Författare Ämne: Filmning och inspelning  (läst 8955 gånger)

Utloggad Swamprat

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 541
    • Visa profil
    • E-post
SV: Filmning och inspelning
« Svar #15 skrivet: 29 oktober, 2013, 14:14:11 »
Micke L: den var bra -_-
Cocaine improves your tennis

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Filmning och inspelning
« Svar #16 skrivet: 29 oktober, 2013, 20:42:06 »
Samtidigt som jag håller med er så ska man  komma ihåg att vi ju glatt laddar ner varenda konserinspelning vi hittar  :rolleyes:

Jag avstår lika glatt. Tittar endast på officiella You-tube-inslag....(kan i och för sig bero på ett totalt ointresse av ny teknik)... -_-

Menar du på allvar att du aldrig kikat på ett youtube-klipp som länkats i t.ex. "Stora ögonblick/Bob knäcker"-tråden?

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Filmning och inspelning
« Svar #17 skrivet: 29 oktober, 2013, 20:52:36 »
Samtidigt som jag håller med er så ska man  komma ihåg att vi ju glatt laddar ner varenda konserinspelning vi hittar  :rolleyes:

Jag avstår lika glatt. Tittar endast på officiella You-tube-inslag....(kan i och för sig bero på ett totalt ointresse av ny teknik)... -_-

Menar du på allvar att du aldrig kikat på ett youtube-klipp som länkats i t.ex. "Stora ögonblick/Bob knäcker"-tråden?

Jo skrev jag inte det? 'Tittar endast på officiella You-tube-inslag....
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Tobias

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 6016
    • Visa profil
    • Last.fm
    • E-post
SV: Filmning och inspelning
« Svar #18 skrivet: 29 oktober, 2013, 23:55:53 »
Menar du på allvar att du aldrig kikat på ett youtube-klipp som länkats i t.ex. "Stora ögonblick/Bob knäcker"-tråden?

Jo skrev jag inte det? 'Tittar endast på officiella You-tube-inslag....

Väldigt få av dessa inslag är officiella i den betydelse som ofta läggs in i ordet i forum som detta, alltså godkända av artist/skivbolag. Offentliga är de däremot, så länge de får vara uppe.
"Trying is the first step towards failure."

-Homer Simpson

Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Filmning och inspelning
« Svar #19 skrivet: 30 oktober, 2013, 07:30:53 »
Menar du på allvar att du aldrig kikat på ett youtube-klipp som länkats i t.ex. "Stora ögonblick/Bob knäcker"-tråden?

Jo skrev jag inte det? 'Tittar endast på officiella You-tube-inslag....

Väldigt få av dessa inslag är officiella i den betydelse som ofta läggs in i ordet i forum som detta, alltså godkända av artist/skivbolag. Offentliga är de däremot, så länge de får vara uppe.

Japp, och ordet offentliga var vad jag avsåg att använda...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad Bengt

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 1950
    • Visa profil
    • E-post

Utloggad Micke L

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 334
    • Visa profil
    • http://
    • E-post
SV: Filmning och inspelning
« Svar #21 skrivet: 30 oktober, 2013, 22:25:50 »
En annan lite omvänd solskenshistoria var när Thåström spelade på Conventum här i Örebro våren 2006. Först irriterade han sig på fotograferna som fick fotografera under de tre första låtarna och böjde sig ner och sa att "ska ni fota så får ni stå utefter kanterna så att ni inte skymmer publiken längst fram". Efter att tidningarnas fotografer hade fotat klart så började vakterna längst fram att jaga de som fotograferade med både kameror, mobiler och mindre kameror. Till slut tröttnade den gode Pimme på att se folk bli tillsagda och sa till en vakterna nåt i stil med att "nu får ni fan ge er. Det här förstör stämningen ikväll. Hajar ni? Se till att folk inte blir skadade i trängseln istället".  -_- :d5: :party:

//Micke
"Nothing was delivered
And I tell this truth to you,
Not out of spite or anger
But simply because it's true.
Now, I hope you won't object to this,
Giving back all of what you owe,
The fewer words you have to waste on this,
The sooner you can go."

