I text 78 i mitt 1995-projekt skrev jag detta angående att Dylan nämner Ornette Coleman i intervjun, vilket jag tyckte vad mycket kul:
"Till höger om mig ligger ABF-huset, arbetarnas bildningsförbund, där i huset låg jazzklubben Gyllene Cirkeln mellan 1962 och 1967. Ornette Coleman spelade in en liveskiva för Blue Note där. Ornette Coleman var en av frijazzens förgrundsgestalter, knappast en lättsmält jazzmusiker som fungerade i alla läger. Inte ens Miles Davis var särskilt förtjust. Det Stockholmspubliken fick höra var en legend redan då, men lyssnar man på skivan är det mest en befrielse, och det var kanske precis det som var tanken. Coleman släppte senare skivor som inte direkt räknas som konversationsmusik, bland annat lät han på en skiva ett band spela låten i vänstra kanalen, och ett annat band spelade låten i högra kanalen, det är kaosartat stundtals, men intressant, och precis som med Dylan kräver det uppmärksamhet, det går inte att göra annat än att lyssna, eller möjligen stänga av. Skivan släpptes även i mono, som brukligt på den tiden, det är en upplevelse utöver det vanliga. Allt utöver det vanliga är värt uppmärksamhet. Dylan och Ornette Coleman, upplevelser och konst utöver det vanliga, tack gode gud för konsten."