Författare Ämne: Bob Dylan 2012  (läst 70251 gånger)

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
Bob Dylan 2012
« skrivet: 21 november, 2011, 15:03:54 »
Sista spelningen för år 2011 ikväll innan Bob åker hem och firar thanksgiving. Så vad har vi att förvänta/hoppas på inför nästa år? Kommer turnérandet fortsätta som vanligt? Eller blir det färre konserter? Chronicles Vol. 2? Ett nytt album? Eller lägger han rent av hatten på hyllan?

Ordet är fritt.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad Jurre

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 45
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #1 skrivet: 21 november, 2011, 15:45:28 »
Utan tillgång till kristallkula, vågar jag påstå, eller lätt gissa rätt, att Mr Dylan fortsätter. Hur ska man annars tolka The Never Ending Tour? Han kommer att stupa på scen med hatten på. Ödet visar sig.

Utloggad Micke L

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 334
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #2 skrivet: 21 november, 2011, 15:49:13 »
Jag ska vara helt uppriktig. Trots att vi fick en riktigt bra konsert i Globen så känns denna höstsväng på papper inte särskilt intressant. Visst, här och var har några riktiga guldkorn dykt upp men hade jag själv suttit i London nu och haft två konserter bakom mig så hade jag nog varit grymt besviken måste jag säga. Nu pratar jag inte alls om den musikaliska upplevelsen eller framträdandet i sig. Jag vet att jag låter jävligt gnällig nu men har bestämt mig för att tillåta mig att vara det. Jag tycker att låtrotationen har varit extremt fattig på denna europasväng. Möjligen kan det förklaras av att han bara har haft 90 minuter på sig men det känns fortfarande som om det bara är en del av förklaringen. För trots att höjdpunkterna var många och stora i Stockholm så fanns det en hel del där som kändes som ren rutin. Det är naturligtvis inte Dylans ansvar att det finns människor som åker till London och ser honom tre kvällar på raken men likväl så behövs det bara en "One more cup of coffee" som i Stockholm 2009 och några liknande låtval per kväll för att känslan ska bli helt annorlunda. Och jag ÄR medveten om att andra artister inte tillnärmelsevis ens är i närheten av att variera setlistorna men Dylan är speciell och har skämt bort oss. Och då får han stå sitt kast  :mellow:. När det gäller turnerandet 2012 så kan jag tänka mig att merparten kommer att vikas åt USA efter två europasvängar. Jag skulle önska mig en helt ny struktur på setlistan eftersom den som presenteras nu hade "premiär" i Seattle den 4 oktober 2009.

//Micke
"Nothing was delivered
And I tell this truth to you,
Not out of spite or anger
But simply because it's true.
Now, I hope you won't object to this,
Giving back all of what you owe,
The fewer words you have to waste on this,
The sooner you can go."

Bob Dylan


Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #3 skrivet: 21 november, 2011, 17:33:00 »
Att Dylan slutar turnera är nog närmast otänkbart, så länge han ännu har kraft att stå på benen. Jag kan tänka att det blir fler turnéer med annan artist framöver, som i somras med Leon Russell och i höst med Knopfler. Dylika arrangemang ger Dylan en ursäkt att spela lite kortare set, vilket kan behövas om han ska upprätthålla det intensiva schema han är van vid.
Att Dylan spelar en hel del i USA nästa år är nog ingen vågad gissning. Läste någonstans att 2011 var första året under Never Ending Tour-eran då en majoritet av årets alla spelningar skett utanför Nordamerika.
Det har tydligen förekommit vissa rykten om ett besök i Sydamerika i vår. Om dessa rykten är sanna lär ju visa sig inom kort.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #4 skrivet: 24 februari, 2012, 11:55:00 »
Nu när vi har fått datum spikade i Sydamerika så kan vi väl spekulera vidare i vad som händer efter det. Ryktet säger ju att det blir några spelningar i Europa i sommar likt förra året och att det till hösten blir Dylan & Knopfler i USA.

