Författare Ämne: Vägs ände?  (läst 13571 gånger)

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
Vägs ände?
« skrivet: 27 augusti, 2017, 19:03:26 »
I dagarna var det 16 år jag startade Love & Theft. Då som en e-maillista via Yahoo. Efter ett par år blev L&T tack vare Fredrik Ö det forum vi känner i dag. Sedan dess har det postats mer än 72000 inlägg i 7160 olika ämnen. Få saker gör mig mer stolt än att jag en gång satte denna sten i rullning.
De senaste åren har dock aktiviteten i forumet minskat avsevärt. Dylan-fans verkar i allt högre grad välja andra vägar än forum för att kommunicera med varandra. Bara i år har vi sett hur mycket av det som annars brukade hända här övergått till att hända på en grupp på Facebook.
Vad säger ni, fyller forumet ännu ett syfte eller har vi nått vägs ände och borde lägga ned det hela?
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #1 skrivet: 27 augusti, 2017, 19:11:36 »
Du är ju galen. Här läggs inget ner. Länge leve Love and theft!

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #2 skrivet: 27 augusti, 2017, 19:13:02 »
Ska inte läggas ned! Återkommer med mer tankar senare!
Dessutom har vi Joakims 1995-projekt som rullar på...
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad city kitty

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #3 skrivet: 27 augusti, 2017, 19:53:17 »
Lägg absolut inte ner! Låt L&T finnas för all framtid.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #4 skrivet: 27 augusti, 2017, 21:13:31 »
Tycker inte att L&T skall läggas ned!
Visst, en stor del av diskussionerna har flyttat till "bunkern" och jag själv är i högsta grad medskyldig till att aktiviteten här har minskat.
Facebook har sina fördelar. Det är mer direkt, det är lätt att lägga upp bilder och länkar och det är enklare/går snabbare att skriva inlägg.
Men forumet lämpas sig bättre till längre artiklar, som Joakims fantastiska 1995-projekt. Stort tack Joakim  :d5:
Omröstningar är forumet också bättre på att hantera. Överblicken och sökbarheten är också bättre på forumet.
Tror att allt går i vågor. I höst (med ny turné, ny Bootleg Series och lite annat smått och gott som verkar vara på gång) kanske det blir fart här igen  :party:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Vägs ände?
« Svar #5 skrivet: 27 augusti, 2017, 21:18:08 »
Har funderat lite på de Tobias skrev det skulle verkligen vara synd om Love and theft skulle läggas ner.När jag kom med 2013 tror jag det var det mkt mer skriverier än det är dag där har Tobias rätt.Jag går in och tittar var dag och läser t.ex vad Joakim eller någon annan skriver.För min del skulle jag sakna forumet enormt om det skulle läggas ner.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #6 skrivet: 27 augusti, 2017, 23:06:01 »
Tack för all respons. Verkar finnas rätt tydlig konsensus att L&T ska få puttra vidare, vilket jag är glad för.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #7 skrivet: 28 augusti, 2017, 06:55:13 »
Ja, lägg för Guds skull inte ner L&T. Jag tycker särskilt om den familjära stämningen som just ligger i småskaligheten på L&T. L&T bör absolut fortsätta. Men det kräver förstås att vi alla bidrar, någorlunda kontinuerligt...

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #8 skrivet: 28 augusti, 2017, 07:50:04 »
Jag kände mig inte alls hemma i bunkern och ser gärna att L&T lever vidare :d2:

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #9 skrivet: 29 augusti, 2017, 10:51:34 »
Instämmer med alla kommentarer härovan och jag upprepar: L&T ska få leva vidare, självklart!.
Jag själv skriver i båda forumen och det är precis som Anders nämner, vissa saker passar bättre här än på FB.
En del saker jag skriver, lägger jag in i båda forumen. L&T och FB kompletterar varandra.

Låt tusen blommor blomma!  ^_^ :d5:

The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Vägs ände?
« Svar #10 skrivet: 29 augusti, 2017, 11:30:07 »
 :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #11 skrivet: 30 augusti, 2017, 20:30:34 »
Mmm... Det är samma trend överallt. De seriösare diskussionssidorna har passerat sina toppar, aktiviteten avtar samtidigt som diverse olika facebooksidor poppar upp med rätt så hygglig aktivitet. 
 :rolleyes:
Jag är tydlig och helt säker på vad jag tycker:
L&T är överlägset Bunkern på facebook.
Här har vi historiken, vi kan fiska upp tusen gamla ämnen från åratal tillbaka och fortsätta diskussionerna. Alltid intressant. Just för att tiden gått, för bredden, för de många rösterna, för att frågorna aldrig tar slut, allt går att vrida vidare och utveckla.
 :d2:
Även om jag också kluddar dit några ord i ett facebookflöde ibland, så förstår jag inte grejen. Mest blir det en bild, en länk, en låt och så lajkar man och ibland sägs det intressanta saker några timmar och sen försvinner allt för evigt mot bottnarna på den stora cyberoceanens djupgravar. Folk slänger sina nävar kvickrepliker och klokord som guldgrus singlande neråt, man ser det hastigt och sen borta. Borta - vad intressant och välformulerat som än skrevs. Synd. Vilket åtminstone gör mig tveksam till hur mycket tid man ger det och hur stor vits det är att befinna sig där.
« Senast ändrad: 30 augusti, 2017, 20:34:17 av Hibbitt »
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad JanneS

  • A Friend To The Poor
  • ***
  • Antal inlägg: 159
    • Visa profil
SV: Vägs ände?
« Svar #12 skrivet: 09 oktober, 2017, 10:47:13 »
Jag skriver mer i bunkern nu än här men jag tycker det finns plats för båda forumen  :d6:

Utloggad Fredrik

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 947
    • ICQ Messenger - 47371243
    • Visa profil
SV: Vägs ände?
« Svar #13 skrivet: 29 september, 2019, 13:30:47 »
Såhär två år efter det att Tobias kastade ut frågan kommer en kommentar från admin. Sent ska syndarna vakna.

Jag var med och startade forumet och har varit ansvarig för driften sedan start. Till en början var den kombinationen av Dylanintresse och teknikintresse som gjorde att jag ville vara med och driva forumet. Med åren har både Dylan- och teknikintresset minskat. Det var länge sedan jag själv skrev aktivt på forumet. Anders har agerat huvudmoderator de senaste åren, själv har jag mest hanterat nya registreringar. Vi har en dålig leverantör med en support som lämnar mycket att önska. Sajten är seg emellanåt, det är trögt att skicka mejl och PM. Samtidigt betalar vi väldigt lite så vi kan inte kräva så mycket. Jag har dåligt samvete för att forumet inte skötts på ett bra sätt. Eftersom jag inte tycker forumet håller tillräckligt hög nivå har jag valt att inte fråga om ekonomiska bidrag. Jag betalar dryg 1100:- per år, som tagits ur egen ficka de senaste åren.

Jag kollade just användarstatistik och det är drygt 40 personer som varit inne på forumet de senaste 30 dagarna. Det är inte så många, men jag ser ändå en vits i att driva forumet vidrare för er som verkligen använder det.

Jag har börjat titta på en bättre leverantör och hoppas kunna flytta forumet under hösten. Jag återkommer med mer info när det börjar klarna.
It's not me you're looking for, babe.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Vägs ände?
« Svar #14 skrivet: 29 september, 2019, 19:45:43 »
Tack för allt du gör, Fredrik.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson