Författare Ämne: Bob till Stockholm waterfront  (läst 185364 gånger)

Utloggad Micke L

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 334
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #495 skrivet: 22 oktober, 2013, 15:41:41 »
Apropå denna hösts setlistor, ett ganska roligt mellansnack av Arlo Guthrie:
http://open.spotify.com/track/1ROqfzPVhOcFm0EBp8ulzK

//Micke
"Nothing was delivered
And I tell this truth to you,
Not out of spite or anger
But simply because it's true.
Now, I hope you won't object to this,
Giving back all of what you owe,
The fewer words you have to waste on this,
The sooner you can go."

Bob Dylan


Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #496 skrivet: 05 november, 2013, 14:57:12 »
Jag har inte skrivit något om min upplevelse den 13:e oktober. Beror på att jag hade svårt att samla mig efter konserten och att livet i allmänhet varit lite ostadigt, med en mormor som lämnat för himlen. Men bättre sent än aldrig.

Detta blev min 4:e konsert med Dylan och det blev inte bara den bästa Dylan-konserten jag sett utan den bästa och största upplevelse jag varit med om (efter Kalmar FF's SM-guld 2008 förståss :mellow:) Det jag bevittnade den där söndagen är svårt att beskriva i ord. Allt den kvällen var i symfoni. Lokalen, ljudet, bandet, sången och Bobs scenspråk. Egentligen har jag bara en sak till att säga. Long and wasted years. Herre min gud! Jag grät, jag stod upp 20 meter ifrån Bob och grät. Det kan vara det närmaste en religiös upplevelse jag någonsin har varit.

« Senast ändrad: 05 november, 2013, 14:58:53 av Offe »
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Dr. Raul Duke

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #497 skrivet: 24 november, 2013, 14:39:09 »
Finns det någon inspelning från lördagens (12:e) konsert, och i så fall, var kan man få tag på den? Vore evigt tacksam för hjälp.

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #498 skrivet: 02 december, 2013, 12:53:19 »
Waterfront söndag finns ute nu CC´s version med iaf 4 spår från lördagen :d2: :d5: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #499 skrivet: 02 december, 2013, 13:26:00 »
Waterfront söndag finns ute nu CC´s version med iaf 4 spår från lördagen :d2: :d5: :party:

Hittade denna information (skulle kunna länka men vet inte om vi får länka till en plats där det verkar gå att beställa så jag låter bli):

prix = 32 euro + 1.05 en France
price = 32 euro + 1.80 postage for Europe
price = 32 euro + 2.35 for the rest of the world

CRYSTAL CAT BOB DYLAN - SECOND NIGHT AT THE WATERFRONT
A new two CD set from the Crystal Cat label that will contain the complete performance from the concert in Stockholm on 13 October 2013, plus four bonus tracks from two other shows.
This was the third show of the 2013 European tour, and sound quality should be up to same superb standard that this label is known for!
The track listing of this release is as follows:
Stockholm 13 October: THINGS HAVE CHANGED; SHE BELONGS TO ME; BEYOND HERE LIES NOTHIN’; WHAT GOOD AM I?; PAY IN BLOOD; WAITING FOR YOU; DUQUESNE WHISTLE; TANGLED UP IN BLUE; HIGH WATER; SUMMER DAYS; SIMPLE TWSIT OF FATE; EARLY ROMAN KINGS; FORGETFUL HEART; SPIRIT ON THE WATER; SCARLET TOWN; SOON AFTER MIDNIGHT; LONG AND WASTED YEARS; ALL LONG THE WATCHTOWER; BLOWIN’ IN THE WIND
Stockholm 12 October: IT’S ALRIGHT MA (I’M ONLY BLEEDING); BLIND WILLE MCTELL; THUNDER ON THE MOUNTAIN
Copenhagen 16 October: LOVE SICK

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #500 skrivet: 02 december, 2013, 13:30:14 »
Waterfront söndag finns ute nu CC´s version med iaf 4 spår från lördagen :d2: :d5: :party:

Hittade denna information (skulle kunna länka men vet inte om vi får länka till en plats där det verkar gå att beställa så jag låter bli):

prix = 32 euro + 1.05 en France
price = 32 euro + 1.80 postage for Europe
price = 32 euro + 2.35 for the rest of the world

