Författare Ämne: Stand up for Bobby!  (läst 2450 gånger)

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5928
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Stand up for Bobby!
« skrivet: 03 januari, 2004, 18:22:14 »
Lyssnar på Karlstad-tejpen. Mellan låtarna hör jag någon ropa "Stand up! Stand up for Bobby! He's standing up for you!" Det låter som något Lambchop skulle ha kunnat ropa, men Lambchop kan det knappast vara.
"He's standing up for you!" Visst. Det finns dock en viss skillnad mellan mig och "Bobby". Jag lämnar Löfbergs Lila-arenan 500 kronor fattigare, han lämnar den några hundra tusen kronor rikare. Sett ur det perspektivet är det inte mer än rätt att jag, om jag känner för det, sitter ner, medan "Bobby" får stå.  
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad I&I

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 1125
    • Visa profil
    • E-post
Stand up for Bobby!
« Svar #1 skrivet: 03 januari, 2004, 18:29:44 »
Citera
Lyssnar på Karlstad-tejpen. Mellan låtarna hör jag någon ropa "Stand up! Stand up for Bobby! He's standing up for you!" Det låter som något Lambchop skulle ha kunnat ropa, men Lambchop kan det knappast vara.
Med tanke på Jörgens språngmarscher längs raderna under ett par låtar med armarna i luften för att få igång stage ruschen så borde det ju ha varit han.

För det var väl i Karlstad det om jag minns rätt. Däremot tänkte jag inte på att HAN ropade nåt.  :rolleyes:  

Pelle

• Gäst
Stand up for Bobby!
« Svar #2 skrivet: 03 januari, 2004, 18:57:26 »
Det är Andy Muir som gastar.

Utloggad Björn

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 677
    • Visa profil
    • E-post
Stand up for Bobby!
« Svar #3 skrivet: 03 januari, 2004, 19:18:25 »
Jag kan omvittna att det ABSOLUT är Andy Muir som gastar. Det är även han som skriker "BOBBYBOBBYBOBBYBOBBYBOBBYBOBBYBOBBYBOBBY!" vid några tillfällen.
I love Bob Dylan. Who doesn't? He tapped into some kind of vein and it keeps on keeping on. There's nobody like him. He's unique, and just… way out cool. (D Lynch)

Utloggad Tobias

• Precious Angel
  • Antal inlägg: 5928
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Stand up for Bobby!
« Svar #4 skrivet: 03 januari, 2004, 20:03:51 »
Citera
Det är Andy Muir som gastar.
Det var det jag anade. Den mannen saknar inte entusiasm.  
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson