Författare Ämne: Bootleg Series vol. 14  (läst 2595 gånger)

Utloggad Leif

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 4123
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bootleg Series vol. 14
« Svar #45 skrivet: 25 oktober, 2018, 19:09:16 »
Och det är på NPR man kan tjuvlyssna på 10 spår:

https://www.npr.org/2018/10/25/659791704/first-listen-bob-dylan-more-blood-more-tracks-the-bootleg-series-vol-14?t=1540467364564&fbclid=IwAR1QSewARyPjLqsYB7ZRYES9mH_KfbBflxBG1VNXSI9-KvZkAPn9b-m7cB0

Versionen av You're Gonna Make Me Lonesome When You Go (Take 5) är ju riktigt jäkla skön!  :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Björn

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 677
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #46 skrivet: 02 november, 2018, 20:14:04 »
Nöjde mig med vinylutgåvan just nu. Jösses, den här versionen av "You're A Big Girl Now."
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Leif

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 4123
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #47 skrivet: 02 november, 2018, 20:52:36 »
Nöjde mig med vinylutgåvan just nu. Jösses, den här versionen av "You're A Big Girl Now."

Ja, jösses indeed! Men det finns så många pärlor här, så mycket som är vackert och fascinerande. Jag köpte 6 cd-versionen och håller just nu på med andra genomlyssningen? Pallar man alla dessa versioner av Buckets of Rain eller vad det nu är? Svaret är: Ja Ja Ja! All day long! Eller som jag skrev till Joakim på FB i Dylanbunkern:

Joakim, det blir inte för mycket av det goda. Seriöst, du behöver inte oroa dig. Det är fascinerande och det är vackert på alla sätt och vis. Som Julia skriver, "en organisk process."
Har snart spelat igenom CD3 där Shelter dyker upp för första gången (allt är ju i kronologisk ordning). Hittills har det rakt igenom varit en helt underbar upplevelse (längtar redan till att få börja om från början)!
Gå och köp!

Och så dessutom en alldeles underbart ljuvlig Spanish Is The Loving Tongue!

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad egoBen

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 3420
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #48 skrivet: 04 november, 2018, 02:03:46 »

Ja, jösses indeed! Men det finns så många pärlor här, så mycket som är vackert och fascinerande. Jag köpte 6 cd-versionen och håller just nu på med andra genomlyssningen? Pallar man alla dessa versioner av Buckets of Rain eller vad det nu är? Svaret är: Ja Ja Ja! All day long! Eller som jag skrev till Joakim på FB i Dylanbunkern:

Joakim, det blir inte för mycket av det goda. Seriöst, du behöver inte oroa dig. Det är fascinerande och det är vackert på alla sätt och vis. Som Julia skriver, "en organisk process."
Har snart spelat igenom CD3 där Shelter dyker upp för första gången (allt är ju i kronologisk ordning). Hittills har det rakt igenom varit en helt underbar upplevelse (längtar redan till att få börja om från början)!
Gå och köp!

Och så dessutom en alldeles underbart ljuvlig Spanish Is The Loving Tongue!

Var vore Dylan utan covers? En ingenting. Ska bli kul att även höra denna version!