Mmm... Det är samma trend överallt. De seriösare diskussionssidorna har passerat sina toppar, aktiviteten avtar samtidigt som diverse olika facebooksidor poppar upp med rätt så hygglig aktivitet.

Jag är tydlig och helt säker på vad jag tycker:
L&T är överlägset Bunkern på facebook.
Här har vi historiken, vi kan fiska upp tusen gamla ämnen från åratal tillbaka och fortsätta diskussionerna. Alltid intressant. Just för att tiden gått, för bredden, för de många rösterna, för att frågorna aldrig tar slut, allt går att vrida vidare och utveckla.

Även om jag också kluddar dit några ord i ett facebookflöde ibland, så förstår jag inte grejen. Mest blir det en bild, en länk, en låt och så lajkar man och ibland sägs det intressanta saker några timmar och sen försvinner allt för evigt mot bottnarna på den stora cyberoceanens djupgravar. Folk slänger sina nävar kvickrepliker och klokord som guldgrus singlande neråt, man ser det hastigt och sen borta. Borta - vad intressant och välformulerat som än skrevs. Synd. Vilket åtminstone gör mig tveksam till hur mycket tid man ger det och hur stor vits det är att befinna sig där.