Kan vi vänta oss någon spelning runt våra breddgrader eller vad tror ni?
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #5 skrivet: 24 februari, 2012, 12:54:07 »
Det lutar åt att Bob svänger in på Hultsfred, ger ut sin Chronicle 2, släpper 1 dubbel-studio-album samt bootlegs-series 10 och en 50-årslyxbox av debutalbumet, och hela baletten med hatten på... :ph34r:
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Anders S

  • Global Moderator
  • Precious Angel
  • *****
  • Antal inlägg: 4582
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #6 skrivet: 24 februari, 2012, 18:43:38 »
Det lutar åt att Bob svänger in på Hultsfred, ger ut sin Chronicle 2, släpper 1 dubbel-studio-album samt bootlegs-series 10 och en 50-årslyxbox av debutalbumet, och hela baletten med hatten på... :ph34r:

Tack, det låter bra  :d2:
I'm looking for a place that's going to animal my soul,
knit my return, bathe my foot, and collect my dog.
Commission me to sell my animal to the bird to clip
and buy my bath and return me back to the cigarette!

Utloggad mb650918

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1819
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #7 skrivet: 10 mars, 2012, 18:56:17 »
Det lutar åt att Bob svänger in på Hultsfred, ger ut sin Chronicle 2, släpper 1 dubbel-studio-album samt bootlegs-series 10 och en 50-årslyxbox av debutalbumet, och hela baletten med hatten på... :ph34r:

 :d5: :d5: :d5: :d5: :d5: :d5: :d5: :d5: :d5: Sååååå ja!
Micke B.

Utloggad erikjjf

  • Hobo
  • *
  • Antal inlägg: 38
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #8 skrivet: 21 mars, 2012, 18:47:47 »

Utloggad Hibbitt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1671
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #9 skrivet: 21 mars, 2012, 19:57:23 »
Nu börjar det klarna. Ny skiva blir det uppenbarligen. Och spelningar görs i år också.  :d2:
Min stora förhoppning är att börjar spela akustisk gitarr igen. På skiva och på scen. Sååå länge sen man fick en akustiskdominerad platta. Eller -set live.
...and if you hear vague traces of skippin' reels of rhyme to your tambourine in time...

Utloggad bobi

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2127
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #10 skrivet: 22 mars, 2012, 17:44:59 »
Kostigt språk, franska. En spelning i skinkstan, eller vad??
bobi :d4:

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #11 skrivet: 24 mars, 2012, 14:44:05 »
Senast ryktet gör gällande att Dylan spelar i den gamla västtyska huvudstaden Bonn den 4 juli, drygt två veckor innan den tidigare omnämnda spelningen i Bayonne.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad Offe

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 347
    • MSN Messenger - rtot@hotmail.com
    • Visa profil
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #12 skrivet: 24 mars, 2012, 18:46:07 »
Hoppas på lite rykten närmre oss. Eller så få man punga ut till en längre resa ut i europasommaren.
When you're with me, I'm a thousand times happier than I could ever say.

Utloggad egoBen

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 3464
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #13 skrivet: 24 mars, 2012, 22:52:06 »
Kostigt språk, franska. En spelning i skinkstan, eller vad??
bobi :d4:

Jag var i Bayonne förra året. En underbar liten stad i sydvästra Frankrike, nära den mer kända badorter Biarritz. I Bayonne unnade jag mig en köttmåltid utan dess like. Dom hade pekpinnar på restaurangen, för att visa vilka delar på kon man åt från. Sen blev jag magsjuk hela natten men det berodde kanske på något annat, inte vet jag.

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Bob Dylan 2012
« Svar #14 skrivet: 26 mars, 2012, 15:23:43 »
Senast ryktet gör gällande att Dylan spelar i den gamla västtyska huvudstaden Bonn den 4 juli, drygt två veckor innan den tidigare omnämnda spelningen i Bayonne.
Hoppas att det stämmer, kommer förmodligen vara i krokarna kring det datumet.