Författare Ämne: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981  (läst 41397 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #105 skrivet: 07 november, 2017, 22:13:05 »
Min box anlände i dag via DHL. Legat ute i regnet eller utsatt för någon annan form av väta som gått genom pappkartongen. Fukt under plasten på boxen och bonusskivan. Ett hörn på boxen krossat också. Känner mig dum. Skulle ha hållit mig till vanliga skivaffärer. Vi får se om leverantören byter ut den. De har initialt krånglat trots att jag skickat bilder på
skadorna till dem. "Hur långt har fukten trängt in", vill de veta. Som om det skulle ha någon betydelse. Märkligt att de använder vikt pappkartong till flygleveranser. Känns uppenbarligen otillräckligt. Lite gladare när jag fick höra om turneplanerna dock.

Det där måste ju gå att reklamera och få pengarna tillbaka eller om du får nya ex. Något annat finns inte! Kör hårt!
Det kan ta lite tid att fightas den där kampen så om du under tiden behöver tillgång till låtarna så har jag dem digitalt på en hårddisk.
Hör av dig i så fall i PM här på L&T (eller på Messenger/FB).

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #106 skrivet: 07 november, 2017, 22:15:23 »
Tack Leif, ska inte ge upp. Frustrerande på många sätt dock.

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #107 skrivet: 09 november, 2017, 16:25:19 »
I dag anlände så äntligen ett oskadat exemplar av boxen. Nu återstår bara att packa upp och lyssna. Av lovorden på den här sidan att döma så bör förväntningarna vara höga. :d1:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #108 skrivet: 10 november, 2017, 22:11:09 »
Nu när boxen är levererad, Merlin, hoppas jag du också ska tycka att den levererar!
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #109 skrivet: 11 november, 2017, 17:53:38 »
Hansson i DN har lyssnat och ger fyra glada+. Långsamma tåget är bästa spåret och bra är ju det, då vi får väl 7 versioner,,,, -_-

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #110 skrivet: 11 november, 2017, 19:34:12 »
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad I&I

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #111 skrivet: 13 november, 2017, 01:50:33 »
Jodå. Nu gör den det. :/

Hann snabbläsa den förut innan de insåg sitt misstag.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #112 skrivet: 14 november, 2017, 20:33:26 »
I dag anlände så äntligen ett oskadat exemplar av boxen. Nu återstår bara att packa upp och lyssna. Av lovorden på den här sidan att döma så bör förväntningarna vara höga. :d1:

Fint att det löste sig!  :d5:

Jag vältrar mig fortfarande i alla saligheter som finns i den här boxen. Orden finns inte längre att beskriva vad som händer här, det är bara att skruva upp VOLYMEN och köra. Never-ending  ^_^
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #113 skrivet: 28 november, 2017, 17:28:56 »
Peter Stone Brown skriver, som vanligt, intressant om Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13  :party:

https://www.muddywaterzine.com/take-2-trouble-no-more
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Slim

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 290
    • Visa profil
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #114 skrivet: 06 december, 2017, 18:55:41 »
Sent omsider har jag sett all film i deluxe-boxen och lyssnat på det mesta. Dags att skriva av sig sina 10 cents reflektioner hittills!

Innehåll, material, låtval: Fantastiskt bra. De fick med de riktigt udda live-låtarna som Ain´t no man rightous och Thief on the cross. Klart otippat.
Saknar egentligen bara Dylans raps och såklart Pressing on från någon av de första tre showerna, med den tredje versen som tyvärr  försvann sen.
Ljud: Mycket bra. Framförandet av låtarna är som alla vet spot on hela tiden. Vilket driv Keltner har! Dylans frasering och artikulering, vilken energi!

Texter om låtar och inspelningar: Utmärkt, ytterst få fel, vilket är ovanligt i dessa boxar. Bara så svårt att läsa när det är vitt eller guld på svart bakgrund.
Eller svart på guld eller röd bakgrund. Blev ansträngande ganska snabbt men å andra sidan var det ingen risk att texterna skummades igenom snabbt.
Bilder: Bortom sans och balans, helt sagolikt bra bilder. Kul med bilden på alla kassettband, ser ut som det gjorde förr hos många samlare av kassetter.

Filmen: Hade hoppats på en hel ren konsertfilm, predikandet kunde Bobs fått stå för själv. Men jistanes vad det var osynk i vissa bildvinklar, det var inte vackert.
What can I do for you är ju bara så otroligt bra. Jesus met the woman hade gott kunnat platsa i liveprogrammet, men sån är han ju, den gode predikanten Bob.

 




Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #115 skrivet: 21 december, 2017, 16:55:55 »
När jag sätter på mig lurarna och lyssnar på detta, tänker jag, är det det bästa jag nånsin hört? På med 8:an, och där kommer en Blowin`, som inte är av denna världen och strax innan-Lenny Bruce- och,och, vad är detta? Hur kan det vara så otroligt bra-alltihop??- jag är mållös men uppenbarligen inte skrivlös./Bobi

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #116 skrivet: 22 december, 2017, 09:09:14 »
När jag sätter på mig lurarna och lyssnar på detta, tänker jag, är det det bästa jag nånsin hört? På med 8:an, och där kommer en Blowin`, som inte är av denna världen och strax innan-Lenny Bruce- och,och, vad är detta? Hur kan det vara så otroligt bra-alltihop??- jag är mållös men uppenbarligen inte skrivlös./Bobi

Ja, nu har jag inte hört denna box än men London '81 har alltid varit en av mina topp 3-konserter att lyssna på. Den Tambourine Man är makalös. Vet ej exakt om jag hört just denna konsert, det var väl fem konserter i London? Nåväl, inte dåligt inte dåligt! Bra julmusik! Kanske unnar jag mig boxen i mellandagarna.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #117 skrivet: 23 december, 2017, 14:29:28 »
Kanske unnar jag mig boxen i mellandagarna.

Det tycker jag du ska göra. Om du känner att du har råd. Då gör du garanterat dig själv glad och du gör Jeff Rosen glad och bidrar till att den sistnämnde kan se till att vi får ännu fler fina boxar med arkivmaterial framöver.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #118 skrivet: 26 december, 2017, 10:30:39 »
Jag har fått låna boxens HD spår och lyssnar så ofta jag finner tid just nu har jag börjat om igen då jag sitter vid datorn och uppdaterar mina jobb ansökningshandlingar inför 2018 verkligen en skön upplevelse att skriva och arbeta till God Jul Bobby D <3
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #119 skrivet: 01 januari, 2018, 19:46:51 »
Kunde lika gärna ha lagt den här länken i tråden "Stora ögonblick/Bob knäcker"  :party:

When He Returns/Precious Angel - April 1980

Så jäkla bra, men frågan är om det är från Toronto? Jag trodde att DVDn var filmad i Buffalo, 10-12 dagar senare  :huh:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!