Författare Ämne: Stora ögonblick/Bob knäcker  (läst 381259 gånger)

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #405 skrivet: 20 september, 2011, 18:29:35 »
Är det någon mer än jag som har drabbats av Spanish Boots från St Louis den 4 nov 1990? En och en halv minut in i låten händer det någonting! Bob hittar ett sätt att avsluta varje rad, hans röst blir allt skörare för varje slutord och det verkar till och med som om publiken uppfattar att "nu är det någonting särskilt vi får vara med om".  När han sjunger "If you my love must think that way, I´m sure your mind is roaming, I´m sure your thoughts are not with me, but with the country to where you´re going", blir det nästan smärtsamt att höra. Gråter han? Jag vet inte, men ibland gråter jag när jag hör det. Ni som har konserten, plocka fram den och lyssna!

Porss

Mhm. Mycket känsloladdat.
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #406 skrivet: 20 september, 2011, 18:45:51 »
Är det någon mer än jag som har drabbats av Spanish Boots från St Louis den 4 nov 1990? En och en halv minut in i låten händer det någonting! Bob hittar ett sätt att avsluta varje rad, hans röst blir allt skörare för varje slutord och det verkar till och med som om publiken uppfattar att "nu är det någonting särskilt vi får vara med om".  När han sjunger "If you my love must think that way, I´m sure your mind is roaming, I´m sure your thoughts are not with me, but with the country to where you´re going", blir det nästan smärtsamt att höra. Gråter han? Jag vet inte, men ibland gråter jag när jag hör det. Ni som har konserten, plocka fram den och lyssna!

Porss

Mhm. Mycket känsloladdat.

1990 är grymt bra! GE Smith på topp...och Bob med! Synd att alla mina band ligger på vinden...
Micke B.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #407 skrivet: 20 september, 2011, 22:04:58 »
Är det någon mer än jag som har drabbats av Spanish Boots från St Louis den 4 nov 1990? En och en halv minut in i låten händer det någonting! Bob hittar ett sätt att avsluta varje rad, hans röst blir allt skörare för varje slutord och det verkar till och med som om publiken uppfattar att "nu är det någonting särskilt vi får vara med om".  När han sjunger "If you my love must think that way, I´m sure your mind is roaming, I´m sure your thoughts are not with me, but with the country to where you´re going", blir det nästan smärtsamt att höra. Gråter han? Jag vet inte, men ibland gråter jag när jag hör det. Ni som har konserten, plocka fram den och lyssna!

Porss

Mhm. Mycket känsloladdat.

Vill höra!

Utloggad Fajersson

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1174
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #408 skrivet: 08 oktober, 2011, 16:18:40 »
Än kan gubben... TUIB från i somras
http://www.youtube.com/watch?v=0OXVIfEPvtM&sns=em

...and the road is long, it's a long hard climb. I've been on that road for too long a-the time.

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #409 skrivet: 08 oktober, 2011, 16:37:55 »
Än kan gubben... TUIB från i somras
http://www.youtube.com/watch?v=0OXVIfEPvtM&sns=em



Hela Memphisspelningen är tillsammans med Tel Aviv och Odense de bästa spelningarna 2011 (än så länge) enligt min mening. Mississippi från Memphis har spelats om och om igen här hemma, jag älskar den versionen.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #410 skrivet: 10 oktober, 2011, 18:58:34 »
Haha!  ^_^ Vad tycks om denna fining från 1995: http://www.youtube.com/watch?v=E9iugMEv6KY&feature=related
Vilken myskväll med Bob!
Micke B.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #411 skrivet: 23 oktober, 2011, 22:04:13 »
Ingen aning om det knäckte, men enligt Expecting Rain så fick Oberhausen turnéns första "Blind Willie McTell" med både Bob och Mark på scen  :d6:.

