Författare Ämne: Bob Dylan 2018  (läst 35197 gånger)

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #45 skrivet: 03 april, 2018, 23:36:13 »
Ja, då är jag tillbaka i Rom, för min femte konsert med Bob i staden. Vandrar raskt på kullestenarna i Trastevere, vant och med bestämda steg. Går in och tar en italiensk välbrygd öl på det pyttelilla Ma Che Venuti A Fa. Vädret är ljummet, skönt ända in till benen. När som helst nu, any way now, står Bob på scenen några meter framför mig. :wub:

Oh, the streets of Rome are filled with rubble,
Ancient footprints are everywhere.


Hoppas att ni fick en underbar upplevelse ikväll (och kommande kvällar i Rom) med ett mästerverk eller två  -_- !
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #46 skrivet: 04 april, 2018, 00:46:35 »
Ja, då är jag tillbaka i Rom, för min femte konsert med Bob i staden. Vandrar raskt på kullestenarna i Trastevere, vant och med bestämda steg. Går in och tar en italiensk välbrygd öl på det pyttelilla Ma Che Venuti A Fa. Vädret är ljummet, skönt ända in till benen. När som helst nu, any way now, står Bob på scenen några meter framför mig. :wub:

Oh, the streets of Rome are filled with rubble,
Ancient footprints are everywhere.


Hoppas att ni fick en underbar upplevelse ikväll (och kommande kvällar i Rom) med ett mästerverk eller två  -_- !

Oohh, det var strålande! För den som inte sett Bob på ett tag är det väldigt väldigt mycket nya grejer. Nya kul arrangemang! Stage rush på slutet och vi stod väldigt nära och vakterna brydde sig inte. Kul! Sen lite oliver och öl efter, nu taxi hem till rummet, pastakurs och vingård imorgon! Sen Bob igen, förstås. Lite pasta hinner vi nog däremellan. Kronärtskockor! Säsong nu.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #47 skrivet: 04 april, 2018, 00:55:51 »
Nice!

Go Go Go!   :d4:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #48 skrivet: 06 april, 2018, 09:47:15 »
Sista Romspelningen var förstås lik de första men han var lite gladare, mindre vresig. Sofie som satt bredvid mig såg sin första Dylanspelning. Hon skulle nog inte kunna nämna en enda låt med Dylan och gillar inte hans röst på skiva. Men hon tyckte mycket om konserten! Hon satt och diggade på flera låtar och tyckte han var fängslande att titta på. Hon tyckte det var så bra att hon ville se spelningen i Florens på lördag med oss andra, så det blev ett biljettköp direkt efter. Kul! Gubben kan! Och dessa versioner av Trying to get to heaven och Tangled kommer gå till historien som några av hans mest udda arrangemang, bland det mest säregna och speciella han nånsin gjort! Sen rockar fortfarande Honest with me och Thunder on the mountain väldigt lättillgängligt, glatt och fartfyllt så att det står härliga till!

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #49 skrivet: 06 april, 2018, 19:37:56 »
Hade inte tänkt se Bob den här gången, men efter en sen "grosshandlarlunch" idag, med en god vän (=bobi)  efter kalender-checkande, logistik-analyserande, dividerande hit och dit, ett glas vin till, beslöt vi oss för att kolla upp Leipzig 18/4. Yes, biljetter fanns! Bob i Leipzig kombinerat med ett stop i Berlin för lite vår-semester, blir en bra kombo.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #50 skrivet: 06 april, 2018, 20:18:10 »
Så fick jag då körorder! Det blir sååå bra... -_- :d3:

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #51 skrivet: 07 april, 2018, 00:10:47 »
Hehe, vad kul! Förbered er på att inte fatta nånting på Tangled och Trying to get to heaven. Men det är ju charmen med den där mannen! :-)

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #52 skrivet: 07 april, 2018, 10:41:12 »
Hehe, vad kul! Förbered er på att inte fatta nånting på Tangled och Trying to get to heaven. Men det är ju charmen med den där mannen! :-)

Träna sittdansmuskulaturen, Thunder On The Mountain svänger snett mycket i år  :d2:

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #53 skrivet: 07 april, 2018, 21:15:26 »
Hehe, vad kul! Förbered er på att inte fatta nånting på Tangled och Trying to get to heaven. Men det är ju charmen med den där mannen! :-)

Ja, det är ju just det. Jag ser fram emot nya galna obegripliga versioner!  ^_^
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #54 skrivet: 07 april, 2018, 21:16:50 »
Hehe, vad kul! Förbered er på att inte fatta nånting på Tangled och Trying to get to heaven. Men det är ju charmen med den där mannen! :-)

Träna sittdansmuskulaturen, Thunder On The Mountain svänger snett mycket i år  :d2:

Sittdans ja. Lägger mig i hårdträning.  -_- Det lär väl tyvärr knappast bli läge för stage rush i Leipzig ...
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #55 skrivet: 07 april, 2018, 23:21:31 »
Var det inte det senast i Leipzig? Jo ... väl?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #56 skrivet: 07 april, 2018, 23:40:25 »
Hehe, vad kul! Förbered er på att inte fatta nånting på Tangled och Trying to get to heaven. Men det är ju charmen med den där mannen! :-)

Träna sittdansmuskulaturen, Thunder On The Mountain svänger snett mycket i år  :d2:

Sittdans ja. Lägger mig i hårdträning.  -_- Det lär väl tyvärr knappast bli läge för stage rush i Leipzig ...

De senaste 4 gigen i Italien har det gått fint att rusa scenen i uppehållet inför extranumren. Vakterna verkar mest vilja att rusare respekterar att inte ställa sig framför VIParna på rad 1, men i gångarna går bra. Stick direkt framåt efter LAWY vetja  :party:

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #57 skrivet: 14 april, 2018, 23:45:05 »
Av rapporter att döma verkar han bara bli bättre och bättre på turnen. Så det är ett val man kan göra, se olika låtar i starten eller ett riktigt stabilt bra set i mitten och framåt. Jag röstar på att ta sig dit hjärtat eller ekonomin vill ha dig. Om det går.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #58 skrivet: 15 april, 2018, 01:22:52 »
Av rapporter att döma verkar han bara bli bättre och bättre på turnen. Så det är ett val man kan göra, se olika låtar i starten eller ett riktigt stabilt bra set i mitten och framåt. Jag röstar på att ta sig dit hjärtat eller ekonomin vill ha dig. Om det går.

Ingenting är klart än, men jag planerar att se turnéavslutningen i Verona. Hans turné avslutas med konserter tre kvällar i rad, så om Dylan är trött i Verona har han en bra ursäkt. Hursomhelst, att se Dylan i en romersk amfiteater är häftigt nog.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob Dylan 2018
« Svar #59 skrivet: 15 april, 2018, 14:40:44 »
Ingenting är klart än, men jag planerar att se turnéavslutningen i Verona.
It’s on!
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson