Författare Ämne: Eat The document Dylan og Lennon i Taxi  (läst 4275 gånger)

Utloggad anikgol

• Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
    • E-post
Eat The document Dylan og Lennon i Taxi
« skrivet: 02 januari, 2004, 21:33:41 »

Jeg har en versjon av denne segmenten. Det er en dårlig kvalitet VHS transfer og varer i nesten 20 min.

Jeg har også en ETD Watchdog release der vi ser et kort segment av Dylan/Lennon 1 min kanskje, men denne er i bedre kvalitet. Altså så finnes  Dylan/Lennon i en god kvalitet??
Har noen mer info om dette? Er veldig interessert i få en bedre versjon av denne segmenten på 20 min. Har noen Watchdog på DVD? hvordan er bonus materiale der??

Pelle

• Gäst
« Svar #1 skrivet: 02 januari, 2004, 21:44:38 »
Jag vill minnas att Watchdog dvdn innehåller hela sekvensen, runt 20 minuter. Tyvärr har min  dvdspelare gått sönder så jag kan inte kolla.

Det fiins en vcd av Watchdog dvdn som inte har med hela Lennonklippet. Det kanske är den du har?

Pelle

Utloggad anikgol

• Hobo
  • *
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #2 skrivet: 02 januari, 2004, 22:21:38 »
ja antageligvis. jeg er desperat ute etter en bedre Dylan/Lennon segment. noen andre som har Watchdog versjonen?

jeg fikk en cd med bonus materiale, men jeg begynner å blir sikker på at bonus materialet ikke er Watchdog.

andre som har mer info?

ps! noen som vet om gratis programmer for xp som converterer .ape format? og hvilket gratis programmer bruker folk for komprimering (.zip og .rar)
« Senast ändrad: 02 januari, 2004, 22:25:21 av anikgol »

Utloggad Jesper

• Landlord
  • Antal inlägg: 491
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
« Svar #3 skrivet: 02 januari, 2004, 22:50:58 »
Jeg har lige kigget på min DVD-R kopi af Watchdog udgivelsen og der varer taxi-segmentet lidt mere end 14 minutter og der er ingen lyd på den sidste del.

Utloggad anikgol

• Hobo
  • *
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #4 skrivet: 02 januari, 2004, 23:01:51 »
og er kvaliteten like bra som resten av ETD Watchdog?

Utloggad Jesper

• Landlord
  • Antal inlägg: 491
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
« Svar #5 skrivet: 02 januari, 2004, 23:09:29 »
Ja, jeg mener godt at man kan sige, at kvaliteten er som resten af DVDen. Iøvrigt findes blandt bonus-materialet en komplet Ballad of a Thin Man (fra København eller Glasgow såvidt jeg husker) samt noget fra en lufthavn i Sverige (Stockholm?).

Der findes en cirkulerende DVD, som er forskellig fra Watchdog udgivelsen (og som jeg kunne gætte på er kilden til Watchdog udgivelsen, men det er kun et gæt). Se detaljerne på dvdylan.com.

/Jesper

Utloggad anikgol

• Hobo
  • *
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #6 skrivet: 02 januari, 2004, 23:47:25 »
aha takker. du har ikke muligheten for en trade på bonus materialene (dylan/lennon)?

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5928
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #7 skrivet: 03 januari, 2004, 00:11:36 »
Citera
Ja, jeg mener godt at man kan sige, at kvaliteten er som resten af DVDen. Iøvrigt findes blandt bonus-materialet en komplet Ballad of a Thin Man (fra København eller Glasgow såvidt jeg husker) samt noget fra en lufthavn i Sverige (Stockholm?).

Der findes en cirkulerende DVD, som er forskellig fra Watchdog udgivelsen (og som jeg kunne gætte på er kilden til Watchdog udgivelsen, men det er kun et gæt). Se detaljerne på dvdylan.com.

/Jesper
Det var länge sedan jag själv såg den versionen av "Ballad of a Thin Man" (som jag tror har använts som en slags musikvideo på bl a VH-1), men på RMD hävdades nyligen att den filmen verkar vara sammanställd av flera olika upptagningar. Ljudet är dock rimligtvis hämtad från en och samma inspelning. Enligt vad jag har hört (minns inte var) finns det risk för att det inte existerar många kompletta filmupptagningar från den turnén, då originalfilmerna klipptes sönder av Dylan och Howard Alk under sammanställandet av "Eat the Document".  
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #8 skrivet: 03 januari, 2004, 00:15:56 »
Det var f ö Jesse Dylan som sammanställde "videon" till "Ballad of a Thin Man". Där kan vi snacka om en kille som har bra kontakter när det gäller att få tillgång till ovanliga tejper.  :)  

-Homer Simpson

Utloggad Elston

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 6924
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
« Svar #9 skrivet: 03 januari, 2004, 12:17:37 »
Jesse Dylan? Hur vet du det? Verkligen? Har länge undrat. Intressant!

Ah, äntligen nån på denna tråd som skriver på svenska   :D
Nä, allvarligt talat. Bara kul att se post efter post på norska respektive danska! Och vad gäller bilsekvensen (knappast taxi) så försvinner mycket riktigt ljudet på slutet. Har aldrig sett nån version med ljud. Och det blir ju än mer skrämmande på det sättet, eller hur?
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad anikgol

• Hobo
  • *
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #10 skrivet: 03 januari, 2004, 15:59:58 »
ich habe keine anung. vertsehen sie? keinie anung.

« Senast ändrad: 03 januari, 2004, 16:00:26 av anikgol »

Utloggad Tobias

• Precious Angel
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
« Svar #11 skrivet: 03 januari, 2004, 17:53:53 »
Citera
Jesse Dylan? Hur vet du det? Verkligen? Har länge undrat. Intressant!

Minns inte var jag först hörde det, men det har nämnts lite här och där. Här är två omnämnanden på RMD (båda dessa lämnar iofs visst utrymme för osäkerhet):

http://groups.google.com/groups?q=jesse+dy...news.com&rnum=1

http://groups.google.com/groups?q=jesse+dy...on.co.uk&rnum=3

Jesse Dylan regisserade f ö även videon till Most of the Time och har gjort musikvideos med ett flertal andra artister. Han regisserade också den mindre lysande komedin "How High" och den föga mer konstnärligt lyckade "American Wedding".
http://www.imdb.com/name/nm0245888/

-Homer Simpson