Utloggad Micke L

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 334
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #412 skrivet: 28 oktober, 2011, 22:19:34 »
"Ballad of a thin man" från Odense 2011. Kan inte riktigt säga vad det är med den men jag kan lyssna och se på den om och om igen. Riktigt knäckande bra. Och han ser så himla lurig ut med sina små leenden när han sjunger. Hoppas på en lika inspirerad "BOTM" i Globen nästa vecka  -_-.

//Micke
"Nothing was delivered
And I tell this truth to you,
Not out of spite or anger
But simply because it's true.
Now, I hope you won't object to this,
Giving back all of what you owe,
The fewer words you have to waste on this,
The sooner you can go."

Bob Dylan


Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #413 skrivet: 30 oktober, 2011, 11:44:49 »
Igår kväll satt jag i min ensamhet i lägenheten smuttandes på en whisky med Bob i bakgrunden. Sedan börjar Standing in the doorway spelas. Jag har har alltid haft ett gott öga åt denna låt och den har rullat många gånger här hemma. Men igår kväll hände något fantastiskt. Den talade till mig på ett helt annat sätt. Verkligheten försvann, jag försvann och tillsammans blev vi ett med låten. Jag kunde relatera till varje rad och stavelse. Jag kunde se de körsbärsröda stjärnorna, jag hörde kyrkklockorna och jag dansade med en främling. Sedan tonade låten ut och jag landade i min soffa igen med gåshud och tårar i ögononen och undrande vad som precis hänt.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #414 skrivet: 30 oktober, 2011, 12:33:29 »
Igår kväll satt jag i min ensamhet i lägenheten smuttandes på en whisky med Bob i bakgrunden. Sedan börjar Standing in the doorway spelas. Jag har har alltid haft ett gott öga åt denna låt och den har rullat många gånger här hemma. Men igår kväll hände något fantastiskt. Den talade till mig på ett helt annat sätt. Verkligheten försvann, jag försvann och tillsammans blev vi ett med låten. Jag kunde relatera till varje rad och stavelse. Jag kunde se de körsbärsröda stjärnorna, jag hörde kyrkklockorna och jag dansade med en främling. Sedan tonade låten ut och jag landade i min soffa igen med gåshud och tårar i ögononen och undrande vad som precis hänt.

Den whiskyn måste jag köpa, vad var det för märke?   :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Garcia678

  • Gäst
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #415 skrivet: 30 oktober, 2011, 19:04:04 »
Såna där historier kan ju få en att börja dricka igen, jisses i min dager :mellow:

Är du f.ö. alldeles säker på att det inte blåste in nån form av medikamentativ rök via det med grannen gemensamma ventilationssystemet eller liknande? :party:

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #416 skrivet: 30 oktober, 2011, 19:44:14 »
Ingen rök här inte och jag var bara inne på första glaset Laphroaig. Så summa summarum så är den drömfångande substansen Dylan :party:
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Elston

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6925
    • MSN Messenger - elstongunnn@hotmail.com
    • Visa profil
    • Myspace
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #417 skrivet: 30 oktober, 2011, 20:54:42 »
Ingen rök här inte och jag var bara inne på första glaset Laphroaig. Så summa summarum så är den drömfångande substansen Dylan :party:

Ingen rök? Det är väl en jäkla massa rök i Laphroaig   :party:  :d4:  :mellow:
Beyond the horizon, the sky is so blue
I've got more than a lifetime to live loving you

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #418 skrivet: 30 oktober, 2011, 21:41:02 »
Ingen rök här inte och jag var bara inne på första glaset Laphroaig. Så summa summarum så är den drömfångande substansen Dylan :party:

Ingen rök? Det är väl en jäkla massa rök i Laphroaig   :party:  :d4:  :mellow:

Där fick du till det :d2:
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post
SV: Stora ögonblick/Bob knäcker
« Svar #419 skrivet: 31 oktober, 2011, 21:00:39 »
Vet inte om de även kommer att visa Bobs show i Hamburg, men här verkar Marks konsert broadcastas Live  :huh:

Om det knäcker ? Tja...

http://bambuser.com/channel/johnyqi/broadcast/2090587