Författare Ämne: Stones hit  (läst 8281 gånger)

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #15 skrivet: 04 juli, 2017, 19:33:15 »
Tydligen har stenarna varit inne i studion igen. Det går rykten om att de redan har en ny studioskiva i princip klar, som de hoppas kunna släppa redan mot slutet av den kommande Europa-turnén. Det går också rykten om att de inte alls har det, att arbetet bara är påbörjat. Vi lär väl få se vad som är sant och inte.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #16 skrivet: 09 september, 2017, 10:40:11 »
Turnépremiär ikväll i Hamburg.
The Hellacopters är förband i Stockholm och vi som är i Köpenhamn värms av Rival Sons.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #17 skrivet: 10 september, 2017, 22:15:48 »
Setlistan i Hamburg ser ju rätt lovande ut.
 
Sympathy for the Devil
It's Only Rock 'n' Roll (But I Like It)
Tumbling Dice
Out of Control
Just Your Fool (Buddy Johnson and His Orchestra cover)
Ride 'Em on Down (Jimmy Reed cover)
Play With Fire (first since 23 Feb 1990)
You Can't Always Get What You Want
Dancing With Mr. D (first since 19 Oct 1973)
Under My Thumb (by request) (first since 22 Nov 2006)
Paint It Black
Honky Tonk Women (followed by band introductions)
Slipping Away (Keith Richards on lead vocals)
Happy (Keith Richards on lead vocals)
Midnight Rambler
Miss You
Street Fighting Man
Start Me Up
Brown Sugar
(I Can't Get No) Satisfaction
 
Encore:
Gimme Shelter
Jumpin' Jack Flash

https://www.setlist.fm/setlist/the-rolling-stones/2017/festwiese-am-stadtpark-hamburg-germany-be2d1ee.html
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad he_porter

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 244
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #18 skrivet: 12 september, 2017, 12:07:22 »
Ja jag skulle ha gått på konserten om jag varit kvar i stan.
Jag tröstade mig med att det säkert skulle bli samma trista låtlista som under sydamerikaturnén men detta verkar ju lovande.

Men sen har stones sen länge tillbaks kunnat spela udda intressanta låtar på premiären och nån konsert framåt innan de återgått till den mer förutsägbara listan.
Även om jag kommer missa konserten i sthlm så hoppas jag de fortsätter i den här stilen.
Man kan ju hoppas på bra inspelningar från konserterna i alla fall.

Janne K.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #19 skrivet: 04 oktober, 2017, 12:25:27 »
Det var jäkligt skoj igår, i Köpenhamn. Jag stod längst fram i Golden Circle hörnan mot Piten, Keith's sida, och såg ett band som var bra mycket bättre än i Tele2 Arena för drygt 3 år sedan. Blueslåtarna satt perfekt, It's Only Rock'n Roll och ett par andra gjordes något lite släpiga och gött skitiga, och de 2 sångerna som de byter ut från konsert till konsert blev Under My Thumb och Doo Doo Doo Heartbreaker. Hela konserten satt som en smäck. Har sett dem 8 ggr, och detta var den klart bästa. Hoppas att ni får det lika najs i Stockholm :d6:

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #20 skrivet: 04 oktober, 2017, 15:58:39 »
Fina ord, tack för dem. Kan inte gå själv, men sänder en löpare/bobi

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #21 skrivet: 04 oktober, 2017, 18:23:57 »
Fina ord, tack för dem. Kan inte gå själv, men sänder en löpare/bobi
Synd att du inte kan gå, bobi. Ni som går, glöm inte att njuta av Charlie's trummande. Han är ju bara så bra. En fantastisk ordningsman i rytm som gör att de 3 andra kan få leka fritt  :d6:
8 ggr på 35 år, kanske skall tilläggas. Är inget Stones-head :d1:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #22 skrivet: 05 oktober, 2017, 22:57:33 »
Måste väl säga att suget att gå och se dem igen har ökat de senaste dagarna, inte minst av Bengts rapporter. Vi får se hur det blir.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #23 skrivet: 06 oktober, 2017, 13:13:06 »
Måste väl säga att suget att gå och se dem igen har ökat de senaste dagarna, inte minst av Bengts rapporter. Vi får se hur det blir.

