Författare Ämne: Ry Cooder  (läst 2992 gånger)

Utloggad Bengt

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
Ry Cooder
« skrivet: 02 maj, 2018, 17:09:09 »
Osäker, men tror att det inte är alltför ofta Ry Cooder turnerar i Europa ?
I höst är det dags. 8 datum finns på hemsidan. Inga datum i Norden dock.
http://rycooder.com/tour/

October 8, 2018 Amsterdam, Holland - Carre
October 9, 2018 Amsterdam, Holland - Carre
October 11, 2018 Antwerp, Belgium - Stadsschouwburg
October 12, 2018 Ostend, Belgium - Kursaal
October 15, 2018 Dublin, Ireland - National Stadium
October 16, 2018 Glasgow, Scotland - Royal Concert Hall
October 18, 2018 London, England - Cadogan Hall
October 21, 2018 Paris, France - L'Olympia

Ny skiva, The Prodigal Son, kommer 11 maj: https://www.facebook.com/rycooderofficial/videos/448800888874330/

Utloggad Bengt

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
SV: Ry Cooder
« Svar #1 skrivet: 02 maj, 2018, 17:28:14 »

Utloggad Bengt

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #2 skrivet: 03 maj, 2018, 18:18:40 »
Jo minsann ändå, Ry Cooder med band spelar på Notodden Blues Festival i Norge 2 augusti.
https://www.ticketmaster.no/event/563963?language=no-no

Utloggad Hibbitt

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #4 skrivet: 04 maj, 2018, 13:05:25 »
Kul! Hoppas de lyckas peta in Sverige också.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #5 skrivet: 04 maj, 2018, 13:45:24 »
Ja, ett Sverige-besök vore högst välkommet.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #6 skrivet: 09 maj, 2018, 19:39:46 »
Ry Cooder ges sex sidor i majnumret av Mojo Magazine. Han säger en del av intresse. Han har även en liten Dylan-anekdot (förvisso inte den första som berättats om vad som kan hända när Dylan beger sig ut inkognito).

Citera
Q: You've always been a great collaborator. I recently saw a clip from 2009 of you and Bob Dylan performing Woody Guthrie's Do Re Mi on-stage. Is there a story behind that?

A: Not with that performance, no. God, should I tell this? Well, it's cute. As you might know, Bob goes around very incognito. He was going to ask me about doing Do Re Mi, and so he came to the house here - but he misread the address. Instead, he went next door. And the people who lived there, the woman answered the door and here's this guy in a ratty-looking sweatsuit with a distressed leather jacket over it, all bundled up and covered up. (Imitates Dylan) "Does Ry Cooder live here?" She says "What?" And then the next neighbour sees him and thinks he's a homeless guy looking for money (laughs). He comes over, "Is this guy bothering you?" And Bob going, "I just want to know where Ry Cooder lives." Oh, OK. So they finally directed him here. Later on, I see the neighbour and he says, "Is that someone you know? Is that a friend of yours?"
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #7 skrivet: 11 maj, 2018, 23:02:39 »
Hör första låten Straight Street på Ry Cooders nya platta The Prodigal Son och sedan dö.
Det är den enda låten jag hört hittills och jag är knockad och överkörd.

Fortsätter nu.
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Bengt

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #8 skrivet: 12 maj, 2018, 00:47:21 »
Ry Cooder ges sex sidor i majnumret av Mojo Magazine. Han säger en del av intresse. Han har även en liten Dylan-anekdot (förvisso inte den första som berättats om vad som kan hända när Dylan beger sig ut inkognito).

Citera
Q: You've always been a great collaborator. I recently saw a clip from 2009 of you and Bob Dylan performing Woody Guthrie's Do Re Mi on-stage. Is there a story behind that?

A: Not with that performance, no. God, should I tell this? Well, it's cute. As you might know, Bob goes around very incognito. He was going to ask me about doing Do Re Mi, and so he came to the house here - but he misread the address. Instead, he went next door. And the people who lived there, the woman answered the door and here's this guy in a ratty-looking sweatsuit with a distressed leather jacket over it, all bundled up and covered up. (Imitates Dylan) "Does Ry Cooder live here?" She says "What?" And then the next neighbour sees him and thinks he's a homeless guy looking for money (laughs). He comes over, "Is this guy bothering you?" And Bob going, "I just want to know where Ry Cooder lives." Oh, OK. So they finally directed him here. Later on, I see the neighbour and he says, "Is that someone you know? Is that a friend of yours?"
:party:

Utloggad Bengt

• Precious Angel
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #9 skrivet: 11 oktober, 2018, 23:46:06 »
Jag har sett/hört 3 kvällar med Ry Cooder + band i Amsterdam och Antwerpen i veckan. Typiska setlistan syns nedan, nytt, covers och gamla godingar. Ikväll "small" scenelen ca halvvägs in. Bandet såg småvilsna ut och lommade av scenen. Ry var lugnare, hämtade en stol och akustisk gitarr, satte sig längst fram på scenkanten och frågade vad vi ville höra ? "- Ok, 13 Question Method by Chuck Berry, let's do it" Och så körde han den, med heeelt ny rolig text som var föga smickrande för Antwerpen. Ry Cooder alltså. 1 kväll kvar, i Oostende. Hoppas elen pajar igen  :d6:

Nobody's Fault But Mine
Everybody Ought to Treat a Stranger Right
Straight Street
Go Home Girl
Harbor of Love
The Very Thing That Makes You Rich (Makes Me Poor)
Gotta Be Lovin Me
Vigilante Man
Jesus and Woody
You Must Unload
Jesus on the Mainline
How Can a Poor Man Stand Such Times and Live?
Down in the Boondocks
The Prodigal Son
99 1/2 Won't Do
Little Sister
I Can't Win