CRYSTAL CAT BOB DYLAN - SECOND NIGHT AT THE WATERFRONT
A new two CD set from the Crystal Cat label that will contain the complete performance from the concert in Stockholm on 13 October 2013, plus four bonus tracks from two other shows.
This was the third show of the 2013 European tour, and sound quality should be up to same superb standard that this label is known for!
The track listing of this release is as follows:
Stockholm 13 October: THINGS HAVE CHANGED; SHE BELONGS TO ME; BEYOND HERE LIES NOTHIN’; WHAT GOOD AM I?; PAY IN BLOOD; WAITING FOR YOU; DUQUESNE WHISTLE; TANGLED UP IN BLUE; HIGH WATER; SUMMER DAYS; SIMPLE TWSIT OF FATE; EARLY ROMAN KINGS; FORGETFUL HEART; SPIRIT ON THE WATER; SCARLET TOWN; SOON AFTER MIDNIGHT; LONG AND WASTED YEARS; ALL LONG THE WATCHTOWER; BLOWIN’ IN THE WIND
Stockholm 12 October: IT’S ALRIGHT MA (I’M ONLY BLEEDING); BLIND WILLE MCTELL; THUNDER ON THE MOUNTAIN
Copenhagen 16 October: LOVE SICK


Just det Love Sick från köpenhamn helt riktigt :-)  :d2:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #501 skrivet: 02 december, 2013, 14:34:59 »
Waterfront söndag finns ute nu CC´s version med iaf 4 spår från lördagen :d2: :d5: :party:

Coolt, tack!

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #502 skrivet: 02 december, 2013, 14:39:59 »
Waterfront söndag finns ute nu CC´s version med iaf 4 spår från lördagen :d2: :d5: :party:

Coolt, tack!

 :d2: med 3 spår från lördagen och ett från Köpenhamn och ser ut och låter fint :-)

Stockholm 12 October: IT’S ALRIGHT MA (I’M ONLY BLEEDING); BLIND WILLE MCTELL; THUNDER ON THE MOUNTAIN
Copenhagen 16 October: LOVE SICK
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad Guthrie

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 331
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #503 skrivet: 04 december, 2013, 22:02:33 »
Vad jag har hört är ljudet helt enormt bättre än soundboard t.o.m.detta blir spännande

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #504 skrivet: 04 december, 2013, 22:15:46 »
Vad jag har hört är ljudet helt enormt bättre än soundboard t.o.m.detta blir spännande

 :d2: :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #505 skrivet: 04 december, 2013, 22:35:01 »
Vad jag har hört är ljudet helt enormt bättre än soundboard t.o.m.detta blir spännande

 :d2: :party:

Jag lyssnade idag, lät mycket fint! Varm härlig känsla. Inte riktigt lika bra instrumentseparation som på en soundboard kanske, men Tonys bas (vilket jag också tyckte på plats) är extremt artikulerad, tydlig, snärtig, studsig... Charlies gitarr kommer inte riktigt lika bra fram som på andra konserter men den är helt okej ändå. Dylans röst står över allt, han sjunger mycket bra, men kanske något oinspirerat emellanåt, andra kanske skulle säga att han är koncentrerad så det är nog mest en smaksak. Konserten är annars mer av den stillsamma sorten tycker jag, publiken bidrar kanske till detta, som är närmast knäpptyst hela tiden, förutom mellan låtarna givetvis. Men det stegrar och lyfter under andra halvan, även ljudet blir bättre känns det som, men man kanske luras av att kraften från bandet och Bob blir intensivare. För övrigt är Waiting for you intressant, det är den låt som jag tycker har ändrats mest på turnén, i början, som i Stockholm, är den ganska rak och enkel, senare som i London får den en lite mer finurlig frasering på vissa ställen, som jag älskar. Det är en ny liten doldisfavorit hos mig! Vore intressant att läsa andras åsikter om inspelningen, så fyll gärna i när ni lyssnat. För det vill ni göra. Man vill vara med om Waterfront-konserterna igen och igen. ^_^

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #506 skrivet: 05 december, 2013, 09:57:51 »
Vad jag har hört är ljudet helt enormt bättre än soundboard t.o.m.detta blir spännande

 :d2: :party:

Jag lyssnade idag, lät mycket fint! Varm härlig känsla. Inte riktigt lika bra instrumentseparation som på en soundboard kanske, men Tonys bas (vilket jag också tyckte på plats) är extremt artikulerad, tydlig, snärtig, studsig... Charlies gitarr kommer inte riktigt lika bra fram som på andra konserter men den är helt okej ändå. Dylans röst står över allt, han sjunger mycket bra, men kanske något oinspirerat emellanåt, andra kanske skulle säga att han är koncentrerad så det är nog mest en smaksak. Konserten är annars mer av den stillsamma sorten tycker jag, publiken bidrar kanske till detta, som är närmast knäpptyst hela tiden, förutom mellan låtarna givetvis. Men det stegrar och lyfter under andra halvan, även ljudet blir bättre känns det som, men man kanske luras av att kraften från bandet och Bob blir intensivare. För övrigt är Waiting for you intressant, det är den låt som jag tycker har ändrats mest på turnén, i början, som i Stockholm, är den ganska rak och enkel, senare som i London får den en lite mer finurlig frasering på vissa ställen, som jag älskar. Det är en ny liten doldisfavorit hos mig! Vore intressant att läsa andras åsikter om inspelningen, så fyll gärna i när ni lyssnat. För det vill ni göra. Man vill vara med om Waterfront-konserterna igen och igen. ^_^

Där jag satt så hördes inte Charlie speciellt mycket han var rätt låg i mixen oftast för mig, tydliga i mixen var Bob och George de övriga blev mer eller mindre tydliga under hela aftonen i en underbar ljudmixning som skapade dynamik och en levande oändlig föränderlig skön ljudbild  :party:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"

Utloggad AndersG

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3628
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #507 skrivet: 06 december, 2013, 18:18:46 »
Waterfront söndag finns ute nu CC´s version med iaf 4 spår från lördagen :d2: :d5: :party:

Hittade denna information (skulle kunna länka men vet inte om vi får länka till en plats där det verkar gå att beställa så jag låter bli):

prix = 32 euro + 1.05 en France
price = 32 euro + 1.80 postage for Europe
price = 32 euro + 2.35 for the rest of the world

CRYSTAL CAT BOB DYLAN - SECOND NIGHT AT THE WATERFRONT
A new two CD set from the Crystal Cat label that will contain the complete performance from the concert in Stockholm on 13 October 2013, plus four bonus tracks from two other shows.
This was the third show of the 2013 European tour, and sound quality should be up to same superb standard that this label is known for!
The track listing of this release is as follows:
Stockholm 13 October: THINGS HAVE CHANGED; SHE BELONGS TO ME; BEYOND HERE LIES NOTHIN’; WHAT GOOD AM I?; PAY IN BLOOD; WAITING FOR YOU; DUQUESNE WHISTLE; TANGLED UP IN BLUE; HIGH WATER; SUMMER DAYS; SIMPLE TWSIT OF FATE; EARLY ROMAN KINGS; FORGETFUL HEART; SPIRIT ON THE WATER; SCARLET TOWN; SOON AFTER MIDNIGHT; LONG AND WASTED YEARS; ALL LONG THE WATCHTOWER; BLOWIN’ IN THE WIND
Stockholm 12 October: IT’S ALRIGHT MA (I’M ONLY BLEEDING); BLIND WILLE MCTELL; THUNDER ON THE MOUNTAIN
Copenhagen 16 October: LOVE SICK


Kommer inget mer CC från Skandinavien men däremot från kontinenten enligt min skivhandlare.
Politics is entertainment. It's a sport. It's for the well groomed and well heeled. The impeccably dressed. Party animals. Politicians are interchangeable.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #508 skrivet: 08 december, 2013, 00:05:02 »
Hojta gärna till om katten dyker upp på dajmen eller liknande plats.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Humlan

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 8072
    • Visa profil
SV: Bob till Stockholm waterfront
« Svar #509 skrivet: 08 december, 2013, 00:12:01 »
Hojta gärna till om katten dyker upp på dajmen eller liknande plats.

Kolla din mail om en liten stund  :d4:
±→H4n→~ https://www.instagram.com/joakim.humleback/

"But power and greed and corruptible seed Seem to be all that there is"

"Since the legalization, Monsanto has charged Brazilian farmers 2% of their sales of Roundup Ready soya beans, which now account for an estimated 85% of the nations soyabean"