Bob Dylan


Utloggad M:o Nightmare

  • Precious Angel
  • *******
  • Antal inlägg: 2156
  • I woke in the mornin' wand'rin'...
    • Visa profil
SV: Filmning och inspelning
« Svar #22 skrivet: 31 oktober, 2013, 07:41:47 »
Sen finns det killar (artister) som sköter ordningen på sitt sätt:

http://www.youtube.com/watch?v=dv1bM0pp_o4

Jag säger bara Keith is the man...
Gypsy gal, you got me swallowed
I have fallen far beneath
Your pearly eyes, so fast an' slashing
An' your flashing diamond teeth

Utloggad gerbos

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 326
    • Visa profil
    • E-post
SV: Filmning och inspelning
« Svar #23 skrivet: 31 oktober, 2013, 15:43:58 »
En annan lite omvänd solskenshistoria var när Thåström spelade på Conventum här i Örebro våren 2006. Först irriterade han sig på fotograferna som fick fotografera under de tre första låtarna och böjde sig ner och sa att "ska ni fota så får ni stå utefter kanterna så att ni inte skymmer publiken längst fram". Efter att tidningarnas fotografer hade fotat klart så började vakterna längst fram att jaga de som fotograferade med både kameror, mobiler och mindre kameror. Till slut tröttnade den gode Pimme på att se folk bli tillsagda och sa till en vakterna nåt i stil med att "nu får ni fan ge er. Det här förstör stämningen ikväll. Hajar ni? Se till att folk inte blir skadade i trängseln istället".  -_- :d5: :party:

//Micke
Thåström är så jävla underbar ibland! Jag minns när jag som 14-åring såg Thåström 1999 och hade med mig min analoga kamera. Under de första låtarna stod tidningsfotograferna och fotade och Thåström  gjorde det inte deras jobb enkelt för dem. Inget överdrivet poseande vid scenkanten för deras skull inte. Sen tog jag upp min kamera mot mitten av konserten för att ta en bild. Thåström såg detta, tog sig till scenkanten, gjorde en otrolig pose och stod artigt kvar tills jag, i min stress och extas, fått ordning på kameran och lyckats knäppa ett par bilder. Det är fint på något sätt och skapar en lojalitet. Jag har alltid känt att Thåström är mer intresserad av sin publik en att synas i kommersiella medier. Kanske var det just därför att det kändes som att vi i publiken var viktiga för Thåström som Thåström blev så pass viktigt för mig som han var under de åren.

Med detta sagt menar jag dock inte att Bob behöver göra detsamma. Tycker inte Bob om att låta sig fotas så ska han självklart inte behöva tvingas att ställa upp på det ändå . Däremot håller jag, i egenskap av smått manisk bootlegsamlare, med så många andra i den här tråden om att ett diskret fotande och filmande som inte syns och inte stör Dylan kan vara okej. I alla fall vill jag tänka att det kan vara okej för jag vill verkligen kunna fortsätta njuta av bootlegfilmer.

Utloggad Homer

  • Landlord
  • *****
  • Antal inlägg: 403
    • Visa profil
    • E-post
SV: Filmning och inspelning
« Svar #24 skrivet: 10 november, 2013, 11:50:17 »
Menar du på allvar att du aldrig kikat på ett youtube-klipp som länkats i t.ex. "Stora ögonblick/Bob knäcker"-tråden?

Jo skrev jag inte det? 'Tittar endast på officiella You-tube-inslag....

Väldigt få av dessa inslag är officiella i den betydelse som ofta läggs in i ordet i forum som detta, alltså godkända av artist/skivbolag. Offentliga är de däremot, så länge de får vara uppe.

Japp, och ordet offentliga var vad jag avsåg att använda...

Men... då kollar du alltså på klipp som smyfilmats mot dylans vilja? :)