Är osäker på om det finns officiella biljetter kvar till försäljning, men annars finns på https://www.viagogo.se/Konsertbiljetter/Rock-och-Pop/The-Rolling-Stones-Biljetter/E-2171994 till för vad som i sammanhanget nog får räknas som överkomliga priser. I alla fall om man kan tänka sig att stå. Scenen är öppen i sidorna (täcks ej av en massa högtalare, prylar etc) men trots att de yttre video-pelarna är vinklade utåt något vill jag påstå att man missar en hel del av känslan sittandes i sektion 114, 214, 314 eller 127, 227, 327. Sektionerna till höger om kan nog funka bra. Väljer man Standing så framstår väl bandet som prickar där framme, men videospektaklet och livemusiken kan vara värt 700-800 i alla fall.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #24 skrivet: 06 oktober, 2017, 13:33:51 »
Biljetter till Stockholm är det ingen större brist på. Ticketmaster har en hel del kvar till ordinarie priser.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad JanneS

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 159
    • Visa profil
SV: Stones hit
« Svar #25 skrivet: 09 oktober, 2017, 10:35:18 »
Ser mycket fram mot konserten även om Friends inte är den roligaste arenan. Setlistorna ser bra ut. Får se vad det blir för önskelåtar att rösta på  appen inför Solnakonserten.  :d6:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #26 skrivet: 13 oktober, 2017, 15:23:41 »
Det var jäkligt skoj igår, i Köpenhamn. Jag stod längst fram i Golden Circle hörnan mot Piten, Keith's sida, och såg ett band som var bra mycket bättre än i Tele2 Arena för drygt 3 år sedan. Blueslåtarna satt perfekt, It's Only Rock'n Roll och ett par andra gjordes något lite släpiga och gött skitiga, och de 2 sångerna som de byter ut från konsert till konsert blev Under My Thumb och Doo Doo Doo Heartbreaker. Hela konserten satt som en smäck. Har sett dem 8 ggr, och detta var den klart bästa. Hoppas att ni får det lika najs i Stockholm :d6:

Kan i huvudsak säga att mina intryck av Stockholm är rätt lika de Bengt beskriver från Köpenhamn ovan. En två timmars rockfest somklart överträffade mina förväntningar. Visst, det kunde vara lite småsvajigt ibland, men det hör ju nästan till med Stones. Den outtröttlige Mick Jagger är ett fenomen på många vis och även de andra gubbarna är uppenbarligen gjorda av exceptionellt slitstarkt virke.
De två överraskningslåtarna (nåja) denna kväll var Under My Thumb och Sweet Virginia. Vad gäller den förstnämnda hade jag mycket hellre hört Dancing with Mr. D, men vad gäller det andra valet kan jag absolut inte klaga. Allra bäst var (kanske föga överraskande) Midnight Rambler och från och med den låten var intensiteten på topp. Klockan 23.13, efter två timmar och en kvart på scenen, bugade de en sista gång för publiken. Från högtalarna strömmade sedan Bob Marleys Exodus, medan 55000 konsertbesökare sökte närmaste utgång. Det tog ett bra tag för mig att ta mig hem och jag har väl varit mer änn småseg på jobbet i dag, men det var det värt.
Det som länge fick mig att tveka att gå var de fullständigt sanslösa biljettpriserna, men så här dagen efteråt känns det som hyfsat väl använda pengar. Det här är en spelning jag kommer att minnas med glädje.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stones hit
« Svar #27 skrivet: 27 oktober, 2017, 22:33:01 »
Tidholm ( eller nått liknande) hade en korkad recsention i Leifs intefavorittidning. Taskig och åldersdiskriminerande. Är Rock, mm, bara för unga? Ja, menas det. Både avseende publik och artist. Vi vuxna som var där-eller inte där, men känner väl betrodda som var där- blev glada och nöjda. So what menar karln? :angry: