpptes in ca 19.45. Bussen var på plats redan kl. 14.00 utanför Pustervik. Nåja, mycket tider. Kanske någon hjälp ?

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #24 skrivet: 11 mars, 2018, 12:22:19 »
Tack Bengt! Blir nog svårt för mig att förena den här konserten med mina övriga åtaganden, men vi får se ...
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #25 skrivet: 11 mars, 2018, 13:13:19 »
Tack Bengt! Blir nog svårt för mig att förena den här konserten med mina övriga åtaganden, men vi får se ...
Set 1 var bäst igår. Om konserten startar 20.00 kan du se 75 minuter och gå i pausen ca 21.15 ?

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #26 skrivet: 11 mars, 2018, 18:06:48 »
Måste tyvärr hoppa över det hela. (Om någon vill ha en gratisbiljett, skicka ett pm snarast.) Ha så kul, ni som är där!
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #27 skrivet: 11 mars, 2018, 18:51:40 »
Måste tyvärr hoppa över det hela. (Om någon vill ha en gratisbiljett, skicka ett pm snarast.) Ha så kul, ni som är där!

Ska du inte försöka sälja på Facebookeventet? Du får säkert sålt den där. Annars kan jag ta den.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #28 skrivet: 11 mars, 2018, 23:23:40 »
Hoppas du gillade det, Joakim!
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Chris Robinson Brotherhood
« Svar #29 skrivet: 12 mars, 2018, 08:50:27 »
Hoppas du gillade det, Joakim!

Tack. Det tog sig i andra set, då började det svänga och man kunde stänga av hjärnan en stund och bara gunga med. -_-