Författare Ämne: Tobias  (läst 3744 gånger)

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6015
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Tobias
« skrivet: 22 januari, 2005, 21:23:40 »
Det finns få saker jag ogillar så mycket som att presentera mig själv. Jag vet inte hur många jobbintervjuer jag varit på som jag kommit till peppad, motiverad och med gott självförtroende, för att möta "beskriv dig själv" som första fråga. Då har luften gått ur mig och jag har blivit halvstum. Det bästa man kan göra är att hitta på några standardformuleringar, som eventuellt kan anpassas något inför varje tillfälle. Det har jag aldrig gjort, utan frågan överrumplar mig lika mycket varje gång.
Hur beskriver man sig själv? En av de saker som jag tycker utmärker en mästare inom litteraturens område är att hon/han förmår fånga en människa i få ord. Då handlar det om någon annan som beskrivs. Att beskriva sig själv utifrån är ännu svårare.
Jag kan i alla fall komma med några små bitar information. Jag är en snart 30-årig norrlänning som tillbringar abnormt mycket tid framför datorn och lyssnar på en hel del musik. Bob Dylan har jag lyssnat oerhört mycket på sedan jag var i 16-årsåldern, men på sätt och vis har han alltid varit en del av mitt musikaliska universum. Numera lyssnar jag betydligt mindre på Dylan än under många tidigare perioder i livet (det finns så mycket bra musik och så lite tid!), men han är fortfarande väldigt, väldigt viktig. Ibland kan jag vara surmagad och kritisk inför vissa saker han gör, men det beror främst på att jag förväntar mig så mycket mer av honom än av andra.
Jag har sett Dylan live 18 gånger, i 10 olika städer och tre olika länder (en ganska blygsam statistik i förhållande till vissa andra som hänger här). Första gången vid det närmast ökända Sjöslaget i Luleå 1992, senast i Karlstads Löfbergs Lila-arena 2003 (jag kan konstatera att Löfbergs Lila tycks vara bättre på att sköta arenor än att rosta kaffe och då är ändå inte den arenan särskilt märkvärdig). Jag hoppas det blir fler gånger.

Allt annat som är intressant att veta om mig kan man läsa sig till genom att klicka på denna länk.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson