Författare Ämne: Dylan i kyrkan  (läst 2830 gånger)

Utloggad ando

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
Dylan i kyrkan
« skrivet: 15 juni, 2016, 13:27:22 »
Jag var på plats för drygt tio år sedan när Saving Grace, gudstjänst med Dylans gospellåtar, gick av stapeln i Hagakyrkan i Göteborg. Har också här läst om en annan mässa i Göteborg med norsk blåsorkester.

Har någon andra exempel på att ha hört Dylan i kyrkan? Jag planerar att skriva en artilel om användning av Dylans musik i kyrkor och skulle gärna höra lite erfarenheter och åsikter!

Andreas

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Dylan i kyrkan
« Svar #1 skrivet: 09 september, 2016, 20:14:43 »
I morgon (lördag 10 september) sker en Dylan-hyllning i Heliga Trefaldighets kyrka i Uppsala. Jag kommer förmodligen att besöka detta evenemang.
www.kulturnattenuppsala.se/event/forever-young-bob-dylan-75/
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Elmer Eliasson

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 445
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan i kyrkan
« Svar #2 skrivet: 10 september, 2016, 01:13:43 »
Jag var på plats för drygt tio år sedan när Saving Grace, gudstjänst med Dylans gospellåtar, gick av stapeln i Hagakyrkan i Göteborg. Har också här läst om en annan mässa i Göteborg med norsk blåsorkester.

Har någon andra exempel på att ha hört Dylan i kyrkan? Jag planerar att skriva en artilel om användning av Dylans musik i kyrkor och skulle gärna höra lite erfarenheter och åsikter!

Andreas

2012 hölls en mässa med Dylans musik i Annedalskyrkan i Göteborg. Bandet som spelade heter Valdemar, och Irma Schultz Keller bidrog med sång.

Det händer att Valdemar fortfarande lirar Dylan. Ett sådant tillfälle är den 5 oktober på KoM i Göteborg (ligger numera i Majorna).

Elmer

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Dylan i kyrkan
« Svar #3 skrivet: 10 september, 2016, 02:05:17 »
Allt verkar bra. Gå med Gud!

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Dylan i kyrkan
« Svar #4 skrivet: 23 oktober, 2016, 17:12:21 »
Ser att samma trio som uppträdde i Helga Trefaldighet i Uppsala nu besökt domkyrkan i Västerås. http://www.vlt.se/vastmanland/vasteras/domkyrkan-uppmarksammar-bob-dylan
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson