Författare Ämne: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981  (läst 41751 gånger)

Utloggad 2gruv

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2318
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #90 skrivet: 03 november, 2017, 20:28:18 »
Mitt i Trouble No More euforin saknade jag New Orleans 811110, Lanoismixen med Thief on the Cross, tänkte lyssna satte på men det var 811111, sämre ljud och ingen Thief. Så det fick bli Houston 811112 istället, bra soundboard och en toppenkonsert men inte nån tjuv där...
Sen återgår jag till boxen... (snålade och gav fan i extraskivorna, trist med usd 149 fraktfritt i US, mot 169ojrå + frakt 28. Stefans 1400 var alltför lockande och sen är det ju alltid bra att gynna sina favorithandlare) Blev ändå dyrt med all julölsbonus som följde...
Lord, have mercy, mama. It sure is good to see you comin' today

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #91 skrivet: 03 november, 2017, 22:07:50 »
Trouble No More-frosseri ongoing. CD4 åker på strax. De tre första har varit en resa i himmelen. Jag är fortfarande där.
Helt enormt!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #92 skrivet: 03 november, 2017, 22:15:29 »
Trouble No More-frosseri ongoing. CD4 åker på strax. De tre första har varit en resa i himmelen. Jag är fortfarande där.

Jag är någonstans i din närhet och skönt att få komma dit innan de stänger dörren.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad mattias73

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #93 skrivet: 03 november, 2017, 22:26:52 »
Google play music säljer digitalt alla 8 cd (ej DVDskivan) för typ 370 spänn.

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #94 skrivet: 04 november, 2017, 00:07:24 »
Trouble No More-frosseri ongoing. CD4 åker på strax. De tre första har varit en resa i himmelen. Jag är fortfarande där.

Jag är någonstans i din närhet och skönt att få komma dit innan de stänger dörren.

 ^_^ ^_^ :d5:
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #95 skrivet: 04 november, 2017, 15:19:24 »
I väntan på deluxeboxen från bobdylan.com njuter jag av vinylutgåvan  :party:
Ruggigt bra  :d5:


Här är ett par fina recensioner:
Håkan Steen i Aftonbladet

Anders Dahlbom i Expressen
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #96 skrivet: 04 november, 2017, 20:44:35 »
Efter att i början ha lyssnat på enstaka låtar från hela boxen, har jag gjort ett försök att lyssna på hela boxen i rätt ordning, något materialet verkligen inte förlorar på. Jag nu kommit fram till cd sju och åtta, London 27 juni 1981. Jag har sedan länge publikinspelningar av Earl's Court-spelningarna, men det var länge sedan jag lyssnade på dem. Mindes inte att de var så här bra. Den kväll som kom med på boxen är rätt fenomenal från start till mål. Precis som boxen i sin helhet.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #97 skrivet: 04 november, 2017, 21:25:39 »
Det verkar inte som om någon i Sverige ännu fått San Diego från bobdylan.com. Följande information om skivorna har jag snappat upp på andra håll.
Inspelningen är inte komplett. En stor del av "In the Garden" och presentationen av bandet saknas och har ersatts med denna låt och presentationerna från kvällen innan (27/11). Den ej kompletta "In the Garden" från 28/11 ligger sist på cd två som bonusspår.
Dylans mellansnack tycks till stora delar saknas, så inga "predikningar". Körtjejernas låtar saknas som väntat helt.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #98 skrivet: 05 november, 2017, 20:09:01 »
Jäklar, vad bra det här är!
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Silvio

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 518
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #99 skrivet: 05 november, 2017, 20:15:34 »
Jäklar, vad bra det här är!

Jag kan bara instämma! Otroligt bra rakt igenom,

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #100 skrivet: 05 november, 2017, 22:02:33 »
Ja, visst är detta Dylan som allra bäst. Han sjunger ju fantastiskt rakt igenom, backningen är riktigt tight och vilket låtmaterial som producerades på så kort tid, både i studio och på konsertscenerna! Påminner om 60-talets produktionstakt!

För mig placerar jag nog denna Bootleg Series högt, bara strax efter Vol 1-3, Live & Unrealeased 1961-1991, Vol 4 - Live 1966, Vol 5 - Live 1975 och Vol 12 The Cutting Edge 1965-66. Jäklar vilken hög nivå det är på Dylans Bootleg Series!

Utloggad lundell

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 494
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #101 skrivet: 05 november, 2017, 22:09:11 »
Är det förresten någon som hunnit läsa Heylins nyskrivna bok som avhandlar denna period?

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #102 skrivet: 06 november, 2017, 00:09:06 »
Är det förresten någon som hunnit läsa Heylins nyskrivna bok som avhandlar denna period?

Får den först nästa vecka.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Leif

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 4238
    • Visa profil
    • E-post
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #103 skrivet: 06 november, 2017, 23:29:11 »
Ja, visst är detta Dylan som allra bäst. Han sjunger ju fantastiskt rakt igenom, backningen är riktigt tight och vilket låtmaterial som producerades på så kort tid, både i studio och på konsertscenerna! Påminner om 60-talets produktionstakt!

För mig placerar jag nog denna Bootleg Series högt, bara strax efter Vol 1-3, Live & Unrealeased 1961-1991, Vol 4 - Live 1966, Vol 5 - Live 1975 och Vol 12 The Cutting Edge 1965-66. Jäklar vilken hög nivå det är på Dylans Bootleg Series!

Som allra allra allra bäst.

Bootleg Series är ju en helt fantastisk skapelse, vilka skattkistor att gräva i! Må den fortsätta tills jorden går under!
Trouble No More, Vol 13, är för mig den bästa av dem alla och det är inte speciellt lätt att påstå något sådant. Med tanke på konkurrensen  -_-.

Jag hade aldrig några problem med den perioden då det begav sig. Hade inga problem med någon av trilogi-skivorna.
Jag tyckte inte att Saved var det mest fantastiska som jorden dittills skådat, men jag tyckte om den. Älskade What Can I Do For You, Pressing On, Covenant Woman.

Sedermera kom jag över diverse bootlegs från den perioden, t ex Seeking Salvation, för att bara nämna en. Jag  behövde inte söka, jag hade funnit! Det var så otvetydigt uppenbart tydligt att här skapades magnifik musik live. Återigen denna Performing Artist.

I princip har jag väntat på den här utgåvan sedan den första Bootleg Series släpptes.

Nu har det hänt och jag är helt golvad, av allt. Rubbet.

T ex (som jag skrev i Dylanbunkern):

Vi ska inte snacka om versionen av Dead Man, Dead Man på cd4 (Outtake April 24 1981). Det ska vi inte göra. Det går inte. Ja, alltså ...
Jag klarar inte av det i alla fall. Om någon klarar av att säga något vettigt (glöm inte att knäböja), please do. Jag är en blöt pöl.


Eller,

Men alltså herregud, Gotta Serve Somebody på cd 3 (outtake May 4 - 1979)! Vilken version! Vilket piano! Vilken sång! Vilket tryck! Vilket sväng! Obeskrivligt underbar!

Och så där håller det ju på, hela vägen, rakt igenom.

Vad kan jag säga? Det är så förkrossande bra, detta!
The man in me will hide sometimes to keep from bein seen.
But that's just because he doesn't want to turn into some machine.

Utloggad Merlin

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 254
    • Visa profil
SV: Trouble No More: The Bootleg Series Vol. 13 / 1979-1981
« Svar #104 skrivet: 07 november, 2017, 20:34:33 »
Min box anlände i dag via DHL. Legat ute i regnet eller utsatt för någon annan form av väta som gått genom pappkartongen. Fukt under plasten på boxen och bonusskivan. Ett hörn på boxen krossat också. Känner mig dum. Skulle ha hållit mig till vanliga skivaffärer. Vi får se om leverantören byter ut den. De har initialt krånglat trots att jag skickat bilder på
skadorna till dem. "Hur långt har fukten trängt in", vill de veta. Som om det skulle ha någon betydelse. Märkligt att de använder vikt pappkartong till flygleveranser. Känns uppenbarligen otillräckligt. Lite gladare när jag fick höra om turneplanerna dock.